965 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Opdatering på sukkersyge kat Opdatering på sukkersyge kat

nu har Baby været på sukkersyge- foder i en uge

og helt seriøst, så går det faktisk rigtig godt
fra at gå på den flade del af bagbenene er han næsten helt oppe på tåerne nu.
har taget lidt på
drikker ikke så meget som bare for 14 dage siden
får 100% tørkost til sukkersyge
mens vådfoderet er lidt mere … han får lidt til sukkersyge og lidt af det han plejer. har dog udlukket et par stykker som han slet ikke får mere
det skal siges at han er super godt til kun at spise hans mad
er også blevet mere over alt. han har travlt med at skal være med i det hele
det eneste er at han nu sover hele eftermiddagen. før skulle han lige spise 17 gange
Han er også blevet meget mere glad - og det ses tydeligt

skal nu snakke med min dyrlæge i morgen- han havde ikke lige tid i dag
men syntes selv at det går godt fremad

selv brormand har taget på,og han er da slet ikke til at styre. Han leger hele dagen - og en del af natten
han får også en del sukkersygemad

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opdatering på sukkersyge kat
  • #1   12. feb 2020 Dejligt at det virker med kostændringen smiley

• #2   12. feb 2020 syntes bare at det går meget hurtigt. for der er kun gået en uge

• #3   12. feb 2020 Ja, det er hurtigt. Dejligt når det virker så hurtigt... og på dem begge to smiley

• #4   12. feb 2020 Det handler jo om at blodsukker balancen er i orden.
    Det kan man hurtigt få styr på smiley
    Til gengæld kan det også hurtigt gå den anden vej hvis de får noget forkert mad.
    Så hold dem på stram diæt så skal det nok gå..??

• #5   12. feb 2020 mit gæt er at hans høje blodsukker mere skyldes at han var mega stresset.
    ja han har sukkersyge
    men tror selv på at det vil kunne holdes på foderet

grunden til at jeg ikke har købt en hel masse vådfoder er at jeg ikke viste om det var i sovs eller gele. han spiser nemlig KUN sovs. Og så ville det være dumt at købte 4 slags uden at vide om det var det ene eller det andet

men har fundet noget i sovs som han virkelig godt kan lide
    og han er ikke en kat som er til godbidder og alt det der. han spiser hvad der sat foran ham.

vil jo helst ind til videre undgå at skulle have ham på insulin

• #6   13. feb 2020 Skønt at det går godt smiley

• #7   13. feb 2020 Super at begge har fået det bedre. smiley

• #8   13. feb 2020 Det er da super dejligt at høre. Er han undersøgt for andre ting end sukkersyge? Der kan jo være mange årsager til for højt sukker. smiley

• #9   13. feb 2020 Dejligt at det går bedre. smiley

• #10   13. feb 2020 sanne k
    han startede faktisk med at gå dårligt på bagbenene. så vi troede endelig at han var kommet til skade eller havde haft en blodprop/noget

det var i efteråret. men der var ingen andre symtomer på sukkersyge end det.
    fik så taget blodprøve for 2 uger siden. og her var blodsukker for højt - ikke mega højt

• #11   13. feb 2020 Jeg har - foruden den med sukkersyge - haft 2 hvor sukkeret var for højt og de blev diagnosticeret med sukkersyge... det var bare ikke de, de fejlede smiley

• #12   13. feb 2020 jeg har nu snakket med den dyrlæge som har med sukkersyge at gøre
    det er gode tegn at Baby har fået det så meget bedre. det kunne godt tyde på at han nok slet ikke behøver insulin men kun foderet.
    så nu skal jeg prøve at få fat i en blodsukkermåler, og så skal jeg prøve at tage hans blodsukker i en periode

og så tager vi den der fra

det største problem er nemlig at katten stresser helt vild ved fremmede mennesker
    det var derfor at jeg fik ham med hjem fra internatet for 9 år siden
    katten lever pænt sagt i en lille glaskugle - pænt sagt. jeg har plads til at lade ham gøre det.
    men det er jo så et problem når han så er syg

hans blodsukker var 33 da han for 2 uger var hos dyrlægen. Og det er jo for højt

• #13   13. feb 2020 Nej hvor dejligt smiley
    Det gik også hurtigt fremad med Mads og det er da klart at han skal sove, han er jo en ældre herre og han er jo ikke konstant sulten smiley
    Også skønt at høre, at han bogstavelig talt er kommet på benene igen. Så var det jo det der var årsagen og ikke smerter.

• #14   14. feb 2020 Du kan købe apparatet på apoteket - det er ikke så dyrt. Det dyre er de strimler, man skal bruge. :,-(

• #15   14. feb 2020 jeg har tjekket lidt på nettet og har fundet en som jeg tror er meget godt
    det koster under 60 kr

så nu skal jeg så bare lige finde de strimler.

elsker at google smiley smiley smiley smiley
    og elsker at spare penge.... smiley

• #16   15. feb 2020 Hvorfor låner dyrlægen dig ikke en?
    Den skal jo være pålidelig - og det tror jeg altså ikke at de er når de køber så billigt. Du skal jo ikke stikke ham dagligt som mennesker skal.

• #17   15. feb 2020 De målere til blodsukker er ekstremt billige, nu og da kan du få den, bare du køber deres død dyre strips, som du jo skal bruge mange af over årene smiley så det er der de tjener penge.

Kommentér på:
Opdatering på sukkersyge kat

Annonce