{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.963 visninger | Oprettet:

Smidt ud af lejlighed pga kat? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der er blevet smidt ud af jeres lejlighed eller blevet bedt om at skaffe jer af med dyret ??

Jeg er lidt nysgerrig da jeg selv står i en situation hvor jeg var nød til at tage lejligheden selvom jeg ikke måtte have mine to katte, og egentlig bare godt kunne tænke mig at vide hvad der sker hvis de andre beboere sladder??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smidt ud af lejlighed pga kat?
  • #1   10. maj 2008 Jeg prøvede det i 95 , der fik jeg 4 dage til at skille mig af med mine to katte , hvis ikke , så ville jeg modtage en opsigelse , men ved ikke om reglerne er ændret idag .
    Mine katte flyttede ud til min søster og jeg blev boende , men det var svært ......

    Pøj pøj med det :o)


  • #2   10. maj 2008 Jeg er næsten sikker på, at vis du søre for at dine katte ikke kommer.. tager kattegrusset med dig når du gå, og smider det i en kontainer et eller andet sted, er der ikke nogen der får ondt i r*en af du har dem..

  • #3   10. maj 2008 Heidi og Lonnie hvordan vil boligforeningen tjekke om kattene virkelig er flyttet ud, kommer de og tjekker ???

  • #4   10. maj 2008 Jeg har boet her i ½ år nu, og har bestemt ikke sagt det til nogen ..

    Det skal dog lige siges at formanden for min bolig afdeling bor i min opgang, og han har åbenbart set at jeg har haft en af dem til dyrelæge, og konfronterede det med mig, men han har intet sagt til boligforeningen og det var stort set lige da jeg flyttede ind. Men F... hvor blev jeg bange.

    men nu er det jo blevet "sommer" og folk sidder på deres altaner, og nu er jeg blevet virkelig bange igen og det var egenligt bare derfor at jeg oprettede denne tråd for at høre om der var nogen der havde fået økonomiske konsekvenser ved det ..


  • #5   10. maj 2008 Og muligheden for at flytte har også været oppe at vende en million gange, men det skal lige falde på plads med min økonomi, og det er jo ik helt billigt at flytte . Og den rette lejlighed skal jo også helst være der, jeg havde bare ikke muligheden for at vente da jeg stod uden lejlighed og var nød til at tage den jeg har nu ..

  • #6   10. maj 2008 de første 5½ år jeg/vi havde daffy boede vi steder hvor man ikke måtte ha kat, men rigtig mange havde katte der, selv formanden for afdelingsbestyrelsen havde endda hele 4 katte, her hvor vi bor nu må vi kun ha en kat, men vi har jo 2 og det bliver accepteret fordi vi ikek genere nogle med det og fordi vi passer vores have pænt og ellers overholder reglerne der er gældende i vores boligforening

  • #8   11. maj 2008 Mange steder er det sådan, at hvis man har dyrene, når man flytter ind, må man gerne få tilladelse til at beholde dem indtil de dør - og derefter må man ikke anskaffe sig nogen andre udover det tilladte.

    Jeg ville prøve at tale med formanden for den afdeling du bor i - forklar ham du var nødt til at tage lejligheden, og at du i øvrigt nok skal sørge for at hjælpe, hvis der evt. er nogen der får problemer med dine katte. Nu ved jeg ikke om der skulle være noget med have hvor du bor, men det er oftest det der irriterer folk, at kattene går i deres haver og besørger.
    Væn dem til at være inde om natten - så undgår du også folks irritation over de "kattekoncerter" der som regel finder sted om natten.

    Hvis du på den måde sørger for at "opbløde" problemet lidt, kan det være du må beholde dem.

    Der kommer jo også altid katte i ens område, som ikke bor der....:o)


  • #9   11. maj 2008 Jeg kender en som også kun fik nogle få dage til at komme af med katten, ellers blev hun smidt ud af lejligheden.

  • #10   11. maj 2008 Jeg har haft to katte i en lejlighed, hvor vi ikke måtte have dem... Det er et stort pres, men hellere leve med det end at skaffe sig af med kattene.

    Vi puttede kattegrusen i en pose, som var bundet sammen i toppen og så ned imellem vores normale affald... Og vi tog bagtrappen, når vi skulle til dyrlæge...

    Vi flyttede deres kradsetræ ud i baggangen samt alt andet til dem, når der kom folk fra boligforeningen... Samt kattene selvfølgelig... Og så sad min kæreste sammen med dem, indtil folkene var gået.

    Vi blev heldigvis aldrig taget og vi boede der lidt over 1 år...

    Held & Lykke med det!

    Forresten så kan de smide dig ud, uden en form for advarsel... Hvis der er brud i kontraktet, så kan de opsige dig med det samme... 1 mrds opsigelse eller hvad der nu står i kontrakten.


  • #11   12. maj 2008 Vi må heller ikke have kat her.
    Der er en henne i opgangen ved siden af, i stueetagen der har kat, og den sidder nogengange i vinduerne. Så hvis hun kan have kat, så kan jeg også.. Det var noget af en lettelse at opdage.. smiley

    Men det ER frustrerende at tænke "Åhh" hver gang kattene miaver, suser rundt, eller sidder i vinduerne.. Men jeg tænker ikke så meget over det mere. Vi har boet her i snart halvandet år.
    Så der var nok blevet klaget hvis nogen har et problem med det.

    Der er tit folk der har ondt i en hvis del over det, men ellers tror jeg folk er hamrende ligeglade, så længe der ikke lugter eller larmer.
    Har også gået ture med mine masser af gange, og jeg har ingen baggang jeg kan gå ud af når vi skal til dyrlæge osv..


  • #13   12. maj 2008 En slags speglfilm ?

  • #15   12. maj 2008 Hej

    min kæreste og jeg bor også i en lejlighed hvor vi ikke må have kat. og har det da alligevel..Bare man ikke ligefrem flager med man har kat, er de ligeglade her.. jeg er sikker på mine naboer ved det.. men jeg har da ikke sagt det.. Vores pedel har kontor i den opgang vi bor i, men han har heller intet sagt.. så skal han dælme også mange steder, for i de boligblokke vi bor i, der har halvdelen kat, og nogen endda hunde.. Så bare pas på, og så længe din kat ikke larmer og genere nogen, vil jeg mene det er sikkert.. vi gemmer også bare vores ting, når pedellen, eller andre fra boligforeningen skal herop.. smiley


  • #16   13. maj 2008 vi har 3 katte i vores lejlighed og vi må heller ikke have katte her, men der er ingen der har sagt noget selvom de har set dem, selv viceværet,som var at lave køkkenvasken var mere intra i at lege med kattene end at lave vasken! Så her er der ikke noget probelm! Vi tog chancen og der er ikke sket noget, men man ved aldrig om der er nogen der skal få ondt i røven.., Men held og lykke her fra!

Kommentér på:
Smidt ud af lejlighed pga kat?

Annonce