{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.537 visninger | Oprettet:

Hjælp - katten halter.. {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vores kat er lige kommet ind, den halter på det ene bagben og mijaver, når vi rører ved det.

Jeg kan se at han temmelig sikkert har været oppe og slås. Det ser ud til at der er en klo, fra en anden kat, der har sat sig i hans bagben.

Jeg vil gerne pille det ud, men det ser ret godt fast. Er der nogen forslag, til hvordan det er nemmere at få det ud?
Evt. smøre noget på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - katten halter..
  • #1   18. jun 2008 Nå, det endte med jeg trak det ud med en pincet. Det var en klo, fra en anden kat, som havde sat sig.

    Nu er der et lille (bemærk LILLE) åbent sår - hvor jeg har smurt aloe vera på.

    Han ligger og spinder nu og er ikke så "pivet" mere, når jeg rører ved hans ben/pote.

    Jeg vil selvfølgelig tage til dyrlæge, hvis det ikke er bedre om et par timer.


  • #2   18. jun 2008 Vær obs på om området omkring såret bliver varmt og rødt,i så fald er der infektion i det og katten skal have penicillin.
    Det er netop sådan et lille bitte sår der kan blive til en stor indvendig byld.


  • #3   18. jun 2008 Jeg tror altså ikke aloe vera er godt nok. Såret må renses og desinficeres (fx m klorhexidin) for at forebygge at der går betændelse i - ja, det har der nok allerede været eftersom katten halter.
    God bedring. Jeg håber ikke det bliver nødvendigt med antibiotika, men vær obs på såret.


  • #4   18. jun 2008 Husk at katten også spinder ved smerte...



  • #5   18. jun 2008 Jeg vil holde øje med det MEGET nøje!
    Min kæreste er på vej over til naboen, for at spørge efter klorhexidin eller brintoverilte.

    Jeg har lige kigget på det og såret er selvfølgelig den "røde" naturlige farve samt ligeledes at huden rundt om, er fin lyserød.

    Men nu henter vi klorhexidin og bliver det værre, kontakter vi dyrlægen.
    Kom gerne med råd, hvis der skulle være yderligere.


  • #6   18. jun 2008 Håber naoben har klorhexidin ellers må der være et apotek med døgnåbent.
    Jeg ville nok holde ham inde indtil såret er helet, så der ikke kommer skidt i det, men også fordi at han jo er sårbar derude, hvis han halter og ikke er så hurtig.



  • #7   18. jun 2008 Hvordan holder man et sår åbent?!

  • #8   18. jun 2008 uha...pas på...der kan meget hurtigt gå en rigtig grim infektion i...jeg ville under ingen omstændigheder - hvis det var en af mine katte - tage nogen chance - skal gennemrenses - rengøres med klorhexedin - klorhexedin pudder og så på pencelin....

    anna - som personligt har set hvor hurtigt en infektion kan komme....


  • #9   18. jun 2008 Vi holder ham inde.
    Vi har renset med klorhex. - men han klager sig, når man rører ham og ligner en der helst vil være alene.

    Såret ser stadig fint ud og vi har noget salve med antibiotika som vi kan smøre på senere.

    Men skal man lade katten være, når den har ondt? Eller skal man give den opmærksomhed?


  • #10   18. jun 2008 Den kommer selv hvis den vil kæles... Lad den bare hvile sig lidt....

    Desuden heler katte meget hurtigt hvilket er grunden til at der ofte kommer en indvendig byld.... Men i har chek på det, kan jeg læse... så katten er helt sikkert i gode hænder....


  • #11   19. jun 2008 Hej !
    Katten har været hos Doktor Dyr i dag.
    Han har fået en indsprøjtning og skal medicineres i 10 dage fra i morgen :o)
    Det så fint ud og var en smule hævet - men skulle gerne se bedre ud snart.


  • #12   19. jun 2008 Super det var godt .-))))

  • #13   19. jun 2008 Fortsat god bedring til missen. Det var nok meget godt, I kom afsted til dyrlægen. Bylder er værd at undgå.

Kommentér på:
Hjælp - katten halter..

Annonce