Racer? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil lige høre hvornår man kan kalde en kat for en racekat? Grunden er at jeg tit ser killinger til salg som er halvt det ene og halvt noget andet, men uden stamtavle, og så undrer jeg mig over at når man så skal betale evt 4-5000 kr for en racekat, så skal man mange gange betale 1500-3000 for en blanding. Jeg ved godt at prisen løber op med dyrlæge besøg med vac. og diverse, men det er vel ikke rimeligt at katten bliver kaldt havlt dit eller dat, når den jo egenligt ikke er andet end en blanding, som feks en alm huskat, som man kan købe for måske 500 kr (bare et eks) Eller er jeg helt forkert på den?
Dette var ikke ment som nogen dårlig ting mod nogen, bare noget jeg har undret mig over
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Man kan ikke kalde den en racekat, da det indebærer at der kun er 1 race indblandet.
Mine er primært MCO, men der er blandet både NFO og RAG i, hvorfor mine er blandinger. vi gav 2000 kr. i alt for mine smukke bamser og de var passet med alt (ormekur, loppekur og 2 gange vacc.)
regnede på det og opdrætter har måske tjent 100 kr. pr. killing hvis hun er heldig. Det synes jeg bestemt er fair for så tilpassede og trygge mislinger.
men e er altså stadig blandinger!
er det to huskatte, så er det altså ikke en blanding fordi man tror der måske er en tipoldefar der var halvt NFO, så er det en dejlig huskat
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 146 Svar: 939
(og ingen kommentare om hvor dyrt i synes det er har hørt jeres meninger GG ) ;D
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Det er fint, at man skriver at den er 100% ægte, selvom den ikke har stamtavle. Det er i mine øjne bare ikke en ægte Main Coon eller Norsk Skovkat, eksempelvis.
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 278 Katte: 17 Emner: 23 Svar: 383
En stamtavle koster jo kun 175,- men når du skal købe nyt avls martrial koster det. Der ud over skal du evt. betale en parring og så kommer det jeg giver mine killiger med når jeg sælger dem.
De vil være vac. I & II. rabies, ormekur, chippet, pas, sundhedsbog og stamtavle. Der følger killingepakke, legetøj, cd med foto af killingen, samt en Felis Danica kontrakt.
Yderlig vil der blive fratrukket en sterilsation på 1.313,15 kr. eller kastration 806,40 kr.inden katten fylder 1 år mod fremvisning af en regning.
Priserne er hvad min dyrlæge tager.
Prøv at regn lidt på hvor dyrt det er køb af kat til avl - parrigs gebyr - stamtavle alle vac. m.m. Men du får også så en kat killibg/kat der er kontolleret. En opdrætter er ansvarlig og købe loven gælder her. Man kan udstiile og opdrætte på en race kat med stamtavle., hvis den ikke bliver solgt som kælekat. Husk der altid bør følger en købe kontrakt fra Felis Danica med.
Jeg er selv opvokset ude på landet, hvor en kat bare vae en kat. Dyrlæge?? "Hvad snakker du om"?
Med venlig hilsen barbara H.
Racer?