{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.563 visninger | Oprettet:

Kat miaver når vi sover {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en kat på 1,5 år. For 3 måneder siden flyttede jeg ind hos min kæreste og der flyttede katten selvfølgelig med. Han elsker at være her og kan gå ud og ind som det passer ham. Men hver morgen omkring kl. 6 miaver han helt vildt, så min kæreste går ud og fylder vådfoder op til ham som han får 2 gange dagligt. Så får vi ellers fred nogle timer og så begynder han igen. Han har tørfoder og vand 24/7 og en ren kattebakke og mulighed for at gå ud, så jeg tænker ikke at det er fordi han mangler noget. Han er kastreret. Vi er ved at være ret trætte af at blive vækket flere gange hver morgen, er der nogle der har en idé til hvad der kan være galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat miaver når vi sover
  • #1   28. jul 2020 smiley din kæreste er jo i fuld gang med at træne katten, til at miave hver morgen, for den ved jo den så får sin morgenmad smiley og den træner jer nok til at stå op i anden omgang smiley katte er ikke dumme, og meget dygtige til at træne deres mennesker.
    Det bliver hårdt, at ændre det den nu har lært, jeg har selv været der, opskriften er at din kæreste aldrig giver mad til katten når den miaver, at mad kommer når i er klar til at stå op, måske først når i selv skal spise, husk katte er gode til vaner og har svært ved at ændre dem, så denne tur kommer til at tage tid og meget miaven før vanen er ændret, og bare en gang hvor i ikke følger den nye vane i aftaler, kan få det til at starte forfra.
    Nogen bruger ørepropper i den svære periode.
    Jeg har en som ikke kan klare hvis jeg er nød til, at stå tidligt op, flere dage i træk, og jeg så sover længe dagen efter smiley
    Men katten skal nok tilpasse sig jeres vaner, men det tager tid smiley


  • #2   28. jul 2020 Som Jette siger, så har den så fint trænet jer i at fodre den. Den har fundet ud af at Miav = mad, og derfor fortsætter den. Det bliver dælme drøjt at få den til at stoppe igen. Held og lykke med det!

  • #3   28. jul 2020 I er ikke de første som har lært jeres kat det nummer
    mine naboer har to voksne katte, som gør det samme. så de to ældre mennesker (88 og 90 år) står op kl 5.30 for at fodere kattene

    I skal lærer at vænne det døve øre til.
    sørg for at han er foderet af når I går i seng. her i huset får de altid vådfoder, og så har de det som de kan gå at spise af om natten
    sørg for at han får brugt meget energi inden I sover, sådan at han kommer til at sove

    jeg har selv lige fået en bette fyr på nu 7 uger
    og han har allerede lært at man sover om natten - og jeg står ikke op før jeg skal.
    Har 12 katte og ingen problemer.


  • #4   28. jul 2020 Pyha mine forældre er i samme situation, de har dog bare givet op efter 10 år XD Min mor står op 3-4 gange hver nat for at lukke katte ind og ud af døren.
    Følg ikke deres eksempel, ellers kan man godt sige farvel til en god nats søvn.
    Jeg har 3 katte, to Bengalere og en Toyger. Min første, som også er min mest aktive og kan være den mest IRRITERENDE tog 2 uger at lære, at om natten så er det altså sovetid til Ida Idas ur ringer kl 10 (jeg sover meget). De næste to lærte det lynhurtigt, heldigvis. Men hold da op hvor jeg var irriteret og ikke sov godt med den første.
    Han skrabede på døren bare den var en smule lukket og miavede og legede så jeg blev sindssyg. Jeg kan huske jeg hørte forskelligt musik meget lavt for at ignorere ham, det føltes som evigheder før han stoppede og faldt til ro. Jeg legede vildt med ham før jeg gik i seng og han fik ekstra lækkert, da jeg havde læst de gerne vil sove når de har futtet rundt og spist mad.
    Jeg ved at mine katte er oppe om natten og gå lidt rundt, især min pige kan godt lide at gå lidt på hendes hjul når jeg har min mor til overnatning. Men når først jeg har lagt mig og slukket lys så plejer de at være gode til at gå i seng også.
    Nogle gange glipper det lidt, mest hvis jeg har været ude hele dagen og kommer meget sent hjem - der har de jo sovet hele dagen.
    Husk at hvad i lærer den nu, vil bestemme om i kan sove i fred i fremtiden. Katte er ligesom små børn, de klarer sig bedst med rutiner smiley


  • #5   29. jul 2020 Din kat er snedig, for din kæreste har slet ikke opdaget, at han bliver halet rundt i manegen vel trænet af din kat smiley :D
    Nej undskyld, men jeg har selv været der for rigtig mange år siden og nu er der altså ingen betjening om natten længere smiley

    Min opskrift:
    Kattene får natmad, lyset bliver slukket og jeg siger pænt godnat og sov godt smiley
    Det fatter de ikke, men de fatter, at når det er mørkt og jeg er gået ind i soveværelset og har slukket lyset, så vil "Mor" ikke forstyrres smiley
    Det kommer ikke af sig selv.
    Du indøver en rutine - da Elvis var killing fik han en godnatsnack... Han vidste, at sådan var det bare. Det er erstattet med natmad og fast rutine der hedder rengøring af kattebakke - 2 gange, for de skal jo lige tisse inden de skal sove!!!
    Når katten så mjaver, så bider I tænderne sammen, trækker dynen op over ørerne og lægger jer til at sove smiley Helt ro!
    Så kradser katten i døren.... bid tænderne sammen... HELT RO!
    Det står på hver nat i måske 14 dage 3 uger og så er der en klokke der ringer... hov? Han står ikke op når jeg mjaver???

    Det kan læres, men det kræver tålmodighed.
    Hvis I så skal op om natten, så er det med slukket lys og helst ingen nusseri, for vi sover.. smiley


Kommentér på:
Kat miaver når vi sover

Annonce