Kæreste måske allergisk over for katte Kæreste måske allergisk over for katte
Min kæreste nyser fra han står op til han går ud af døren.. også igen når han kommer hjem til han sover..
Han har græs allergi men nyser desværre også de dage der ikke er så mange pollen, så er bange for det er kattene.
Vil altså ikke af med dem :O(
Vi har kattevoliere i stalden som vi skal have bygget ud så de også kan komme udenfor (når kæresten får tid..) Han har foreslået de kan bo derude hvis det bliver ved med hans nysen, men det synes jeg altså er synd.
Selvom jeg ikke vil af med dem, så vil jeg ikke byde dem et liv i voliere. Så hellere give dem et nyt hjem.. piv piv :O(
Hvad ville i gøre??
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 146 Svar: 939
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.630
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 55 Svar: 319
De er allerede udelukket fra soveværelset da vi ellers ingen søvn får ;O)
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.630
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 105 Svar: 309
Han kan ´jo spise en pille hver morgen?
Eller få en sprøjte der holder i meget længere tid..
sep 2006
Kæresten bliver sendt til lægen i næste uge og hvis der er noget allergi må han sq tage noget medicin for gider ikke høre på hans nysen mere ;O)
sep 2006
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 105 Svar: 309
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Mener, at der på netdyredoktor er omtalt et middel mod katteallergi.... (hvis det nu viser sig, at det er kattene, han reagerer på).
jan 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 46
Allergier findes i mange forskellige grader, og det medicinen gør, er at DÆMPE symptomerne - dvs IKKE fjerne allergien. Nogle mennesker er så heldige, at deres symptomer kan dæmpes og gøres udholdelige, andre er endnu mere heldige og kan blive helt medicinfri. Andre er uheldige og har så alvorlig allergi, at den eneste behandling er at undgå de allergener, de ikke kan tåle.
Men som Tinka siger: Lad nu være med at male fanden på væggen. Send kæresten til læge og få testet, HVILKEN allergi der er tale om. ER det så katteallergi, så prøv jer frem med forskellige allergimedicin og se, om der ikke er noget, der skulle kunne hjælpe.
Hilsen Ludmilla - multiallergiker, men heldigvis er dyreallergi ikke én af dem
jan 2007
nov 2007
Følger: 1 Følgere: 7 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 72
http://www.allergikompagniet.dk/
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Men jeg ville aldrig forlange af et andet menneske, at han/hun skulle gøre det samme. Der *er* risikor for at allergien forværres og allergi kan være meget generende, så det må være den enkeltes egen beslutning, hvordan allergien skal håndteres.
MEN jeg tror dog, at "allergi" nogle gange bruges som en lidt for nem undskyldning for at skille sig af med sine/kærestens dyr. Derfor er jeg enig i at han bør testes, så I ved nøjagtigt hvor I står. Og viser han sig at være allergisk, så er han i sin fulde ret til ikke at ville dele hjem med katte. Om det så er ham eller kattene, der skal flytte må være op til jer ;-D
jan 2007
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 8
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.288
Jeg har astma og har 2 katte. Min astma har været meget svær behandelig, men jeg har haft katte hele mit liv trods astmaen. Nu er min astma blevet meget mildere og jeg reagerer ikke længere overfor kat - jeg tror at jeg har vaccineret mig selv.
Jeg vil give dig et lille hint til hvad han evt. kan være overfølsom overfor.
Husstøvmiden! Trives bedst i sengen og ved en høj luftfugtighed og hvis man ikke sørger for et ordentligt indeklima, lufter ud med gennemtræk 10 min 2 X dgl.
Jeg synes at du først skal prøve at skifte madrasserne ud, vaske puder og dyner ved min. 60 grader og tumble dem.
Alternativt kan du putte dem i fryseren i et døgn, så er alle mider døde.
Hvis I har gulvtæpper på, så tag dem af, så er det også mere rengøringsvenligt. For hvis du sørger for en grundig ugentlig rengøring og så at fjerne kattehår hver dag, så skal du se, så kan det være at det hele går som det skal.
Efterår og vinter er højsæson for husstøvmider!
Ja, man kan dø af astma, men man skal altså ikke male fanden på væggen og lave skræmmekampagner.
Hvis din kæreste skal tage noget allergimedicin, ja så er det ikke skadeligt så længe det ikke er langtidsbehandling med binyrebarkhormonTABLETTER - vel at bemærke!
Jeg krydser fingre og vil da lige have en update.
Vedr. Allergikompagniet, så så jeg godt den udsendelse på TV2 og Annette Heick som han behandlede med små poser græs på kinderne - hun har vist fået allergien tilbage.......
dec 2006
Jeg tror gerne, at visse allergier kan være psykisk betingede. Din erfaring med din sorte hest kan godt virke lidt skræmmende på mig :-/. Nå, ingen grund til at tage sorgerne på forskud......
Psst Marianne - tråden er fra 2008
(Jeg røg forresten også i en gammel tråd for nylig - meget gammel og helt passé haha).
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.288
Fatter simpelthen ikke at den kunne komme på forsiden.
Jeg så det da jeg sendte indlægget:(
dec 2006
Den gaaamle tråd jeg fik skrevet i, var en der ville have kat nummer to. Jeg tjekkede alder på hendes kat i profilen, og synes at kat nr. 2 var en dårlig ide, når hendes kat var 10 år. (det var den så ikke, dengang tråden blev oprettet :D)
Kæreste måske allergisk over for katte