{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.635 visninger | Oprettet:

Min Kat er syg!!!Kaster op, vil ikke spise {{forumTopicSubject}}

Min 1 årige hankat er syg!
han har kastet op flere gange i løbet af onsdag og torsdag og han har ikke spist mad siden onsdag morgen, men det røg op som det første.
de første gange var det tydeligt at det var hans tørfoder (royal canin) der rød op, men nu er det bare gult/grønt vand der kommer op, og lugte meget grimt.
Han er meget træt og sidder bare stille hele tiden eller sover.. regner med at ringe til dyrelæge i morgen formiddag, men ville lige høre om der er ligende tilfælde hvor det ikke har været nødvendigt med lægebesøg...
mvh
Signe G


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Kat er syg!!!Kaster op, vil ikke spise
  • #1   15. maj 2008 til dyrlæge med ham hellere før hvis det kan lade sig gøre, katte tåler ikke at være uden mad så længe, de risikerer fedtlever

  • #2   15. maj 2008 jeg vil ikke spille klog men hvis han har de så skidt så ville jeg dog tage til dyrlægen med de same da der faktisk går langtig indne en kat viser at den har de dårlig og så er de mange gange allerede akut

  • #5   15. maj 2008 hejsa --er synd for dig og din lille mis ---men søg læge -det der lyder ikke godt --det at den er passiv og kaster grønt vand op kan tyde på nedstat lever funktion --så ikke vente -bare afsted ....
    men pøj pøj til jer begge to ...


  • #6   15. maj 2008 Ja - ring og fortæl dyrelægevagten det du har skrevet - det er gratis. ildelugtende opkast lyder ikke godt.

  • #7   15. maj 2008 Jeg er enig med de andre, jeg ville heller ikke turde vente til i morgen. God bedring.

  • #8   15. maj 2008 Så har jeg snakket med dyrelægen.
    Han sagde at Oivers unge alder taget i betragtning var det ikke akut. Han foreslog at jeg skulle give ham nogle mosede rejer, og hvi s han kunne holde dem i sig, var der ingen grund til at opsøge læge, så skulle han bare ha det og evt. noget leverpostej de ste par dage, indtil han får det bedre.
    Jeg mosede straks nogle rejer og satte foran Olly, og minsandten om han ikke begyndte stille og roligt at spise lidt og drak også lidt vand. Nu ligger han og sover. HÅBER at han holder det i sig så vi slipper for dyrelægen.
    Tusind tak til alle Jer der tog jeg tid til at skrive..
    Signe & kat


  • #9   15. maj 2008 Du SKAL kontakte dyrlægen med det samme, og fortæl hvordan din mis har det. Ikke noget med at vente til i morgen..

  • #10   15. maj 2008 i mine ører lyder det godt nok ikke tilfredsstillende........ er det en der er vant til kvæg, den dyrlæge, for h*n har da tydeligvis ikke et har forstand på katte..... ja det pisser mig af

  • #11   15. maj 2008 et har forstand = et haK forstand

  • #12   15. maj 2008 Synes virkeligt det lyder underligt, den besked du har fået.. jeg ville ik turde lade være med at få katten undersøgt grundigt..

  • #14   16. maj 2008 Hejsa...jeg har prøvet samme tur med Attika for 4 mdr siden... Puha.... hun var smadder dårlig... ringede til dyrelægen dagen efter da det var sen aften da vi kom hjem og opdagede at hun slet slet ikke var sig selv.... Hang med hovedet og havde kastet op flere gange...
    Dyrelægen sagde at jeg skulle chekke hendes feber og give hende A38 eller ymer eller kultura... Og hvis det ikke hjalp og hun blev dårligere hen af dagen skulle jeg komme med hende...

    Heldigvis hjalp det med at gi ymer som hun slikkede af min finger... så fik hun også kogt nkyllinge inderfilet... det sagde dyrelægen var godt...

    Så prøv KOGT KYLLING og YMER/A38/CULTURA ECT.... det hjælper rigtigt meget bare hold øje med missen og gi den små Portioner...

    Håber missen får det bedre snart :-)))


  • #15   16. maj 2008 Forhåbentlig har det været noget forbigående utilpashed. Hvis katten stadig er sløv og utilpas i morgen, så synes jeg du bør tage ham til dyrlæge - (jeg ville nok vælge en anden end den dyrlæge, du har snakket med....)

  • #16   16. maj 2008 Hvordan gik det så med katten? Kom den til dyrlæge?

    Synes også det var en mærkelig besked at få - skulle en 1-årig kat da ikke kunne blive akut syg, ifølge din dyrlæge? Jeg ville også overveje en anden..


  • #17   16. maj 2008 HEjSA.... Hvordan har missen det ????

  • #18   16. maj 2008 Så har missen været til dyrlæge. han kastede op to ganeg efter reje-eksperimentet, så synes ikke jeg ville vente længere. Så han fik noget kvalmenedsættende, appetitvækkende, antibiotika, b-vitamin, saltvand og mælkesyrebakterier!! Så nu har han det vist bedre. han spiser i hvert fald i små portioner og har ikke kastet op siden i nat. DEJLIGT!!
    ved ikke rigtigt hvad ham dyrelægevagten havde gang i..... men er i hvert fald bare glad for at Olly spiser nu!

    Signe


  • #19   17. maj 2008 Godt I kom afsted til dyrlægen i dag. Det er aldrig smart at vente for længe, for så risikerer man, at det bliver akut kl. lort en fredag aften og så må man tage til takke med den dyrlæge, der nu er på vagt - og man ved aldrig hvem det er. Hellere så vidt muligt bruge en dyrlæge man kender og har tillid til.

    Fortsat god bedring med jeres kat!


  • #20   19. maj 2008 Super Super smiley

Kommentér på:
Min Kat er syg!!!Kaster op, vil ikke spise

Annonce