613 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Findes allergivenlige katte? Findes allergivenlige katte?
Hej
Jeg er en pige der rigtig gerne vil have en kat. Min mor har desværre allergi for katte. Hun vil gerne have en hvis den er allergivenlig. Har været på mange hjemmesider, nogle siger at der findes allergivenlige andre siger at der ikke findes allergivenlige katte. Ved i om der findes eller ej?
0 synes godt om
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
er det spyt, skæl eller?
jeg har nemlig selv allergi overfor hunde. jeg tåler så ikke spyt så kan tåler slet ikke hunde
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
Det er et enkelt stof man har allergi over for, hos katten og nu kan man snart vaccineres mod det.
Jeg har 2 katte og har allergi over for katte, bevist både ved hud test og blodprøve, så ingen tvivl jeg har allergi, men jeg er også allergisk over for en masse andet, så jeg får medicin dagligt og lever fint med dem, men når det er pollentid eller der er mangeandre belastninger så mærker jeg helt sikkert, at jeg har kat, og der skal gøres grundigt rent og jeg skifter sengetøj hver eneste uge, men jeg er indstillet på, at det har en pris, det lyder det ikke til, at din mor er, så for hende vil et par måneder med ekstra medicin, på grund af nu kat, måske ikke være det hun har lyst til, det må jeg hvergang der lommerne ny kat i huset, og jeg kan ikke bare besøge andre med kat.
Nogle katte danner mere af det allergifremkaldende stof, hvis jeg husker rigtigt er fertile hankatte værst, men der er også racer som jeg har hørt skulle være værre. Feks norsk skovkat, om det er rigtigt ved jeg ikke? Men jeg har problemer med huskatte, britter og siameser, ikke noget videnskabeligt, men jeg har ikke kunnet komme i hjem hvor de havde dem.
Jeg har haft 3 racer hos mig, alle langhårede, hellig birma, Main coon og Kurilian bobtail, og det går ok, men du skulle lige se mig, hvis jeg får et kattehår i øjet
maj 2012
dec 2004
Følger: 250 Følgere: 207 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.130
maj 2012
Det vil jo være ærgerligt, at man tror man ikke kan tåle katten,hvisket er et rengøringsmiddel man reagere på.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
De siger så meget...….
Personligt slår jeg ud på en masse i en blodprøve og tager dagligt medicin og nogle ville sikkert synes at det er total uansvarligt over for mig selv - men:
Hvor mange liv har vi?
Skal det styres af sygdom?
Mit skal ikke - og jeg har nogle stykker...
Jeg vægter livskvalitet meget højt og har faktisk fået fantastisk hjælp af en homøpat!
En allergisk reaktion kan komme 24 timer efter at man har været i kontakt med allergenet, derfor er det også umuligt at sige, om det har været den skimmelsvamp der måske var i huset, katten eller vaskepulveret.
Så jeg synes, at det er noget hvert enkelt skal gøre op med sig selv.
Astma er farligt - men trafikken er nok en større dræber
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
det bedste vil være at tage ud og besøge nogle avlere for at finde ud af hvilken din mor kan tåle.
et andet godt råd vil være at have lidt regler for hvor katten må være.
hvis man har allergi så er det en god ting at lade være med at have katten i ens seng/soveværelse.
Findes allergivenlige katte?