548 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Gammel vs. ny Gammel vs. ny

Hej.

Håber i måske kan komme med et par historier fra det virkelige liv.

Jeg har en Maine coon(kast han) på godt 2 år, min kæreste har en huskat(hun ikk steri) på 6 måneder.
Vi har prøvet at sætte dem sammen, ved mig(maine coon teritorie) Og indtil nu, væser huskatten kun, mens maine coon'en bare vil snakke og lege. Er det mon noget der fortager sig??

Håber i kan komme med et godt svar smiley

Mvh Jens

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gammel vs. ny
  • #1   2. jun 2008 Lad dem finde ud af det selv.. MIn kærestes kat kisser (omkring de 14) og min kat (2 år) fandt selv ud af det smiley

Det er ikker perle venner, men de hvæser ikke af hinden mere

• #2   2. jun 2008 min erfaring er at huskatte er mindre sociale overfor andre katte.
    jeg havde en huskat, da jeg fik min mco/nfo-blanding. hun ville så gerne lege og gjorde alt hvad der stod i hendes magt for at indynde sig ved huskatten. han har for længst accepteret at hun er der, men hun har aldrig fået lov at putte ved ham trods utallige forsøg igennem 2 år.

• #3   2. jun 2008 Marlene du skriver:
    *min erfaring er at huskatte er mindre sociale overfor andre katte.*

Jeg har så en helt anden erfaring.

Jeg har ikke mindre end 16 huskatte, og de er MEGET sociale, de fleste af dem.

Jeg har endnu ikke oplevet problemer med at føre nye ind i flokken her, så jeg tror ikke du som udgangspunkt kan sige at huskatte er ikke sociale.

Hilsen Dorte og de 18 nussemisser.

• #4   2. jun 2008 Marlene A - vi har kun huskatte herhjemme, og kender mange huskatte der er MEGET sociale

• #5   2. jun 2008 Bare giv missserne ro til at finde ud af det sammen. Giv dem event nogle godbidder sammen, leg med dem og gør det til en rar oplevelse at den anden er der specielt med hunmissen når det nu er hende der er lidt ked. Og udover det har jeg vildt gode oplevelser med at sætte en Feliway duftspreder på når misserne ike rigtig vil enes der i starten. Det har altid gjort alle misserne til bedste venner hos os smiley

• #6   2. jun 2008 dorte: jeg siger ikke at huskatte er asociale, men oftest mindre socialt indstillet end andre racer.
    det er ikke kun erfaringen med min egen jeg taler ud fra, men også andre i familien og venner.
    huskatte er mere tertoriale end andre sagt på en anden måde.
    og er oftest ikke dem der ligger i klynger til gruppevask.
    min egen huskat har accepteret mine 2 andre katte, men den hverken leger eller sover med dem.

• #7   2. jun 2008 Marlene, jeg tror altså du tager fejl.

På de fleste internater, er der flest huskatte, det kan vi vidst hurtigt blive enige om ikke?

De lever sammen uden videre problemer.

Din huskat gider ikke de andre. Min veninde har en MCO, der ikke kan tåle andre end sig selv, dermed er det så afgjort, MCO er ikke en social kat????

Nej vel.

Se dette link, her er billeder af huskatte:
    http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4407

Ret sociale hvis jeg selv skal sige det.

Hilsen Dorte, der har 18 meget sociale katte (selv de 3 der ikke gider andre, er sociale på deres måde), og derfor får én til imorgen.

• #8   2. jun 2008 Dorte uden H

Det må da være Danmarks katte-paradis du har smiley
    Synes det ser helt fantastisk ud

• #9   2. jun 2008 dorte: det ser enormt skønt ud ved dig, og er på ingen måde ude på at træde på dig. de huskatte jeg har mødt igennem mit liv har ikke været udpræget sociale, men har været dejlige på så mange andre måder.

• #10   2. jun 2008 Marlene, jeg føler mig skam heller ikke trådt på, men jeg mener stadig at du tager fejl.

Jeg har læst mig til at du er datter af en perseropdrætter.
    Du har ikke haft så mange katte endda.

Jeg har i mit voksenliv haft omkring 50 katte, og alle huskatte.

Og de har været vældigt sociale.

Jeg kender mange huskatte, og de er meget sociale.

Kigger du på racebeskrivelser i forskellige bøger, nævnes huskatte som en race der er god at have flere af fordi de ligenetop er sociale.

Så min mening er simpelthen bare at du tager fejl, hvis du mener en huskat ikke er social.

Selvfølgelig vil der være individer der er asociale, men sådan er det jo med alle racer.

Hilsen Dorte og de fra imorgen 19 nussemisser.

• #11   2. jun 2008 dorte: glemte at tilføje- selvom internat-katte ( som oftest er huskatte) går i samme bur er det ufatteligt så lidt de har med hinanden at gøre ift hvor tæt de går. de accepterer hinanden men har ikke tæt socialt samvær. ihvertfald ikke på det ene internat jeg har besøgt omkring 4 gange.

Kommentér på:
Gammel vs. ny

Annonce