{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

At holde kattene kørende i varmen {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg tænkte på vi skulle lave en tråd som samler en masse gode råd til at sørge for kattene overlever varmen..

Grund: Sidste år, var min første sommer med kat og jeg var meget i tvivl om hvad man skulle holde øje med..

Nu er der kommet en masse nye brugere og tænkte at mange af dem (inkl. mig selv) kunne bruge råd fra nogen af jer gamle og garvede...

Så fyr løs med råd smiley


Kommentarer på:  At holde kattene kørende i varmen
  • #1   5. maj 2008 tror nok jeg ville være bange for en bordblæser.. tænker på deres poter som de kan stikke ind i den ??

  • #2   5. maj 2008 Noget grundlæggende er at sørge for at de får vand nok - katte er ikke de bedste drikkere.
    Her tages ½ dåse vådmad og blandes med vand. Vandet dækker maden og man må drikke sig ned til den.


  • #3   5. maj 2008 Poly: Den var jo faktisk ganske genial tænkt... ½ dåse pr. kat?

    Bordblæseren vil jeg heller ikke være for begejstret for - Mikkel har allerede smadret en herhjemme smiley


  • #4   5. maj 2008 Natascha.. he he .. men jeg hører vist til den overnervøse type, tråde fra persienner skal snoes omkring helt oppe i toppen osv GG
    lader vinduerne stå på klem i hele huset så der er cirkulation, altså et vippevindue der tipper ind ad foroven og skifter så vand flere gange om dagen.


  • #5   5. maj 2008 Næ ikke ½ dåse pr kat - den ½ dåse er til dem alle - med en masse vand ovenpå, så de drikker en go´ sjat hver, før de når dåsemaden.
    Dåsemaden er så kun en snack -


  • #6   6. maj 2008 Katte tåler varme <b>meget</b> bedre end hunde, men lad dørene stå åbne mellem værelserne og også gerne til badeværelset, hvor der nok er køligst i hele huset, så finder katten selv et sted.
    Og så ville jeg trække gardinerne for/rulle persiennerne ned i de rum, hvor solen evt. står på.
    Men selvfølgelig, som de andre skriver, vand og gerne flere steder i huset.

    Derimod ville jeg ikke have vådmad stående om dagen. Vent til om aftenen. Det får hurtigt "en tanke" i varmen, og er der fluer, kommer der spy i løbet af ganske få timer.


  • #7   6. maj 2008 Jeg giver mine kate isterniger i deres vand, det kan de godt lide..
    Hvis det er meget varmt, liger jeg køleelamenter under et par tæpper. Så kan de ligger sig på dem, hvis de har lyst..
    Men jeg har dog lagt mærke til, at der er en del af mine katte som er solnyder..


Kommentér på:
At holde kattene kørende i varmen

Annonce