{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
217 visninger | Oprettet:

Sorg efter tab af kat {{forumTopicSubject}}

Kan se opslaget er en del år gammelt.
Dog er min sorg til tabet af min elskede kat kæmpe stort.
Jeg måtte aflive hende igår efter cyste omkring kræftknude i mælkekirtlerne.
Hun var simpelthen så glad og livlig på tror af kræft og sine 16år. Jeg bebrejder mig selv for at have taget livet fra hende, hun ville jo ikke i kassen og ud til dyrlægen, hun ville ud og lege med de andre katte i området. Føler jeg ser hende hele tiden, hader at se på alle hendes ting, alt hendes hår ... det gør så pisse ondt. Stor tuder hele tiden. Er sikker på hun synes jeg er en dårlig kattemor da jeg træf det valg.
Mit overskud er i bund, kan kun græde og lukke mig inde. Overkommer ikke engang min mand og søn.
Nogen der kan komme med nogle gode råd?

Kommentarer på:  Sorg efter tab af kat
  • #1   29. jul Okay.
    Se den forrige tråd.

• Michelle  L
    Michelle L Tilmeldt:
    jul 2020

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #2   29. jul Tak for forståelse og interresen.
    Alle minderne er dem der hårde. Selvfølgelig er der klart overvægt af gode minder. Men igår da jeg satte hende i transportkassen var jeg og hun sikker på vi kom hjem igen. Billedet af hende ligge og sove ind hjemsøger mig konstant, det tomme hus, jeg skal ikke længere lukke hende ind og hun sover ikke længere ved mit hovede. Alt føles bare så tomt.

• #3   29. jul Jeg tror ikke at vores katte nogensinde vil kalde os for en dårlig kattemor
    vi gør hvad vi kan for det- i hele deres liv

har selv måtte have en kat aflivet for 2 uger siden
    var da også selv i tvivl om det var den rigtige beslutning- Men snakkede med dyrlægen dagen efter, og han var ikke i tvivl - det var rigtige beslutning

Husk at kattene ikke ved hvad det er der sker. De ved jo bare at de får et stik, bliver søvninge og så er det det
    Det er os som bliver kede af det.

jeg kan ikke give dig det rigtige svar
    for det findes desværre ikke.
    For nogen har brug for at græde over tabet i lang tid - nogle skal bruge 1 år på at komme over det igen
    andre har brug for at græde og så skal man bare have en ny kat.

jeg var selv "så heldig" at jeg havde fået en killing på bare 5 uger (har 12 katte i alt - men en aflivning er lige så svær hver gang - hader det virkelig) så han skulle have mere opmærksomhed

Men jeg kan give dig et stort trøstekram smiley

• Michelle  L
    Michelle L Tilmeldt:
    jul 2020

#4   29. jul Tak - det behøver jeg virkelig.
    Ved egentlig godt at hun skulle herfra pga kræften havde sat sig på lungerne, og cysten var kæmpe stor, men det gør så ondt at tænke på hun ikke er her længere, alle minderne - stor tuder konstant, ser hende foran terrasse døren, ved madskålene, og i transport kassen skræmt og bange igår. Jeg tror aldrig jeg har grædt så meget som da de aflivet hende. Dog kommer hun hjem i en urne igen men kommer aldrig til at kæle hende igen - det gør så ondt.

• #5   29. jul Det er hårdt, at sende sin elskede kat over regnbuen. Men kirtelkræft er en hård sygdom og du sende hende afsted, inden hun viste tegn på, at hun var alvorlig mærket af det. smiley
    16 år er en flot alder. Tænk på alle de dejlig timer i nåede, at have sammen og de dejlige minder.. smiley

• Michelle  L
    Michelle L Tilmeldt:
    jul 2020

#6   29. jul Det er rigtig - og ved jo godt det er det rigtige desværre. Ville bare give alt for at kæle hende igen. Jeg var slet ikke forberedt ordentlig på at sige farvel. Minderne gør ondt nu, stor tuder hver gang jeg ser hendes favoritsteder, hun havde en kattelem i døren ned til kælderen, hyler hver gang jeg ser den. Lige nu er jeg bare så tom indeni og føler jeg mangler hende. Tak fordi du gav dig tid til at svare - betyder meget

• #7   29. jul jeg har også haft en med kræft i en mælkekirtel. Hun fik den fjernet da hun var 14 år
    og hun fik 2 gode år. Men måtte aflives som 16 årige da hun fik en blodprop/hjerneblødning som gjorde at hun blev blind. da vi stod og skulle flytte i nyt hus syntes jeg at det var synd for hende hvis hun kom med.
    så hun blev aflivet.

kræft er noget l..
    har haft en lymfekræft(hun havde modermærkekræft det blev fjernet, men året efter fik hun så lymfekræft - hun blev kun 6år), en med kræft i lungerne, en med kræft i leveren og en med kræft i tarmen.
    så har jeg bryder mig ikke om ordet kræft når det kommer til katte

skriv alt hvad du har lyst til herinde
    vi har vist alle prøvet det

• #8   29. jul Skyldfølelsen er vidst helt normal.

Jeg har endnu ikke sagt farvel til en kat, men sagde farvel til min hest i efteråret. Det var mega hårdt. Hun nød sit liv. Og hun troede bare vi skulle hygge os den dag. Og pludselig så tager dyrlægen hendes liv fra hende.

Jeg kan stadigvæk tude over det. Ikke så meget savnet. Det har fortaget sig. Men skyldfølelsen over at tage hendes liv fra hende. Hun virkede slet ikke klar.

Men hun var syg med flere forskellige ting og kunne til sidst ikke optage sin føde så det var kun et spørgsmål om tid. Så jeg sagde farvel inden vinteren for alvor bed sig fast.

Men skyldfølelsen gnaver endnu. Men vi gør det bedste vi kan for vores dyr. Jeg har også været vidne til dem der ikke kan tage beslutningen. At se dyret lide hver dag fordi ejeren ikke kan få sig selv til at tage beslutningen. Det er heller ikke okay.

Så tro på at du har gjort det bedste du kunne. Og så tænk på at din kat nu har fundet en lækker soveplads hvor hun kan ligge og slappe af helt uden smerter eller ubehag nu. Nu kan hun for alvor bare nyde livet efter døden smiley
    RIP. smiley

• #9   30. jul Føler med dig.. Desværre må vi sige farvel til vores katte, med det der følger af sorg, minder,m.m.
    Når vi hjælper dem på vej er det for at give katten mindre smerte, bedre livskvalitet m.m.
    Jeg husker og vil altid huske dem jeg har måtte hjælpe på vej (og bliver stadig ked af det - når minderne kommer frem - som nu).

Må dit kat hvile i fred - Sov sødt smiley

• Michelle  L
    Michelle L Tilmeldt:
    jul 2020

#10   30. jul Tak for jeres omsorg. Det gør så fandens ondt at hun ikke er her længere. At jeg ikke kan kæle hende og være hos hende længere. Ser hende for mig konstant med åbne og lukket øjne, hendes madskåle, hullet hun havde i døren, poterne på vinduet når hun ville ind. Ville give alt for at se og kæle hende igen.

• #11   30. jul

profilbillede
  • Michelle  L
    Michelle L Tilmeldt:
    jul 2020

#12   30. jul Det er så ubeskrivelig hårdt - tænk at minder kan gøre så ondt. Husker dyrlægen sagde “ sikke en smuk dag og tage herfra på med solskin ind af vinduet “ stor tuder stadig over det.

Kommentér på:
Sorg efter tab af kat

x