2 i 1 annonce :O) 2 i 1 annonce :O)
jeg er doven så opretter bare en annonce med s emner hehe
1. jeg skal flytte, og får så en perser på 10 år, men da jeg altid har haft huskatte, aner jeg ikke noget om persere!
jeg har dog aftalt med kattens dyrelæge at få et kursus i pelspleje :O) det er vigtigt for mig jeg gør det rigtigt da der hvor han bor nu, får minus pelspleje!
han vil også få sin specialekost som han får nu!
men er der noget specialt ved persere, som man skal være opmærksomme på???
evt hvis du kender en god perserbog, må du meget gerne skrive det her!
2. når vi flytter skal han jo sættes sammen med min simba, og dyrelægen anbefalede at simba kun boede i den nye lejlighed 2 maks 3 dage inde den nye kat kom, jeg er klar over de skal snuse til hinanden, men har læst lidt forskelligt rundt omkring, skal de være i hver deres værelse eller skal de bare lukkes sammen med det samme??? en sagde sæt dem i et rum alene og luk døren, og hold dig for ørnere DET GØR JEG DOG IKKE
men hvis du har et godt råd med sammenføring af 2 katte, som begge er speciale, da louie (perseren) er 10 år, har lidt sarte nerver, og simba er en killing som har boet hos siden han var maks 3 uger
glæder mig til at høre dit råd :O)
mvh jannie
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Punkt 2: Alle katte er specielle
Og så ville jeg sætte kattene sammen med det samme.
De vil sikkert have så travlt med at undersøge de nye omgivelser, så der ikke vil være tid til ret meget andet.
Du skal nok ikke forvente, de smider sig jublende om halsen på hinanden med det samme, så lidt hvæs, knurren og et par øretæver må du nok være forberedt på., men det er ikke sikkert.
Held og lykke!
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 37 Svar: 360
tak for jeres råd :O)
mega, altså de kommer samme dag og samme tidspunkt??? undskyld jeg spørg så dumt, men vil jo gøre det bedste for dem, hehe nej regner bestemt heller ikke med de vil ligge i ske samme aften hehe :O) men jeg vil bare gerne gøre det så nemt for dem dem begge som er muligt, for det er jo nok louie(perserne) der får det sværest, da han ikke kun flytter men også får nye ejere!
jeg kender dog inge perser ejere, men det kan jeg vel kommer til herinde :O)
tak for tippet ang bogen vil straks se på den tak
mvh jannie
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 26 Svar: 218
hejsa :o)
da vi fik begge de nye katte herhjem til, der satte vi kattetransporteren ude ved kattebakken, lukkede katten ud og lod dem hilse på hinanden. med den første kat, kiggede de bare på hinanden og gik hver deres vej og der var den nye kat ældre end den vi fik først. anden gang var med Hulk som vi lige har fået for en uges tid siden. der gik det ikke lige så nemt. vi satte ham samme sted som med den første, han gik hen til zalsa og hun stillede sig på bagben og hvæste. så fik hulk lige en pote og så gik han ellers -sådan var det nogle dage, og jeg stoppede dem kun hvis jeg sys zalsa var lidt for strid (eftersom hulk bare krympede sammen) altså hvis jeg kunne se hun sad med neglene ude og skulle til at slå ham i hovedet.
din nuværende kar, skal jo have lov til at vise at her bestemmer den altså. den nye skal ikke komme og tro den er noget.
så jeg sys du skal lukke den ud, lade dem snuse til hinanden og sys du det ser lidt for voldsomt ud, hvis der bliver nogle problemer så stop dem, skild dem ad og lad dem derefter starte forfra. ellers ved jeg en feliway i stikkontakten kan gøre noget for at første møde er lidt afslappet.
håber du kunne bruge mit svar til noget og det ikke bare var luft i dine øre :o)
maj 2007
Han har så helt klart ikke lært at tolke alle en kats fine kropssignaler og i det hele taget forstå "kattesprog". Han er kun præget på mennesker, så det kan godt være, han aldrig vil betragte den gamle perserkat som en artsfælle.
Du skriver heller ikke, om han og perserkatten er kastreret.
Er de ikke det, vil jeg få det gjort hurtigt, og inden de sammenføres.
Det vil lette hele processen utroligt meget.
mar 2008
mar 2008
mar 2008
jan 2008
vil det være nemmere eller give større problemer at han altid har været alene simba??
jeg ved godt at en killing havde været det bedste i forhold til simba, men louie som jeg overtager er misrøgtet og hvis jeg ikke tog ham ville han blive aflivet så i sammenråd med dyrelægen sagde han god for at vi tog louie hjem.
anika! hvor køber jeg det produkt du snakker om??
okay, jeg håber det går nemt, louie har været udsat for at blive sat sammen med en anden kat og 2 hunde så han er vant til det, hvis man kan sige sådan, men som mega er inde på så kender simba jo ikke "kattesprog"
super tak vil skrive til hende med det samme :O)
og nej dte var bestemt ikke bare luft, det var meget brugbart
hvad skulle jeg dog gøre uden KG
mar 2008
er glad for at kunne hjælpe.
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
jan 2008
haneben, det er jeg glad for at høre, men ham her er lidt special, og gammel så er lidt nervøs.
men er der noget specialt ved persere som jeg skal vide???
mvh jannie
maj 2007
Når Louie er så misrygtet, som det er tilfældet, ville jeg få dyrlægen til at barbere ham ned i en let narkose.
Så kan du følge med hans pels fra starten, den vokser ud, og du vil også undgå at skulle stresse ham med intens pelspleje i starten og i stedet for kunne bruge tiden til at vinde hans tillid og gøre ham tryg.
mar 2008
jan 2008
for han jordens største knuder i pelsen selv ved øerne, det er så synd for ham!! hun har lovet mig han bliver klippet inde for 14 dage, og vi fr ham senest den 1 juli, bliver hans pels lang på den 1,5 måned?? ejjj sorry alle mine dumme spøgsmål, men vil ham det bedste
og mega dejligt du gider at svare :O) du vender bare tilbage hvis du vil sige ,mere :O) ;O)
jan 2008
jag endelig ikke med katten, lad den komme til dig, mine er nogle værre selskabspapegøjer der gerne sidder på skødet af gæster....
jeg kan ikke lige komme på mere....
jan 2008
tak igen
jan 2008
nej han skal baer have lov at daffe rundt i lejligheden, når han kommer
men når jeg besøger min veninde kommer han altid op og ligger hos mig, så det er vel et plus han kender mig lidt??
min veninde har bare ikke kunne overskue ham efter hun blev skilt og hun fik ny kæreste osv osv jada jada jada i kender alle de undskyldninger ik, så jeg kunne ikke holde det ud mere, og sagde til hende at jeg synes hun var en led kost mod sin kat og hun sagde det vidste hun godt, men hvis jeg var interesseret i katten kunne jeg få ham får ellers blev han aflivet, det kunne mit hjerte jo ikke bære...
jan 2008
jan 2008
men simba får mad 2 gange om dagen, da han ikke kan styre det med at have mad i sin skål hele tiden, men louie har mad i sin skål hele tiden, hvordan klare jeg lige den ???
mar 2008
maj 2007
Senere vil han nok finde ud af at regulere det.
Selvom du nok har taget dig meget af ham, <b>kan</b> det måske godt være af kedsomhed, han har været så madfikseret.
Du kan jo gøre det, at du bløder hans tørkost op i varmt vand. Så fylder det mere i hans mave, så han bliver hurtigere mæt.
jan 2008
uhhhh synes bare det lyder så hårdt og synd for louie hmmm men du har nok ret hmmm
mar 2008
jan 2008
mar 2008
jan 2008
jan 2008
hmmmm kedsomhed du har måske ret, da han ahr været alene, selvom vi har stimuleret ham via leg og legetøj osv!
problemet med simba er han allerede er på diæt tørfoder, men måske jeg skulle prøve at bløde det op, bare varmt vand???
LIS D så de skal komme samme dag???
er bare så bekymret og ved ikke om det er dumt det jeg ahr givet mig i kast med, da det er 2 katte som ikke er helt "normale"
så jeg vil jo bare gøre det bedste. det er så dejligt i kommer med alle jeres kompetente råd :O)
jeg takkker igen for jeres råd og for i gider at give jer tid til at besvare alle min dumme spørgsmål
mvh jannie som burde lave den opgave og ikke side her hehe
jan 2008
igen hvad skulle man dog gøre uden KG
og mange mange tak forhjælpen
2 i 1 annonce :O)