{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.071 visninger | Oprettet:

rift ved øjet - pylremor? {{forumTopicSubject}}

Jeg er denlykkelige ejer at to dejlige aktive katte på 7 mdr.
Idag har de så rigtig hygget sig, hvilket har resulteret i at min hunkat har fået en rift ved øjet.

Det er lige i øjenkrogen, og nu er kinden under begyndt at hæve og øjet trækker sig lidt sammen ligesom når vi mennesker har fået et blåt øje.

er der noget jeg kan gøre?
Har renset riften, men den er hverken dyb eller særlig lang, men sidder jo ikk så smart så tæt på øjet.

Skal jeg have antibiotika til hende eller kan jeg nøjes med at rense med klorhexidin?

Jeg er som altid bekymret for min lille pige..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rift ved øjet - pylremor?
  • #1   12. maj 2008 Jeg ville holde såret rent ogh ringe til dyrlægen i morgen - det er et uheldigt sted...

  • #2   12. maj 2008 dkKorat.

    Ja det er nemlig et rigtig ærgerligt sted, hun ligner en bokser efter et par omgange i ringen.

    Du har nok ret i det med dr. dyr. havde jeg også tænkt mig, men ku jo være der var noget man kunne gøre herhjemme.

    men indtil imorgen er det okay med klorhexidin?? (den mildeste opløsning der hedder sårrens)

    Øv jeg kan ikk lide at den lille er kommet til skade.


  • #3   12. maj 2008 Måske du skulle overveje at klippe kløer på dine katte?;-)

  • #4   12. maj 2008 Det gjorde jeg for et par dage siden..så jeg kan ikk rigtig forstå hvordan det er lykkedes Balder at rive hende, og så lige der..dumme dreng*G*

  • #5   12. maj 2008 Jeg ville nødig bruge klorhexidin, det kan også give misfarvninger, så jeg ville holde mig væk fra det. *s*
    Saltvand er nok bedre.


  • #7   12. maj 2008 ja tror også det er bedre med kogt vand med salt i. Tror ikke du skal putte klorhexidin i øjet.

    ja ville også tage til dyrlægen i morgen, selvom det er en lille rift kan der nemt komme bakterier ned i og lave stor tumult og give hende varige men hvis der går infektion i.
    Så det er bedst at stoppe det hurtigt, også for hendes skyld. Det gør nok super ondt lige ved øjet. Som det lyder lyder du bestemt ikke som en pylremor


  • #8   12. maj 2008 Ja hun hæver fortsat kan jeg se og hun kan bestemt ikk lide at vi rører ved det, men som den gode pige hun er så finder hun sig i det alligevel.

    Har fået kigget nærmere på det og det vigner faktisk mere at hun er løbet ind i en skarp kant da der mangler en lille trekant pels ved øjenkrogen og så er der en rift i kanten af dette stykke manglende pels.

    Saltvands rådet er hermed noteret og klorhexidinen lagt på hylden indtil jeg har konfereret med dr. dyr imorgen.

    Ser ikke ud til at være noget i vejen med selv øjet, men man ved selvfølgelig aldrig så jeg smutter til dr. dyr imorgen og får ham til at kigge hende efter. Hun er en dyr dame, har lige haft en længere dyrlægeomgang pga hendes steriliserings-sår der sprang op..

    møgunge at hun ikk bare kan holde op med at opføre sig som en kat..må man pakke dem ind i vat eller er det dyrplageri?*G*


  • #10   13. maj 2008 En lille opdatering.
    Da vi gik i seng igår var øjet helt lukket og hun var enormt hævet under øjet. Vi overvejede at ringe til vagtdyrlægen, mn blev så enige om at vente da der nok alligevel ikk var noget han kunne stille op.

    I morges kom en glad pigemis springende op i sengen og så næsten helt normal ud..kun en lille hævelse under øjet er tilbage, ellers er det igen åbent og helt normalt

    Holder selvfølgelig øje med det for infektion, men er super glad for at hun ser normal ud idag!


  • #11   13. maj 2008 Nina
    Tak for positivt update! Men jeg ville nu alligevel kontakte egen dyrlæge...


  • #12   13. maj 2008 Dk Korat..

    nå ja har jeg ikk fået skrevet. har talt med dr.dyr og han siger at vi bare skal holde øje. Han mener at når hun allerede har åbent øje idag så har det bare været slaget der har udløst hævelsen.

    LisD
    Tak for rådet, det må jeg lige kigge på når kæresten kommer hjem da jeg ikk fatter bjælde af tysk*G*


Kommentér på:
rift ved øjet - pylremor?

Annonce