613 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Findes allergivenlige katte? Findes allergivenlige katte?

Hej
Jeg er en pige der rigtig gerne vil have en kat. Min mor har desværre allergi for katte. Hun vil gerne have en hvis den er allergivenlig. Har været på mange hjemmesider, nogle siger at der findes allergivenlige andre siger at der ikke findes allergivenlige katte. Ved i om der findes eller ej?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Findes allergivenlige katte?
  • #1   1. jan 2020 det kommer an på hvad det er din mor ikke kan tåle

er det spyt, skæl eller?

jeg har nemlig selv allergi overfor hunde. jeg tåler så ikke spyt så kan tåler slet ikke hunde

• #2   1. jan 2020 https://www.kemifokus.dk/vaccine-paa-vej-mod-katte-allergi/
    Det er et enkelt stof man har allergi over for, hos katten og nu kan man snart vaccineres mod det.
    Jeg har 2 katte og har allergi over for katte, bevist både ved hud test og blodprøve, så ingen tvivl jeg har allergi, men jeg er også allergisk over for en masse andet, så jeg får medicin dagligt og lever fint med dem, men når det er pollentid eller der er mangeandre belastninger så mærker jeg helt sikkert, at jeg har kat, og der skal gøres grundigt rent og jeg skifter sengetøj hver eneste uge, men jeg er indstillet på, at det har en pris, det lyder det ikke til, at din mor er, så for hende vil et par måneder med ekstra medicin, på grund af nu kat, måske ikke være det hun har lyst til, det må jeg hvergang der lommerne ny kat i huset, og jeg kan ikke bare besøge andre med kat.
    Nogle katte danner mere af det allergifremkaldende stof, hvis jeg husker rigtigt er fertile hankatte værst, men der er også racer som jeg har hørt skulle være værre. Feks norsk skovkat, om det er rigtigt ved jeg ikke? Men jeg har problemer med huskatte, britter og siameser, ikke noget videnskabeligt, men jeg har ikke kunnet komme i hjem hvor de havde dem.
    Jeg har haft 3 racer hos mig, alle langhårede, hellig birma, Main coon og Kurilian bobtail, og det går ok, men du skulle lige se mig, hvis jeg får et kattehår i øjet smiley det er ikke et kønt syn smiley

• #4   1. jan 2020 Det bedste er at besøge hjem med den race, I er interesseret i. Hvis der er en reaktion, kan det vurderes, om hverdagen evt kan klares med lidt allergimedicin eller ej.

• #5   1. jan 2020 Ja men man skal huske, at andet end kattene kan give en reaktion i et katte hjem, reder ryger så kan jeg ikke være der, og er der hund, så reagere jeg,er der støvet ellerbliver der brugt parfume eller andet som dufter, så vil jeg også reagere uanset hvilken race de har, også hvis der er støvet,,,,,, men samtale med opdrætteren vil kunne klarlægge en del.
    Det vil jo være ærgerligt, at man tror man ikke kan tåle katten,hvisket er et rengøringsmiddel man reagere på.

• #6   2. jan 2020 Nogle siger (Astma-Allergi Danmark) siger i hvert fald, at der ikke findes allergivenlige katte.
    De siger så meget...….
    Personligt slår jeg ud på en masse i en blodprøve og tager dagligt medicin og nogle ville sikkert synes at det er total uansvarligt over for mig selv - men:
    Hvor mange liv har vi?
    Skal det styres af sygdom?
    Mit skal ikke - og jeg har nogle stykker...
    Jeg vægter livskvalitet meget højt og har faktisk fået fantastisk hjælp af en homøpat!

En allergisk reaktion kan komme 24 timer efter at man har været i kontakt med allergenet, derfor er det også umuligt at sige, om det har været den skimmelsvamp der måske var i huset, katten eller vaskepulveret.

Så jeg synes, at det er noget hvert enkelt skal gøre op med sig selv.
    Astma er farligt - men trafikken er nok en større dræber smiley

• #7   2. jan 2020 Hvis du er flyttet hjemmefra, så er det jo ikke din mors allergi der skal afgøre det. Der findes masser af effektiv allergimedicin.

• #8   3. jan 2020 https://www.jeatri-korzhik.dk/

det bedste vil være at tage ud og besøge nogle avlere for at finde ud af hvilken din mor kan tåle.

et andet godt råd vil være at have lidt regler for hvor katten må være.
    hvis man har allergi så er det en god ting at lade være med at have katten i ens seng/soveværelse.

Kommentér på:
Findes allergivenlige katte?

Annonce