{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.056 visninger | Oprettet:

Svar fra dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Har idag fået svar fra dyrlægen på afføringsanalyse fra Tinka. Den viser øget indhold af kolibakterier og hun er sat i behandling med antibiotika Amoxibactin.

Hun har de sidste uger haft diaré on/off - været på Zoolac og dyrlæge gastro-skånekost både tør- og vådfoder. I starten gik det godt. Alt normalt efter få dage, men halvvejs i tilbagerulning til sædvanligt foder blev hun syg igen, og denne gang værre. Havde faktisk en dag i sidste uge, hvor jeg var alvorligt bekymret for hende. Var hele tiden i kontakt med dyrlægen - naturligvis.

Skånekosten er hun iøvrigt ikke synligt begejstret for - så sikke et trist liv hun har haft på madsiden... og uden godbidder smiley

Det gør noget ved relationen, når man flere gange om dagen skal udøve tvang for at få Zoolac og nu medicin i halsen på hende smiley + hun skulle have vasket pelsen efter toiletbesøg. På billedet her fra igår, da ser hun ud ligesom jeg har tænkt hun måtte have det smiley smiley

Trist - og jeg bliver bekymret smiley

... men hun er heldigvis mest sig selv - fuld af spilopper, som det ses på de andre billeder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svar fra dyrlæge
  • #2   16. sep 2020 .

    profilbillede
  • #3   16. sep 2020 .

    profilbillede
  • #4   16. sep 2020 God bedring til smukke pigen
    Det er aldrig sjovt når de bliver syge

    Ved du så hvorfor hun er blevet ramt?


  • #5   16. sep 2020 Åhh. Føler med dig og sender de bedste hilsner afsted.

    Jeg ved ikke om du ved det men jeg var det hele igennem med min den ældste da han var lille. 5 måneder stod det på og konklusionen blev at han skulle leve resten af sit liv på skånekost (Gastro ligesom du giver nu) min får så ingen vådkost for det tåler han ikke.

    Og ja det gør virkelig noget ved relationen. Min fik probiotika 3 gange hver dag. Og blev vasket op mod 6 gange om dagen for afføring.

    Det holdt hård. Men hvis det er nogen som helst trøst så kan jeg fortælle dig at han er absolut den blideste og mest tillidsfulde kat idag. Så han har ikke fået psykiske mén af de overgreb jeg følte jeg måtte lave.

    Får du brug for at sparre er du altid velkommen til at skrive.

    Jeg krydser fingre og ønsker dig og Tinka alt det bedste! smiley


  • #6   16. sep 2020 Uuuu jeg håber hun bliver helt rask igen smiley og nej det er ikke sjovt, når man må tvinge medicin i sin kat, de forstår jo ikke vi gør det bedste vi kan for dem, så længe vi tror det hjælper er det jo også rimeligt, og hun skal nok glemme og tilgive med tiden smiley
    Men hvor er det god, at du nu kender årsagen, det er første skridt mod helbredelse smiley


  • #7   16. sep 2020 Øv.. føler med dig og Tinka - Sikke noget, man har det aldrig godt når de er syge smiley - Jeg ønsker jer/Tinka en god bedring smiley smiley Masser af misser krammer herfra smiley

  • #8   16. sep 2020 Tusinde tak for jeres medfølelse Anja, Luna, Jette L og Jette R. Det betyder faktisk rigtig meget, fordi jeg er klar over at lige nøjagtig I "katte-mennesker" er de nærmeste til at forstå smiley

    Luna, tak for dit tilbud om sparring. Når du skriver "probiotika" er det så Zoolac eller et andet produkt?


  • #9   16. sep 2020 Jeg har prøvet både prokolin, diapro, og diapaste.
    Desuden har jeg prøvet loppefrøskaller og et produkt fra udlandet jeg ikke kan huske hvad hed som min dyrlæge anbefalede.

    Desværre uden det store held alt sammen.

    Det der har virket best var diapro og diapaste i kombi.
    Diapaste morgen. Diapro til middag og diapaste igen til aften. Eller også var det omvendt smiley

    Det tog toppen men blev aldrig helt vildt godt. Prokolin virkede slet ikke og loppefrøskaller indkapslede bare den bløde afføring i en slimet hinde.


  • #10   16. sep 2020 Tak Luna, det vil jeg kigge på... altså ikke loppefrøskaller, når de ikke duer smiley

  • #11   16. sep 2020 Så lidt smiley

    Men overordnet vil jeg sige min den ældste også fik dårlig mave igen da han var 1,5. Der havde han også meget coli. Efter en antibiotika kur så var det væk. Så jeg er sikker på hun nok skal komme sig igen smiley


  • #12   16. sep 2020 TAK Luna, det har jeg brug for at høre smiley
    Lige nu leger hun. Når hun vil have os med i legen, strækker hun sig op af lædermøblerne .... og jeg havde da aldrig troet, at jeg ville blive glad for lyden af kløer i læder smiley men sådan kan prioriteringerne tage en drejning ha ha smiley smiley


  • #13   16. sep 2020 Når katten er syg så er alle "gamle" lyde beroligende smiley

    Jeg håber alt det bedste smiley


  • #14   16. sep 2020 Tak smiley

  • #15   17. sep 2020 Uha Ja, hun ser da noget trist og bekymret ud den stakkel.
    Heldigvis står hun da op og ser ikke svag ud.
    Håber det går bedre idag. smiley
    Colibakterier sættes jo normalt i forbindelse med afføring så det kan være en ond cirkel. Først diarré, så vasker hun sig og får bakterier som forværrer det hele.
    Så godt du er på banen med vask efter toiletbesøg.
    Alt godt til jer herfra smiley


  • #16   17. sep 2020 Åh, stakkels lille mis. Jeg prøvede det med min forrige kat Alex. Har du prøvet at give Zoolacen rørt op med flydende slik.mine er vilde med det flydende slik. Hvis de har rigtig tynd mave findes der noget, som er bedre end Zoolac, det hedder enteromicro. Zoolac er mælkesyrebakterier, der er noget stoppende i det andet. Jeg håber antibiotikaen hjælper hurtigt. rigtig god bedring med hende.

  • #17   17. sep 2020 Tak Morten smiley

    Der er heldigvis sket en stor forvandling efter hun begyndte at få antibiotika igår. Hun virker tilnærmelsesvis helt som sig selv. Hvor hun de de sidste mange dage ikke var tryg ved at gå ud uden os, så skridtede hun haven af i morges på bedste Tinka-manér smiley - og i det hele taget ser hun ud til at selvtilliden er tilbage smiley og hun kom med høj hale og tog imod mig, da jeg kom fra arbejde smiley
    Hun har taget den helt store spænetur fra soveværelset på 1. sal og rundt i hele huset... flere gange smiley

    Maven synes at være ok, men det har den synes at være før i det her forløb, uden at være det, men denne gang tror jeg på det smiley

    Kirsten, nej jeg har ikke prøvet at give Zoolac i flydende slik - hun er helt uden godbidder i øjeblikket, så det er ikke en mulighed.
    Jeg vil kigge nærmere på enteromicro - Tak for tippet smiley


  • #18   17. sep 2020 Dejligt, hun har det bedre. smiley

  • #19   17. sep 2020 Fantastisk hun har det bedre! smiley

  • #20   17. sep 2020 Godt at smukke pige har fået det bedre??

  • #21   17. sep 2020 Ja, det er dejligt at have den gamle Tinka tilbage smiley Antibiotika kan virkelig udøve mirakler smiley

  • #22   18. sep 2020 Efter dyrlægens anbefaling er hun overgået til gastro Biome nu, hvor hun også får antibiotika - en bivirkning her kan jo netop være diarré... og det har hun ikke brug for mere af smiley
    Fortsat Zoolac i et stykke tid og meget langsom udfasning af skånekosten, når vi når dertil.
    Stadig i godt humør, det er dejligt. Hun nyder udelivet igen...


    profilbillede
  • #23   18. sep 2020 Håber det bedste smiley

  • #24   18. sep 2020 Tak Luna smiley

  • #25   20. sep 2020 Aldrig sjovt når de er syge smiley Bruger selv Synbiotic D-C til mine (meget kraftig probiotika med prebiotika) Vi har også været det igennem og det er ikke kun at de er syge, men også at det er så udmattende. Man føler sig virkelig som “The Bad Guy” når man ved man hjælper men skal proppe det i dem :X måtte mit igennem med foder intolerance og Giardia (modbydelige parasit!!) Rigtig godt at høre at hun har det bedre smiley

  • #26   20. sep 2020 Tak Ida, jo hun er mere og mere "sig selv" smiley
    Jeg vil tjekke op på Synbiotic D-C, tak smiley


  • #27   20. sep 2020 ... ja, hun er mere og mere "sig selv" - billedet er fra idag. Hun nyder søndagen smiley

    profilbillede
  • #28   20. sep 2020 Skønne Tinka smiley

  • #29   20. sep 2020 Smukke pigen aer frisk ud igen????

  • #30   20. sep 2020 Tak Luna og Anja smiley Ja, I har ret smiley - hun er skøn, smuk og frisk igen smiley smiley

  • #31   21. sep 2020 Godt, hun er ved at være ovenpå igen. smiley

  • #32   21. sep 2020 Ja, det er dejligt Kirsten smiley Jeg observerer naturligvis stadigvæk, selvom hun ser frisk ud, men glædes over, at hun nu reagerer så godt på behandlingen smiley

  • #34   24. sep 2020 Tak... Ja, jeg synes jo også hun er smuk - både af udseende og af sind smiley
    Dejligt med din fortælling om, at det kan lykkes med daglig medicin og alligevel bevare en tæt relation smiley
    Med Tinka kan jeg også se nu, at en stor del af årsagen til, at hun virkede lidt sky og skræmt, det sikkert handlede om, at hun følte sig syg, mere end at hun egentlig frygtede mig smiley ... selvom hun stadig flygter, når hun ser Zoolac "sprøjten" smiley
    Alt i alt trives hun nu igen (på trods af Zoolac x 3 dagligt) også med udelivet, som hun ellers virkede lidt skræmt ved på et tidspunkt. På billedet her nyder hun sensonmeren og den lave september sol smiley


    profilbillede
  • #35   24. sep 2020 Smukke pigen smiley
    Godt at hun har fået det bedre


  • #36   24. sep 2020 Tak Anja - og jeg krydser ALT for at hendes fremskridt holder, når vi stopper med Zoolac og vender tilbage til sædvanligt foder - selvfølgelig med ekstra lang tilvænningsperiode smiley

  • #38   24. sep 2020 Ja, jeg er helt enig, vi har alle sammen den sødeste kat smiley ... meget heldigt smiley Det får os til at drage særlig omsorg for lige præcis vores kat/katte smiley

  • #40   25. sep 2020 Dejligt at høre, at det går meget bedre. smiley

Kommentér på:
Svar fra dyrlæge

Annonce