2.130 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

kvindejob vs mandejob kvindejob vs mandejob

har lige haft en sjov diskution med min kone, hun er jo butiksleder i en bagerbiks her i århus, og de har så netop ansat en ny ekspedient, nemlig en dreng på 16 år, jeg mener ikke en dreng skal stå i en bagerbutik, det er et pigejob, ligesåvel som en mand/dreng heller ikke skal sidde ved kassen i bilka el føtex osv osv.
visse jobs mener jeg er mandejobs og visse jobs er pigejobs, syntes så heller ikke en pige skal kører lastbil eller arbejde på lager med tunge løft osv osv.
og nej det er ikke fordi jeg ikke tror piger ka klare disse job for det ka de godt, syntes bare ik der er rigtigt.
kald mig bare gammel og konservativ*LOL*'
hvad er jers mening om sådan et emne

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kvindejob vs mandejob
  • #1   19. maj 2007 Tja. Jeg arbejder 10 gange hellere i lageret i forretningen end jeg end jeg sidder ved kassen, Ja jeg er bare ikke til at sidde ved kassen i flere timer, hader det... Så vil jeg meget hellere bruge mig selv fysisk..

Så kan du jo selv regne ud hvad min holdning er ;o)

• #2   19. maj 2007 Synes ikke der er noget der hedder mandejob eller kvindejob.. Det er min mening - folk skal da gøre hvad de lyster.. Ville da være en skam at man skulle begrænses af ens køn.. Men kan godt se hvad du mener.. det er ikke så fedt for en dreng at kalde sig bagerjomfru.. lol...
    Men hvis han nu har lyst til at sælge brød og kager - ja så hvorfor ikke.. Kan jeg ikke se noget forkert i..

Lena

• #4   19. maj 2007 jeg synes det er lige meget hvad man laver bare så længe man kan lide det og det med mande og kvinde job synes jeg lyder for gammeldags smiley

hilsen Martin

• #5   19. maj 2007 Johnny..
    Hmm jeg er på ingen måde ening med dig...

• #6   19. maj 2007 HA HA Johnny

Du ER gammel og konservativ *GGGGGGGGGG*

Jeg ser tit og ofte unge mænd sidde ved kassen i diverse supermarkeder ;-))

Jeg har haft en del mandlige kollegaer indenfor hjemmeplejen.
    Jeg har set rigtig mange mænd i sygeplejestillinger smiley

Jeg kender til kvinder, der arbejder som mekanikere ;-))

Johnny - du er håbløst bagud LOOOOOOOOOOL

• #7   19. maj 2007 hmmmmm, ja men jeg syntes nu altså bare at visse job er kvindejob og andre jobs er mandejob.
    jeg ved godt at vi lever i det 21 århundrede osv, men alligevel , en mand skal da f.eks ik stå og sælge lingeri og en kvinde skal squ ikke sælge habitter til mænd osv osv
    jeg er da godt klar over at som det er idag ka alle som sådan klare alle jobs og der er ingen rammer for hvad man kan kønnene imellem, derfor syntes jeg stadig der er visse jobs der er forbeholdt hvert køn
    jeg kender f.eks en kvindelig mekaniker som faktisk er en af de bedste toyota mekanikere i dk.
    der ligger intet kønsdiskrimination bag min mening, men alligevel visse jobs er for kvinder og andre jobs er for mænd

• #8   19. maj 2007 For en gangs skyld, kære Johhny, så er du , som du selv siger, Gammel og Konservativ...

I dag er der jo det fornemme ord, ligestiliing, og jeg synes at det er fedt når en kvinde bryder normen og bliver politi'mand', mekaniker, og en mand bryder normen og bliver sygeplejerske, frisør........ Det sker tiere og tiere...

...og det er da fedt, at der er nogle der bryder normerne, og gør noget som man ikke lige regner med..

Og hvorfor skal en kvinde ikke kunne være ligeså god eller interessere sig lige så meget for jobbet og omvendt manden..

Jeg synes det er rart at nogle bryder normerne, så det ikke er så gammeltdags og trivielt...

TUMBS UP, (old fool) *G*

• #9   19. maj 2007 ............Og du har nu nok hørt det et par gange, men kommer der snart billeder af dig og konen....??

• #11   19. maj 2007 Heidi - jeg forstod det da udmærket smiley

Der ligger også nogle andre begrænsninger i og med, at kvinder - ligegyldigt hvor meget man forsøger ligestilling - aldrig bliver fysisk lige så stærke som mænd. Der er mange hjælpemidler nutildags, men selvom jeg f.eks. er temmelig stærk af en kvinde, mangler jeg håndkraft i forhold til mænd og det ER altså ikke alt, man kan "hjælpemidle" sig ud af.

Men når det så er sagt, så ER det en temmeligt gammeldags holdning at have, hvis man siger, at der pr. definition er kvinde- og mandejobs.

• #12   19. maj 2007 Du er faldet bag om dansen Johnny - mandejobs og pigejobs duer ikke mere.
    Jeg arbejder på et plejehjem, og her er der en del unge mænd der søger vikarjobs, selv om en del af jobbet er personlig pleje.

De ældre damer kigger nu stadig en del, når en ung mand kommer ind for at vaske hende i " bunden", måske hører du til denne generation *ss*
    Men de affinder sig hurtigt med situationen, da det jo heller ikke er anderledes på sygehusene.

• #13   19. maj 2007 Heidi - jeg forstod også det du skrev ;-))

Jeg synes dog, det kunne være lidt sjovt at vende den lidt om ;-))
    Hvem er bedre til at se, om en mand er flot i en habit - end en kvinde??
    Hvem er bedre til at se det frække i lingeri - end en mand ??

Ikke for at forklejne hverken mandens eller kvindens vurdering i forhold til det jobmæssige, men det er lidt sjovt at tænke på *GG*

Mette - Jeg kan sagtens følge dig i det du skriver, for selvfølgelig er der jobs, hvor manden klart er overlegen i forhold til kvinder, når vi ser på den fysiske styrke. Men hvis det drejer sig om at efterskrue en enkelt møtrik eller 2, så kan jeg ikke se det skulle være et problem ;-)))

Johnny søde - du må vist lige lære lidt om ligestilling *GMF*
    Da der kom mandlige pædagoger i børnehaverne, var der jo også lidt "hmm hvad er nu det for noget" stemning, men vi kan jo se hvor vigtige mænd er i lige netop det job ikke?? ;-)))

• #14   19. maj 2007 hmmm, jeg ka godt se det skrevne ord ikke kommer til sin ret her, medmindre jeg skriver en hel afhandling om det.
    tror ikke helt i har fattet pointen i mit indlæg
    det har intet med ligestilling eller diskrimination at gøre overhovedet.
    jeg siger bare at visse jobs er for mænd og visse jobs er for kvinder/piger.
    ved ik hvordan jeg skal forklare hvad jeg mener

• #15   19. maj 2007 Det er ikke sikkert at vi helt forstår det så??

Kan du ikke komme med bud på det, du tænker er kvindejob og mandejob??
    Og meget gerne med en lille (ikke en afhandling) forklaring på hvorfor ;-))

• #16   19. maj 2007 jamen det hedder en bagerjomfru ik, det hedder en kassedame ik, nej spøg til side
    jeg ka squ ikke forklare det kort hvad jeg mener.
    ved bare at hvis jeg nu går til bageren og henter morgenbrød så forventer jeg en sød 19 årig smilende pige til at ekspedere mig ikke en 15 årig dreng, det passer ikke ind i sån et miljø*G*
    jeg ved at hvis i alle tænker godt efter ka i squ godt se hvad jeg mener

• #17   19. maj 2007 Jeg kan godt se hvad du mener ;-))

De ser også så søde ud de tøzer, men vi tøzer har endelig fået noget at smile af, når vi henter morgenbrød *GGGG*

Nej spøg til side *GG*
    Jeg kan godt se, at der er tilfælde, hvor man tænker gud er det en pige/dreng der betjener jobbet, men jeg (skynder mig lige at pudse glorien) synes det er så fedt, og jeg byder alle nye tiltag velkommen i forhold til jobs ;-))

I øvrigt hedder det altså kasseassistent - ikke kassedame FNIIIS

• #18   19. maj 2007 det hedder altså stegkodelæser*LOL*

• #19   19. maj 2007 og er de ansat i bilka hedder det sur stregkodelæser*GH*

• #20   19. maj 2007 LOOOOOOOOOOOOOL Johnny

Det lyder til du har haft et par oplevelser med de stregkodelæsere *FNIIS*

Ærgeligt at jeg ikke er stregkodelæser, så ville du nemlig opleve en glad og smilende en af slagsen ;-))))

• #21   19. maj 2007 For øvrigt hedder det en salgsassistent smiley

Og Annette - jeg er sikker på, at der er visse møtrikker, du helst ville undgå at skulle efterskrue. Det vil jeg i hvert fald, selvom jeg som singlepige nogen gange har svært ved at undgå dem.

Jeg forstår udmærket godt, hvad Johnny mener - men derfra og så til at give ham ret, er der bare lidt langt, for det ER altså gammeldags at forvente en pige ved kassen i et supermarked eller bag disken hos bageren (jeg har så endnu tilgode at se en ung fyr bag den disk) eller som sygeplejerske eller en af de mange andre jobs, der tidligere var kønsbestemt.

• #22   19. maj 2007 Hmm... er jeg mon så en af dem der (på rigtig Johnny'sk) har brudt med normen og taget et mandejob??

Jeg er sgu fløjtende ligeglad med, om det er en mand bag kassen eller om det er en kvinde der kører lastbilen (he he ser faktisk jævnligt en kvindelig lastbilchauffør - med eget navneskilt "PILFINGER"..*GG*) Bare jeg får det jeg vil have..
    (men okay jeg tror nu nok at jeg hellere vil have en kvinde til at se mig i lingeri - med mindre det altså er manden *blink blink*)

• #23   19. maj 2007 He he..så fik du jo lige nøjagtig det ud af dit indlæg som du ville ;o)
    Man himler op...jeg gør bare ikke,sidder og trækker på smilebåndet nu...ja,du er sgu blevet for gammel og så konservativ,du gamle ;o)

Jeg har selv i en del år arbejdet i "mandeverdenen" både på vejen med asfalt,slagteri og mejeri...jeg er godt nok en lille tøs,men jeg kan sagtens hamle op med jer "drenge" ....kan sradig få jer til at rødme!!

Der er ikke forskel på mande/pigearbejde..man vælger det fag/ den branche man trives og har det godt med.Vi bruger så mange timer af vores liv på arbejdsmarkedet,så skal vi også have det godt.

• #24   19. maj 2007 Hmmm, om jeg kan forstå det eller ej, så synes jeg stadig at det er rart at se noge anderledes idag, end at det er retningslinier vi skal følge. dejligt med nogl der bryder normerne, om det er en bager eller pædagog eller whatever....

Gamle gamle gamle Johnny *G*

• #25   20. maj 2007 Anne - det kommer sq da an på om han ser godt ud ikk???????????????????????????

Gitte - jeg tror nu der er MANGE kvinder, der kan få MÆND til at rødme ;-))
    Kender da ihvertfald et par stykker FNIIIIIIIIIIIIS

• #26   20. maj 2007 jajajaja, jeg er gammel og forstokket og konservativ
    har fattet det, MEN jeg vil stadig ha søde unge piger bag disken i bagerbutikken, på grillbaren osv osv , dette er squ ikke et job for drenge, de er squ ikke fintfølende og servicemindede nok til sådanne jobs

• #27   20. maj 2007 Johnny - Du er en MAND, derfor VIl du have de der skide, sommetider snobbede, unge tøser bag biksen.....

*G*

• #28   20. maj 2007 hejsa jeg selv arbeiter jo som fodermester som indbærer mange svære ting men der er dog mange ting som vi piger gører som mændnene har gjort før og der er dog mange ting som vi kan bedre end mændene kan og omvendt de kommer jo anpå hvem der egner sig bedst til de.

• #29   20. maj 2007 hmmrrrfffff
    MYTTERI OG REVOLUTION er det og alt muligt
    man burde klage

• #30   20. maj 2007 jeg kan altså heller ik rigtig følge dig.... men jeg vil da godt indrømme det ser lidt sjovt ud når en kvinde står et sted som håndværker blandt en masse gamle mænd - det kan jeg godt grine af og tænke: Det gad jeg bare ikke.....

p.s: Synes det er træls, at hver gang du taler om dansk supermarked, så skal der noget negativt indblandes.... smiley

• #31   20. maj 2007 Hvis jeg skal komme med eksempler på omvendt roller i min omganggskreds: Min er ude som sælger (bliver det ikke ofte forbundet med "mandejob",), hende jeg var i huset ved i Herning kørte bybusser i Herning....
    For at vende tilbage til rengøring, ser man altså efterhånden også en del mænd der....

• #32   20. maj 2007 lena S: som sådan har jeg squ intet mod dansk supermarked, handler der dagligt, men du ser squ sjældent smilende personale der, jo dem der lige er startet der ellers ikke, kender flere der har været ansat der og de er squ flygtet derfra, det er ikke en god arbejdsplads

• #33   20. maj 2007 Hver sin smag Johnny... nu har jeg selv været i DS siden 2002, og som det ser ud nu har jeg god fremtid at syne, jeg kender i øvrigt mange som er meget tilfredse med DS.... Jeg synes Coop Danmark er MEGET værre med surt personale og ubehjælpsom personale.... De gamle nisser der sidder ved kassen smiler ALDRIG, hverken i Brugsen, Fakta eller Kvickly, og der er sjældent noget personale at finde som egentlig ved noget om det de burde......

Ikke en god arbejdsplads?? vil du uddybe den ??

• #34   20. maj 2007 Nu håber jeg ikke jeg træder nogen over tæerne mht Coop Danmark smiley

• #35   20. maj 2007 lena S: kender flere der har arbejdet der og de har squ ikke været tilfredse, dårlig løn, dårligt arbejdsmiljø, osv, prøv at spørg eks sabrina herindefra.
    ka da godt være at der i enkelte butikker er gode forhold osv, men i eks bilka og de større føtexer her i århus er der squ ikke noget at råbe hurra for, og det er squ stort set det samme man ser i coop danmark. indrømmet jeg har et eller andet mod de der kæmpe koncerner, de er bare ikke til at komme udenom
    Men ønsker man sig en god karriere og gider knokle røven ud af bukserne for det og vil finde sig i lidt af hvert så er der squ masser af gode karriere muligheder indenfor DS.
    min lillebror har arbejdet indenfor ds i 8 år på non food lager i højbjerg, han blev fyret sidste år pga af mindre uoverenstemmelser mellem ham og hans chef.
    min tidligere chef som har lært mig alt om købmandsskab var med til at starte føtex i guldsmedgade op og var en af de højere herrer der fik frugt og grønt ind i dansk supermarked osv og de rædselshistorie han ku fortælle var squ ikke gonatlæsning for små børn

• #36   20. maj 2007 udover det syntes jeg vi skal lade den ligge her, vi ka så istedet tage den over pb

• #37   20. maj 2007 Mytteri siger du??

Hmmm så vidt jeg ved, så er vi ikke ombord på Bounty
    LOOOOOOOOOOOL

Johnny - du er sq så herlig på din helt egen måde, ja du er så ;-)))

Knus til dig fordi du er så gammel og konservativ ;-)))

Kommentér på:
kvindejob vs mandejob

Annonce