{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Snart 14 dage {{forumTopicSubject}}

Så har den lille ny allerede været hos mig i 14 dage. Tiden går hurtigt med sådan en lille fis i hjemmet. smiley

Hendes stamtavle navn er Hot Summer Night. Hun er kommer til at hedde Kokos.

De første par nætter ville hun sove på min hovedpude og allerhelst ovenpå mit hoved. Hvilket ikke var så fedt igen. Jeg brugte en del tid på, at løfte damen ned og lægge hende ved siden af mig. Der lå hun kun kort tid, før hun gjorde et nyt forsøg. Jeg endte med at vinde, indtil jeg vågede for at vende mig om, så havde hun sneget sig op på puden igen. Hun søgte meget tryghed, forståeligt nok.

Det samme om dagen. Hun var konstant efter mig, hvilket gjorde dagene noget besværlige, fordi jeg hele tiden skulle passe på, ikke at køre over hendes poter, hale eller resten af hende.

Nu slapper hun fint af og har ikke længere brug for at rende efter mig hele tiden. Hun springer tit op på skødet, hvilket endelig er meget nemt for os begge, da hun kan komme med rundt og se tingene fra en anden højde og jeg behøver ikke at være bange for, at påkøre hende. Ren win win smiley

Hun er også begyndt at sove inde i stuen, hvilket altså er lidt kedeligt. Det håber jeg, at hun snart finde kedeligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snart 14 dage
  • #1   31. jan 2020 Hun må ikke være på sofabordet. Det har hun en anden mening om, da det er af marmor og derfor dejlig køligt. Bordet i køkkenet, hvor min computer står fast, sammen med andre ting, har hun fået lov at være på. Det er også hyggeligt med en arbejds kammerat. Hun har bare svært ved at lade computeren være og hun staver ikke ret godt smiley

    profilbillede
  • #2   31. jan 2020 Jeg fik en dejlige killingepakke, hvor der også var en hæklet “sansegynge”. Den er hun glad for. smiley



    profilbillede
  • #3   31. jan 2020 En papirspose fra Lidl, er også god at hygge i. smiley



    profilbillede
  • #4   31. jan 2020 Lænestole er altid gode


    profilbillede
  • #6   31. jan 2020 næææ hvor er hun bare smuk og dejlig smiley smiley smiley
    Tillykke med hende
    Vild med den der sansegynge. mine ville lege sådan en

    bare et godt råd: mine elsker også papirposerne fra Lidl. der er til mange timers leg i sådan en
    men et godt råd er at klippe hanken af. Har haft en kat som hang fast i sådan en, og tog den med 110 igennem hele huset i totalt panik da hun ikke kunne ud af den igen.
    så jeg klipper dem altid af. smiley


  • #7   31. jan 2020 Papirsposer er fine at lege med, men klip lige håndtagene over engang, så hun ikke oplever at sidde fast i et håndtag. Jeg har haft en panisk løbende kat med en pose om halsen som en anden kappe. Det er ikke sjovt for nogen. smiley

  • #8   31. jan 2020 Hvor er hun bare sød!

    Det er helt typisk killingeadfærd det du beskriver. Efterhånden som de bliver ældre så følger de ikke helt så ofte efter en længere.
    Og ja desværre så begynder de pludselig hellere at ville sove selv.
    Jeg oplever dog at det kommer i perioder. Så sover de meget selv og så kommer der en periode hvor de sover i sengen sammen med en smiley


  • #9   31. jan 2020 Tusind tak for den med hanken! Det havde jeg slet ikke tænkt kunne være en fælde. Puha jeg kan lige se for mig, sådan en misling drøne panisk rundt med en stor pose efter sig. smiley

    Hun har lige taget en ordentlig tur i gyngen. smiley


  • #10   31. jan 2020 Her var det også en pose, de slet ikke skulle have leget med. Den var lige blevet tømt for varer. Men katte er jo SÅ nysgerrige.

  • #11   31. jan 2020 Tillykke smiley
    Hvor er hun altså sød og smuk smiley


  • #12   31. jan 2020 Hvor er hun da bare dejlig, og en typisk killing smiley in den lille sover stadig, som knapt 7 årig, ved min pude, med hovedet på min pude.
    I perioder under min dyne eller i en kurv ved sengen,alt efter temperatur eller hvor uroligt jeg sover, eller ikke kan sove, så går han tit, for jeg er kedelig om natten smiley


  • #13   5. feb 2020 Er Kokus en sort norsk skovkatteblanding eller en hvid Rsgdoll agtig en? Min killing lignede den meget men er vokset sig mørk, Den lillle Ghandi findes desværre ikke mere.


    profilbillede
  • #14   5. feb 2020 smiley smiley er der ikke tavle på den, så er det en huskat smiley det med at være en maskekat så er det normalt, at de bliver mørkere på ryggen og på maske og andre farvede steder.
    Din maskekat er ret korthåret, så måske er der noget siameser i den? Profilen ligner noget min bimses, men din er for korthåret, men som sagt “er der ikke papirer på den, så bliver det gætværk eller huskat smiley


  • #15   5. feb 2020 Som jeg har skrevet er min en huskat blanding med lidt siameser i = blå øjne, bare sjovt med det gen, der gør de bliver mørkere. Man skal vel ikke have racekat for at være her, for det har aldrig været min interesse.

  • #16   6. feb 2020 Nej man skal ikke have racekatte smiley men huskatten er også en race ,desværre bliver den så blandet med alt muligt.

  • #17   6. feb 2020 Hej Bente.

    Kokos er racen ragdoll med stamtavle. Set i det rigtige lys, kan man se, at hun får en mørkere sadel. Lidt cafe latte agtig resten vil forblive hvid. Hendes ører og hale er grå. Hendes farve kaldes brun bicolor.

    Jeg kan godt se, at aftegningerne på kokos og din, kan minde om hinanden. Der kommer til at ske en del med kokos farve de næste par år. smiley


  • #18   6. feb 2020 Fordelen ved at købe en racekat med stamtavle må da være, at man ikke behøver at spørge andre om, hvilken race ens kat er. smiley

  • #19   6. feb 2020 Det er der sikkert ikke andre end dig, der gør smiley

  • #20   6. feb 2020 Hvor er hun dejlig, en rigtig smuk pige. Ja, de ændrer meget farve med alderen, Trine, som nu er 19 måneder er blevet meget mørkere.
    Hun sov ligesom din helt oppe ved mit hoved og spandt og spandt den første måned, vi havde hende, nu ligger hun i min fodende. Hun vil gerne kæles, især på maven, men hun ligger ikke på os.


  • #21   6. feb 2020 Angående det at maskekatte bliver mørkere, så husk at temperaturen betyder en del, jo koldere det er jo mørkere bliver de.
    Jeg har taget et billede af Mitti her i aften, hvor man kan se det kun er spidserne som bliver mørke, og selvom han er blåtabby bimse, er han blevet ret mørk, og måske mere markant, fordi jeg klipper ham ned 2 gange om året, hans pels er nem lige nu, men den er på vej til den længde, hvor han laver slikkeknuder, og uden tænder kan han ikke gennemføre pelsplejen på egen hånd.


    profilbillede
  • #22   6. feb 2020 Kan du ikke holde kunderne nede ved at børste og rede ham. Min Trine har en stor, men nem pels, jeg reder hende et par gange om ugen, hun filtrer ikke sådan, vi har kun klippet enkelte små filterknuder af hende.

  • #23   7. feb 2020 Selv med børstning hver dag, kan Mitti ikke holdes fri for knuder, slet ikke når han kommer ind fra haven, med blade og andet i pelsen, flere gange om dagen, ja han er også kommet ind med dræbersnegle som papillotter smiley han har en super blød og fnulderet pels, med krøller på maven og nu og da også i kraven, når den har fuld længde, og så får han så også de der slikketotter/knuder, fordi han ikke har tænder, så nej både for hans og min skyld, så bliver han klippet, sidste gang var i november, lige før jeg fik opereret højre skulder, og jeg vidste det blev et problem, ja det er det til dels stadig, selvom det går fremad.
    Røde klipper jeg også, men kun lige i bagen og lidt på maven, han har heller ikke tænder, og er liiidt for rund, så han er ikke så god til, at slikke sig gennem hele urskoven smiley så hjælper det, at blive klippet nu og da.


  • #24   8. feb 2020 Forsinket tillykke med skønheden. Så sød og fin hun ser ud smiley


    (Til den anden debat: Huskatte har altså ikke masker) .


Kommentér på:
Snart 14 dage

Annonce