2.900 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Kæreste måske allergisk over for katte Kæreste måske allergisk over for katte

Min kæreste nyser fra han står op til han går ud af døren.. også igen når han kommer hjem til han sover..
Han har græs allergi men nyser desværre også de dage der ikke er så mange pollen, så er bange for det er kattene.
Vil altså ikke af med dem :O(
Vi har kattevoliere i stalden som vi skal have bygget ud så de også kan komme udenfor (når kæresten får tid..) Han har foreslået de kan bo derude hvis det bliver ved med hans nysen, men det synes jeg altså er synd.
Selvom jeg ikke vil af med dem, så vil jeg ikke byde dem et liv i voliere. Så hellere give dem et nyt hjem.. piv piv :O(

Hvad ville i gøre??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæreste måske allergisk over for katte
  • #1   21. jun 2008 hvis der er isoleret og varme er det ikk synd de skal være derude men de skal selvfølgelig have opmærksomhed og du skal have tid til kys og kæl jeg tror jeg ville få min kæreste undersøgt og hvis det viste sig at være allergi så se om noget medicin ville hjælpe og hvis ikke ja så er det svært at svare på når man ikek selv står i det

• #2   21. jun 2008 Ja eller måske udlukke dem fra soveværelset for mange kan trives fint med allerigen hvis de bare ikk er i soveværelset.. Men jeg vil nok os få ham tjekket og evt. snakke om medicin..

• #3   21. jun 2008 Er glad for i siger man ka få medicin mod det.
    De er allerede udelukket fra soveværelset da vi ellers ingen søvn får ;O)

• #4   21. jun 2008 Idag er der os andre alternativer til sådan nogle allergi feks akupunktur osv..

• #5   21. jun 2008 Jeg har 1 kat og 3 killinger.. Og jeg kan ikke tåle katte,, Men lader det da ikk gøre, så jeg ikk må have katte, når jeg elsker katte ..

Han kan ´jo spise en pille hver morgen?
    Eller få en sprøjte der holder i meget længere tid..

• #6   21. jun 2008 SÅ forstår jeg ikke der er så mange katte til salg pga allergi.. når der er noget til at tage allergien med
    Kæresten bliver sendt til lægen i næste uge og hvis der er noget allergi må han sq tage noget medicin for gider ikke høre på hans nysen mere ;O)

• #7   21. jun 2008 Så er de annoncer med katte til salg pga allergi bare dårlige undskyldninger?

• #8   21. jun 2008 Ja efter min mening er noget pjaat .. Har jo selv allergi, og det går fint.. Så det er dårlige undskyldninger..

• #10   21. jun 2008 Christina N, inden I maler fanden på væggen, så få lige kæresten allergitestet. Det kan være noget andet (i huset), han er allergisk over for.
    Mener, at der på netdyredoktor er omtalt et middel mod katteallergi.... (hvis det nu viser sig, at det er kattene, han reagerer på).

• #11   22. jun 2008 Ingen allergier kan kureres!!!!!!! Lad os lige slå dét fast. Så nej, det er IKKE en dårlig undskyldning, når folk sælger deres katte pga. allergi - med mindre de lyver naturligvis, men lad os nu tro det bedste om folk smiley

Allergier findes i mange forskellige grader, og det medicinen gør, er at DÆMPE symptomerne - dvs IKKE fjerne allergien. Nogle mennesker er så heldige, at deres symptomer kan dæmpes og gøres udholdelige, andre er endnu mere heldige og kan blive helt medicinfri. Andre er uheldige og har så alvorlig allergi, at den eneste behandling er at undgå de allergener, de ikke kan tåle.

Men som Tinka siger: Lad nu være med at male fanden på væggen. Send kæresten til læge og få testet, HVILKEN allergi der er tale om. ER det så katteallergi, så prøv jer frem med forskellige allergimedicin og se, om der ikke er noget, der skulle kunne hjælpe.

Hilsen Ludmilla - multiallergiker, men heldigvis er dyreallergi ikke én af dem smiley

• #12   22. jun 2008 RETTELSE!! I fjerde linje mener jeg selvfølgelig, at de er så heldige, at de kan blive SYMPTOMfri!!! Jeg er vist ikke helt vågen....

• #13   22. jun 2008 Allergi KAN kureres:

http://www.allergikompagniet.dk/

• #14   22. jun 2008 Jeg har 7 katte og katteallergi (snue + kløende øjne). Min allergi er heldigvis mild, så jeg kan klare mig med at tage alm. håndkøbs-antihistamin 1-2 gange dagligt smiley

Men jeg ville aldrig forlange af et andet menneske, at han/hun skulle gøre det samme. Der *er* risikor for at allergien forværres og allergi kan være meget generende, så det må være den enkeltes egen beslutning, hvordan allergien skal håndteres.

MEN jeg tror dog, at "allergi" nogle gange bruges som en lidt for nem undskyldning for at skille sig af med sine/kærestens dyr. Derfor er jeg enig i at han bør testes, så I ved nøjagtigt hvor I står. Og viser han sig at være allergisk, så er han i sin fulde ret til ikke at ville dele hjem med katte. Om det så er ham eller kattene, der skal flytte må være op til jer ;-D

• #15   22. jun 2008 Missis F: NEJ, allergi kan IKKE kureres!!!! Også allergikompagniet dæmper blot symptomerne smiley

• #16   12. okt 2012 Jeg har været allergisk overfor heste. Jeg prøvede stærkere og stærkere allergi medicin men det hjalp kun for en kort periode. så har jeg prøvet kinosologi og zoneterapi og det virker, i et godt stykke tid. Det bedste jeg har prøvet er clayiance, (staves?)med TFT behandling, det viste sig at det var psykisk. og jeg kan tricker det, afhængigt af mine følelser den pågældende dag jeg er i selvskab med heste. Fx, hvis det er sorte heste, som minder mig og min gamle hest som jeg havde et ualmindeligt stærk forhold til så kan jeg ikke styre det og så går det ellers amok. Det er mine følelser der styrer min allergi.

• #17   13. okt 2012 Lad ham nu først blive undersøgt og så skal du vide, at mange læger går i baglås når de hører at man har kat - uha, den skal væk med det samme.

Jeg har astma og har 2 katte. Min astma har været meget svær behandelig, men jeg har haft katte hele mit liv trods astmaen. Nu er min astma blevet meget mildere og jeg reagerer ikke længere overfor kat - jeg tror at jeg har vaccineret mig selv.
    Jeg vil give dig et lille hint til hvad han evt. kan være overfølsom overfor.
    Husstøvmiden! Trives bedst i sengen og ved en høj luftfugtighed og hvis man ikke sørger for et ordentligt indeklima, lufter ud med gennemtræk 10 min 2 X dgl.
    Jeg synes at du først skal prøve at skifte madrasserne ud, vaske puder og dyner ved min. 60 grader og tumble dem.
    Alternativt kan du putte dem i fryseren i et døgn, så er alle mider døde.
    Hvis I har gulvtæpper på, så tag dem af, så er det også mere rengøringsvenligt. For hvis du sørger for en grundig ugentlig rengøring og så at fjerne kattehår hver dag, så skal du se, så kan det være at det hele går som det skal.
    Efterår og vinter er højsæson for husstøvmider!
    Ja, man kan dø af astma, men man skal altså ikke male fanden på væggen og lave skræmmekampagner.
    Hvis din kæreste skal tage noget allergimedicin, ja så er det ikke skadeligt så længe det ikke er langtidsbehandling med binyrebarkhormonTABLETTER - vel at bemærke!
    Jeg krydser fingre og vil da lige have en update.
    Vedr. Allergikompagniet, så så jeg godt den udsendelse på TV2 og Annette Heick som han behandlede med små poser græs på kinderne - hun har vist fået allergien tilbage.......

• #18   13. okt 2012 Pernille Maria **Fx, hvis det er sorte heste, som minder mig og min gamle hest som jeg havde et ualmindeligt stærk forhold til så kan jeg ikke styre det og så går det ellers amok. Det er mine følelser der styrer min allergi.**

Jeg tror gerne, at visse allergier kan være psykisk betingede. Din erfaring med din sorte hest kan godt virke lidt skræmmende på mig :-/. Nå, ingen grund til at tage sorgerne på forskud......

Psst Marianne - tråden er fra 2008 smiley
    (Jeg røg forresten også i en gammel tråd for nylig - meget gammel og helt passé haha).

• #19   13. okt 2012 Tinka:
    Fatter simpelthen ikke at den kunne komme på forsiden.
    Jeg så det da jeg sendte indlægget:(

• #20   13. okt 2012 Marianne - Når der er nogen, der skriver indlæg i gamle tråde, så bliver de hevet op i "seneste indlæg". Men dit indlæg er da ikke helt spildt, hvis nogen søger på astma eller allergi fx. smiley

Den gaaamle tråd jeg fik skrevet i, var en der ville have kat nummer to. Jeg tjekkede alder på hendes kat i profilen, og synes at kat nr. 2 var en dårlig ide, når hendes kat var 10 år. (det var den så ikke, dengang tråden blev oprettet :D)

Kommentér på:
Kæreste måske allergisk over for katte

Annonce