{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Killinger og numsevask {{forumTopicSubject}}

Ja som emnet antyder, så handler dette om vask af killinge numsen. Vel at mærke, den vask hun selv skulle klare.

Er killinger bare ikke gode til det og kommer det med alderen?

Hun går lige fra bakken videre til det hun nu lige vil i gang med. Med den mave hun har pt. betyder det, at hun er ligeglad med det der nu måtte sidde i pelsen. Hvilket jeg så er nød til at tage mig af. Hun når nogle gange at sætte sig flere steder, før jeg får hende op eller opdager, at hun er beskidt.

Katte er jo renlige dyr. Men er killinger det også?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger og numsevask
  • #1   15. mar 2020 Hvis de har dårlig mave er det ret naturligt at de ikke fjerner det med det samme. De vil helst gerne nå at tørre det af forskellige steder så det er mindre de skal have i munden og så får det lov at tørre hvilket igen begrænser mængden de får ind i munden når de rengør sig.

    Men jeg håber godt nok snart i får styr på den mave, hvis en kat går med dårlig mave for længe så kan det resultere i kronisk diarre. Så selvom du fjerner den tidligere årsag så vil mave stadigvæk ikke fungere optimalt.


  • #2   16. mar 2020 Hun har endelig ikke diarré. Men mange af lortene er hel eller delvis meget bløde. Blødt nok til, at der tit skal en våd klud til.

    Berte satte sig på sidden af den ene balle, og gik straks i gang med at vaske sig. Det måtte Kokos da også gerne begynde på. Eller er det noget der først sker med alderen? Mon hendes total drage ånde, har noget med den dårlige mave at gøre? Eller er det normalt, at jeg kan lugte hende 2 m fra mig, når hun vasker sig og eks gaber.

    Det lyder jo logisk nok, at de vil af med det der sidder i pelsen, inden tunge vask smiley Det er bare ikke lækkert, hvis hun først gerne vil tørre måsen af hist og pist smiley Det er også synd for hende.

    Jeg håber der er svar på prøverne i morgen.


  • #3   16. mar 2020 Jeg har også en der lugter meget grimt fra munden. Det er ham som skal leve på Gastro fordi han ellers har kronisk diarre.
    Så jeg tænker det hænger sammen med problemerne i maven.


  • #4   16. mar 2020 Dårlige ånde kan også komme ved tandskifte, hvor der er øget risiko for betændelse i tandkødet. Vær opmærksom på om tandkødet bliver rødt.

  • #5   25. mar 2020 Jeg har på sygehus en uge, så derfor skriver jeg først nu.

    Der var ingenting i hendes afføringsprøver, der pegede på noget dårligt. Hun bliver behandlet for orm og så foreslog dyrlægen, at hun skulle blive på i/d til hun var 1 år. Jeg må gå med det dyrlægen forslår syntes jeg. For jeg kan ikke stå med en kat, der hver anden dag skal vaskes i måsen. smiley

    Hun var ikke glad for dåse udgaven, så den står på ren tørkost. Forhåbentlig kan hun trives med det.

    Kan det også være, at det tørfoder hun har været på, er for “potent” for hende? Altså at fedt og protein er for højt til, at hendes mave kan tåle det?


Kommentér på:
Killinger og numsevask

Annonce