Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Give kat olie?
  • #1   28. maj 2008 Man kan godt komme lidt olie i kattens mad, for at den skal få en pænere pels, men jeg ville nu nok foretrække at bruge æggeblomme eller bare noget federe foder;-)
    Jeg forstår ikke, at den skulle blive børstet mod olien?

• #2   28. maj 2008 Meget lødigt foder indeholder tit (synes jeg) for lidt fedtstof, og det går især ud over kattens hud og pels. Huden skæller, og pelsen bliver tør.
    Så er det en god idé at give tilskud af fiskeolie, enten flydende eller i kapsler. De kapsler, jeg i sin tid købte hos dyrlægen, hed Efavet, og det hjalp på problemet.

Siden er jeg så gået over til en forderprodukt, der har et højt indhold af fedtstoffer (de rigtige vel at mærke), og siden har mine katte meget flotte blanke pelse.

Så det er altså ikke altid nok at give et lødigt foder.

• #3   28. maj 2008 Jeg tror, der menes, at pelsen blev børstet - ikke mod olien, men for at fjerne skæl og stimulere hudlaget. (Mener nemlig, jeg også har læst tråden).

• #4   28. maj 2008 Nix giv ALDRIG en kat olie som tilskud, med mindre det gives i kapsler, som opløses langsomt, som f.eks. Efavet.

Olie der hældes over maden, befordrer bare maden hurtigere gennem tarmen og du risikerer at stå med en kat der har fået diarre.

Giv istedet et foder af super-premium kvalitet, som f.eks. 1st.Choice. Deres foder indeholder ret høje værdier af råfedt, samt både omega 3-6 og 9 fedtsyrer.

• #5   28. maj 2008 Ok :o) Tak for jeres svar. Døjer heldigvis ikke med det ved mine, til trods for at de da får lødigt foder - de har alle tre en meget skinnende pels - især de to tøser. ;o)

Og ja, katten blev bare børstet for at få en pænere pels. Havde ikke noget med olien at gøre at den blev børstet :o)

Mega - Det er på heste-nettet jeg læste tråden?

• Ofelia L
    Ofelia L Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #6   21. jul 2012 Jeg har to katte og jeg undre mig over om jeg kan putte lidt olie i deres mad får at få en glattere og pænere pels? og hvis jeg må hvilken slag olie så?(-:
    Jeg går på en rideskole og der kommes der noget olie i får at pelsen bliver flot og glattere?
    Må man så også ved katte?. (-:

• #7   21. jul 2012 Ofelia - Jeg tror konklusionen var at du hellere skal finde et foder med en højere fedt værdi smiley
    Ellers så skal det helst gives som kapsler, men kan også hældes over maden. Den slags der hældes over bliver dog også nemt harsk, og lugter og smager grimt smiley

• #8   21. jul 2012 OG er usund hvis den er harsk smiley

Kommentér på:
Give kat olie?

Annonce