912 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Det gør ondt helt ind i sjælen :-( Det gør ondt helt ind i sjælen :-(

Hej alle

Jeg er blevet nødt til at tage et af mit livs sværeste beslutninger.

Denne tråd er ikke lavet for at der skal kastes mere mudder. Den er lavet som en forklaring på min beslutning om at videregive mine katte til nye hjem.

Jeg har døjet med en forkølelseslignende tilstand siden slutningen af januar, og har fået konstateret katteallergi. Det er efterhånden blevet så slemt, at ikke engang antihistaminerne hjælper mig mere…
Mine øjne hæver, min næse løber, mine bihuler er tilstoppede og klør. Jeg nyser 40-50 gange dagligt, selv om jeg spiser Benadryl dagen lang.
Jeg er også begyndt at kunne mærke at mine lunger ikke længere fungerer som de tidligere har gjort, og er blevet bange for at få astma oven i købet. Derfor tør jeg nu ikke vente længere.

Nu står jeg så her og kigger på mine 4 elskede katte, og ved slet ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg har jo i sin tid overtaget Elliot, og lovet at jeg ville tage mig af ham til hans dages ende…

Elliot er faldet så godt til, og han er en helt anden kat, end den stakkel jeg overtog i sin tid.
Han er rask, frisk, legesyg, kælen og en rigtig drillepind, som slet ikke er bange for noget mere. Han nyder tilværelsen, og jeg kan slet ikke forestille mig tanken om en aflivning.
Jeg er overbevist om, at Elliot vil kunne fortsætte med at nyde sit liv, selvom det inkluderer endnu en flytning.
Når jeg kigger på ham, er jeg i hvert fald ikke i tvivl om at han bør have chancen for at komme videre.

Jeg opretter derfor en salgsannonce på mine katte, og håber inderligt, at der er nogle derude der vil tage sig godt af dem.

Mange hilsner

Ina N

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det gør ondt helt ind i sjælen :-(
  • #1   28. maj 2008 Det er en svær beslutning, du har taget, men din allergi er for svær:-( Har du overevejet også at sætte kattene på www.vildkat.dk?

• #2   28. maj 2008 Dkkorat:
    Det vil jeg forsøge. Mange tak smiley

• #3   28. maj 2008 ejjj hvor gør det mig ondt at høre, hvor jeg føler med dig! jeg håber du finder gode hjem til dem!
    og du evt kan besøge dem, hvis din allergi tillader dette!

sender dig et kæmpe trøsteknus

• #4   28. maj 2008 Tak Jannie.

Jeg håber også, at jeg vil være i stand til at kunne besøge dem efterfølgende.

Det bliver så hårdt, at skulle skille sig af med dem smiley

• #5   28. maj 2008 ja det må være så frygteligt for dig, men du bliver jo nød til at tænke på dig selv, så du ikke bliver alvorlig syg!

ja det må være et af dit livs tungeste beslutninger:O(

• #6   28. maj 2008 Jeg kan slet ikke forestille mig, hvor tomt og kedeligt der bliver når de allesammen er væk...

• #7   28. maj 2008 uhhh nej, så må du få en hooby eller noget så det ikke bliver for tomt!

eller hva med de der hårløsekatte, kan du ikke få sådan en??? jeg ved godt det aldrig bliver det samme som dine gamle katte!

• #8   28. maj 2008 Pyha, pyha, frygtelig situation smiley Ved slet ikke, hvad jeg skal skrive... Det er ikke til at bære smiley
    Medfølelse til dig, og held og lykke med at finde nye hjem til misserne.

• #9   28. maj 2008 Det er jeg godt nok ked af at høre, det må virkelig være hårdt at skulle træffe den beslutning. Men der er dog ingen tvivl om at det er det rigtige at gøre. Føler virkelig med dig og håber du finder et godt hjem til dem alle sammen. Jeg ville ønske jeg kunne have overtaget den kære Elliot, ville virkelig gerne have en hvid Maine Coon, men min kæreste har lukket for tilgangen af katte herhjemme smiley Håber der er en anden der vil have ham, for han fortjener at få et godt hjem hvor han kan blive, når du nu er kommet i den triste situation.

Trøste kram og varme tanker herfra.

• #10   28. maj 2008 Mange tak for de søde ord.

De varmer her i den svære situation.

• #11   28. maj 2008 Ina. Ja det må være en svær beslutning at tage. Meeen det kan faktisk godt lade sig gøre at leve med både hunde og katte, selv om man er allergisk. Det er jeg og har været det de sidste 7 år. Jeg har også fået astma af det men når jeg tager min medicin som jeg skal, har jeg det helt normalt. Jeg skal dog passe på med at blive forkølet, for så får jeg lungebetændelse. Jeg er taknemmelig for at jeg blev 50 år inden det brød igennem, for jeg kan ikke forestille mig et liv uden dyr.
    Jeg kan godt forstå dit valg fordi du ikke er så gammel endnu.
    Håber du finder et godt hjem til dem alle.

• #12   28. maj 2008 Kirch:
    Jeg tør desværre ikke tage chancen. Jeg kan se, hvor hurtigt det går ned af bakke smiley

Jeg håber også at der er nogle venlige sjæle, der vil sørge for, at de får et godt liv.

• #13   28. maj 2008 Kirch L skrev: **Jeg er taknemmelig for at jeg blev 50 år inden det brød igennem**

uuuuuhA! Er der da ingen grænser for, hvor sent i livet denne skrækkelige lidelse kan bryde ud?

Kommentér på:
Det gør ondt helt ind i sjælen :-(

Annonce