{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
455 visninger | Oprettet:

Katte spiser med underkæben? {{forumTopicSubject}}

Hej alle kg'er? (På hundegalleriet hedder hg, så her mp det vil være kg?) min gammel kat (Viola) er tydligt ramt af alderdom, og vi passer extra godt på hende. Hun er nu begyndt at spise sin tørfoder med underkæben og ligesom gaver tørfoderet op i hendes mund. Hvad kan dette skyldes og hvad kan vi gøre for at hjælpe hende? Før røsten hun bare tørfodet (og det ente overalt) men nu- jeg er lidt bange for at hendes tid er kommet… ville gerne have min lille Ola mus.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte spiser med underkæben?
  • #1   14. mar 2020 Har hun fået tjekket sine tænder?
    Det kan være at hun har nogle stykker der skal ud - og de kan sagtens spise tørkost med færre tænder smiley


  • #2   14. mar 2020 jeg tror ud fra hvad det er du skriver at hun mangler de små fortænder
    det sker for rigtig mange katte når de når op i alderen.
    og så ændre de måde at spise på

    har selv flere ældre katte som spiser på den måde

    men husk et ældretjek hos dyrlægen er en god ting
    der kan dog ikke gøre noget ved manglede tænder. Og kattene plejer bare at ændre måde for at få fat i bidderne
    man kan evt skifte til en lidt større skål med lidt højre kant så de ikke smider foder overalt


  • #3   14. mar 2020 Det er den lille kat der har fået skålene med høj kant, men de tager tit af den andens skål. Jeg ville kigge på hendes tænder når hun kommer ned. Og sprut min mor/far om et kig ved dyrelægen. Hun er mit et og alt kat!

    profilbillede
Kommentér på:
Katte spiser med underkæben?

Annonce