{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

Mette A
Mette A
Tilmeldt:
3. maj 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Måske ny kat??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

For 5 mdr siden var jeg nødt til at skille mig af med min elskede hankat. Han var udekat, og naboerne truede med at aflive ham og gøre dit og dat hvis han rendte ind i deres have. Så han er kommet til en fantastisk familie og bo smiley
Men jeg savner ham virkelig, jeg savner så meget at have kat. Jeg har en hund i forvejen, og han kunne også godt bruge noget selskab.
Kan man ikke få en katte race som helst vil være indenfor?? Som er nem at holde indendørs.
Jeg har aldrig haft indekat, så søger en masse råd omkring dette. Både hygiejnen og alt hvad i har i godteposerne.
Det er ikke engang sikkert vi har mod på det, men jeg mangler virkelig en mis.. Hvad kan vi gøre?? Eller er det bare bedst at "nøjedes" med vores hund??
Håber på mange svar og råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske ny kat???
  • #1   13. okt 2010 i kan sagtens få jer en indekat. En indekat behøver ikke være en racekat, det som er det vigtigste er, at katten aldrig har været udenfor, så vil den heller ikke savne det. (Hvad den ikke ved har den ikke ondt af).

    I skal selvfølgelig være klar på at holde katten inde, med lukkede døre og vinduer, så det bliver lidt ekstra besværligt, men man kan jo også det at man hegner noget eller hele haven ind, således at katten kan komme ud, men bliver på jeres grund.

    Hygienemæssigt, skal der selvfølgelig være en kattebakke, ved ikke om det er det du tænker på? Det skal være en rummelig kattebakke, med lugtfilter (LAD VÆRE MED AT KØBE EN BILLIG ÈN), og så skal man bruge noget ordentligt grus for at undgå lugten af kattebakken. Noget klumpende grus, kvalitetsgrus, bruger vi herhjemme, til 6 indekatte. Men der findes også andre typer, vi synes bare at Extreme Classic tager lugten bedst.
    Kattebakken skal tømmes MINDST en gang om dagen, har man kun én, så er en gang nok vil jeg mene, men nogle katte er altså sippede, og laver ved siden af, hvis bakken ikke er ren nok.

    Håber du kunne bruge nogle af svarerne til noget, ellers må du jo spørge mere smiley


  • #2   13. okt 2010 er helt enig med DK MISLING. Er katten ikke vant til at være ude når du får den skulle det ikke være et problem.
    Desværre er der nogle naboer der er sådan, men jeg kan osse godt forstå dem. Selv om jeg elsker katte, vil jeg ikke have naboernes katte rendende. Og man kan heller ikke forlange at de skal synes lige så godt om kat, som os der har dem. Gid nogle flere havde forståelse for dette, så var katte måske ikke hadet så meget, som nogle gør.


  • Mette A
    Mette A Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #3   13. okt 2010 Marianne : Jeg kan såmænd også godt forstå dem, men ville have ønsket de havde sagt det noget før, så vi havde en chance for at gøre noget. Men sket er sket.

    Jeg har forelsket mig lidt i perserens udseende. Så hvis det skal være, tænker jeg det bliver en perser.
    Kan man gå på udstilling med en kat?? Jeg ville gerne gå på udstilling med vores hund, men det fandt jeg ud af for sent, og han har ikke stamtavle. Og iøvrigt også en blanding smiley

    Vi bor i rækkehus, og med en lille have. Vi vil gerne have døren åbent om sommeren, så hvordan kan man lige gøre, så missen ikke render derind? Vi har alm. hundehegns højde hele vejen rundt, og en høj tyk hæk. Vores gamle mis hoppede over vores to meter høje plankeværk som lige dækker 2 meter af hækken indtil naboen ( der er ingen hæk der ).

    Er det ikke noget med at hunkattes urin ikke har så stærk en lugt som hannens? Og strinter en hun indendørs??
    Altså selvom bakken selfølgelig er ren?? Har i evt nogle links til forskellige kattesider??

    Og hvis missen er med stamtavle, hvilken skal det så være og hvad hedder de? Hvis jeg skulle ha hund med tavle skulle det være DKK.


  • Mette A
    Mette A Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   13. okt 2010 Har sat og kigget på de forskellige racer, og tror det skal være en Hellig Birma. Efter at ha læst Race beskrivelsen lyder den mere til at passe ind i vores hverdag. Da vi jo også ønsker børn, og det skulle den være rigtig god til.

    Men jeg mangler virkelig råd til hvordan jeg kan gøre til sommer, min mand vil ikke have kat hvis vi ikke kan åbne stuedøren, og han vil ikke have myggenet op, som selvfølgelig ville være den bedste løsning.
    Men missen ville sikkert også synes det var dejligt at være ude til sommer, så hvordan kan vi lige gøre?? Vi må ikke sætte højt plankeværk op hele vejen rundt da vi bor i en ejerforening med de skøreste regler.

    Kan en hellig birma finde på at hoppe igennem en hæk? Den er virkelig kraftig, så der skal noget power til for at komme igennem..
    Og så er der det plankeværk som fylder 2-2,5 meter.. Hvordan gør vi der??


  • #5   13. okt 2010 Du skal vide at de fleste opdrættere ikke sælger katte som udegående. Så noget må i gøre for at sikre, at jeres kat ikke kommer væk fra grunden.! Men det vil i jo i forvejen gerne undgå. Sæt hønsenet op foran hækken og lav et elektrisk hegn foroven hele vejen rundt, og også ved plankeværket.

    Man kan sagtens udstille en kat smiley også en birma, og jeg ville anbefale dig at købe en birma hos en opdrætter som kan hjælpe og rådgive dig omkring opsætning af katten, hvilke typemæssige træk den skal have osv..

    Jeg synes nu ikke en hankat som er kastreret lugter mere end en hunkat der er steriliseret. Skal du ikke have killinger, skal du selvfølgelig sørge for at katten ikke er fertil, og en klar fordel er at købe en killing som er "ordnet" på forhånd.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #6   13. okt 2010 Hej Mette

    Hvis I alligevel tænker på at få indhegnet jeres have som mange gør, så kan du se her hvordan vi har gjort og måske få nogle ideèr. smiley

    (link fjernet)


  • Mette A
    Mette A Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #7   14. okt 2010 DK Misling : Vi vil jo helst holde missen indendøre, eller det skal den. Derfor vi leder efter en løsning, da min kæreste ikke gider og skal gå konstant og være påpasselig. (Han er lidt sær nogengange).

    Kan en kat som er vant til at være indenfor, finde på at hoppe igennem en meget tyk hæk? Der er ingen huller i den, den er helt tæt. Og der er 60-70 cm højt hegn inde i den..

    *Janne : Det var ski en nem og billig løsning. Vi kan dog ikke gøre det hele vejen rundt, pga vi bor til leje i en ejerforening, og der er så mange regler, men vi kan jo gøre det der hvor der er plankeværk.


  • #8   14. okt 2010 Ja, katten ville sagtens kunne finde på at hoppe igennem hækken, i kan ikke holde katten indendøre, hvis ikke i er påpasselige, eller laver nogle rutiner som gør at katten ikke kommer ud.

  • #9   14. okt 2010 hvad mener du med at der er hegn inde i hækken?

  • #10   14. okt 2010 det har jeg prøvet, men du kan godt få en inde kat eller to så de kan beskeftige hinanden, så de ikke føler sig alene. men hvis du bestutter dig for at få en indekat, så har jeg 5 dejlige små hun killinger som vi har fundet for to dage siden i hvors lade. vi skulde lige over og ordne da vi skal til ay flytte også fandt vi lige en mismor som var blevet halv spist af en rev tror vi. og så fandt vi lige 5 små killinger på cirka 8 uger som vi ikke ved hvad vi skal stille op med. de er meget kælden og kontakt søgne. vil gerne selv ha beholdt dem hvis jeg ikke skulde ha flyttet og hvis jeg ikke selv hade 5 katte i forvejen. men hvis nogle af jer ved hvad jeg skal gøre med den så svar enlig..

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #11   14. okt 2010 rie C.. Prøv at kontakte www.hittekilling.dk De kan måske hjælpe dig. smiley


  • #12   14. okt 2010 takker det vil jeg da prøve.. smiler..

  • Mette A
    Mette A Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #13   14. okt 2010 DK Misling : I sommers klippede vi hækken helt ind til og satte hønse net eller hvad det hedder op, og så er hækken vokset igennem det. Det er så vores hund ikke kan løbe ud nogen steder.

    rie c : ellers tak smiley Hvis vi skal have en ny mis, så bliver det en racekat, som aldrig har været ude før.


Kommentér på:
Måske ny kat???

Annonce