19.711 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Kan katte tåle rejer? Kan katte tåle rejer?

Hej,

Vil lige høre om nogen ved helt sikkert om man må give en kat rejer...nogle siger at der er for meget salt i dem, men det er måske dem der ligger i lage, man kan også købe nogle frosne rejer som ikke ligger i lage. Er der måske salt i selve rejen?
På netdyredoktor skriver de bl.a. at man kan gemme piller i fx. rejer, så det virker ikke som om de er imod at give rejer til katte.
Glæder mig til at høre jeres svar..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan katte tåle rejer?
  • #1   10. jun 2008 vores dyrelæge synes at rejer er en god snack... De skal selvfølgelig ikke leve af det.. Men de må godt få nogle stykker en gang imellem... ifølge vores dyrelæge... Tror også det ville være bedst med de frosne...

• #2   10. jun 2008 Grunden til det siges katte ikke kan tåle rejer er fordi det er for meget magnesium i rejer... men et par rejer om ugen skader ikke.

• #4   10. jun 2008 vores synes os det er lækkert med en reje i ny og næ.

• #5   10. jun 2008 Max han elsker også reje og får det som snack ind imellem, så du kan sagtens gi din misser et par stykker i ny og næ! smiley

• #6   10. jun 2008 min synes os det er lækkert med en reje i ny og næ.

• #7   10. jun 2008 al fisk og skaldyr skal gives med måde, en gang eller to om måneden er fint, der er tungmetallerne i fisk og skaldyr, og det er jo ingenlunde sundt

• #8   10. jun 2008 De har jo også levet i naturen og spist sådanne ting, ligesom en hund heller ikke dør af at samle en død fugl op og spise den eller spise dens egen afføring. Deres maver er mere hårdføre overfor naturlige ting og er immune overfor rigtig mange af sådanne sygdomme fra døde kreaturer, salmonella osv. Derfor gnasker de ofte også et dødt dyr i sig med velbehag, dyr som vi ville blive dødsens syge af.

Men selvfølgelig er der ting de ikke kan tåle og katte er nok ikke helt så hårdføre som hunde der også er ådsels ædere.
    Men frosne rejer sker der intet ved. Jeg har ofte når jeg har tøet rejer og taget 3 - 8 små rejer og givet Mr. G.
    Dog er det ikke alle katte der kan lide rejer sjovt nok. Mine forældres katte gider ikke æde dem, og min venindes vil heller ikke røre dem. Når de er frosne og bliver tøet op i vand tror jeg også at de er blevet mere vandede og indeholder nok ikke så meget som da de blev indfanget som friske, så ved at give katten et par lækre rejer sker der intet ved. Maven er i hvertfald bygget til det.

• #9   10. jun 2008 men jeg tror ikke der er så mange tungmetaller i rejer da de ofte er fra grønland og mere rene områder hvorimod fisk fra vores egne mere beskidte have godt kan indeholde mere tror jeg, såsom makrel og tun ja.

Kommentér på:
Kan katte tåle rejer?

Annonce