{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre?/Urenlige katte {{forumTopicSubject}}

Jeg har mine 6 katte som jeg bare er rigtig glad for.... Desværre er der bare lige det problem at de synes hele huset skal være en stor katte bakke... Jeg har 3 katte bakker stående i huset.. 4 af kattene bliver lukket ud når de vil og alligevel da jeg kom hjem fra skole her den anden dag så var der en der havde lagt en ordentlig dej på mit sofabord.... De tisser på komfuret, på køkkenbordet, i vores opvask, i vindueskarme, på gulvet og ja stort set over alt....

Er der nogen der har et råd til hvad jeg kan gøre for at få dem til at holde op????

Det skal lige siges at de var alle sammen renlige da vi fik dem men lige pludselig var det sjovere at gøre det alle andre steder...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre?/Urenlige katte
  • #1   9. maj 2008 Ok jeg må prøve det med flere bakker.. Jeg har prøvet at vaske hele huset i rodalon og sprøjtet med gå væk kat og der gik lige 10 min så sad der en kat og tissede i hjørnet... Man kan godt blive lidt grå håret af det c",)... Men jeg må prøve med flere bakker og noget andet grus.. Tak for rådet

• #3   9. maj 2008 3 af dem er ikke neutraliseret men det er faktisk de andre der er værst

• #4   9. maj 2008 Jeg tror du har et dominansproblem i din flok....den absolut bedste måde en underkuet kat kan vise den er utilfreds elle rundertrygt, er ved at markere med afføring eller urin.

Få neutraliseret de 3 fertile, sæt Feliway i stikkontakten - og iagtag din flok rigtig godt, for at se hvem der evt. laver uorden i flokken.

• #5   9. maj 2008 Ok tak det vil jeg prøve

• #6   9. maj 2008 Urenlighed kan bunde i usikkerhed i flokken - det er de usikre katte, der bliver urenlige.

• #8   9. maj 2008 Du må aldrig bruge "Gå væk kat" i dit eget hjem, det kan stresse kattene helt vildt - og det bliver de i hvert fald ikke mere renlige af.

• #9   9. maj 2008 Der er sandsynligvis opstået stress pga. tre (!!!) fertile katte. Efter min mening ren galimatias at lade dem være fertile. Hvis problemet skal løses, er jeg sikker på, at det er nødvendigt at få de fertile katte neutraliseret! Jo før desto bedre!
    Sørg for gode (højtliggende) hvilepladser til alle katte.
    Hvis neutralisation + alle de andre gode råd med Feliway, rengøring, grusbakker osv. ikke virker hurtigt, så bør du få tjekket kattenes urin hos dyrlægen.

• #10   9. maj 2008 jeg tænker lidt på om der måske ku være lidt infektion ell lignende i urin vejene på en af dem. så kan urenligheden godt smitte. skalde har fået en dårlig vane med at tisse i tøj, og hvis jeg ikke lige opdager at der er en tisstrømpe under sengen så begynder krølle. men jeg har stillet skåle op med lidt mad der hvor det er værst /ikke hensigtsmæssigt fx oven på klædeskabet, og så er jeg mere end hysterisk med at rense bakker. jeg bruger vitakraft magic clean og bruger 4-5 gange så meget som normalt.

og om feliway vil jeg sige at der hvor jeg har haft brugt det er det 100 at han tisser.

jeg bruger ofte rodalon næsten ufortyndet da de er fertile.

• #11   9. maj 2008 En rigtig god idé både med flere bakker + neutralisering af de fertile.
    Sæt bakkerne langt væk fra mad og vand på steder uden for megen trafik, og vask så af med almindeligt eddikevand i stedet for Rodalon.
    Eddike er for det første ugiftigt, og for det andet så tager det meget bedre lugten.
    Sæt også nogle skåle tørfoder de steder, der tisses mest. Katte tisser/laver ikke der, hvor de spiser.

• #12   15. aug 2008 Faldt lige over det halv gamle link smiley
    Jeg vil bare lige tilføje, at Rodalon er giftig og kattene først må komme i nærheden af det behandlede område igen, når det er helt tørt.

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre?/Urenlige katte

Annonce