{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Herreløs kat i området... {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen

Har gået lidt og tænkt på at spørge jer om noget..

I området hvor vi bor (boligforening - med mange boligblokke), har jeg lagt mæke til at der er flere herreløse katte - de er lidt tykke, så de lider nok ingen nød som sådan.

Men efter jeg selv har fået kat, har jeg gået og fået lidt ondt af dem. Især den ene, der åbenbart "ejer" området omkring min blok. Den har gået her i flere måneder, hvis ikke år - så tror bestemt ikke den har nogen ejer.

Har sådan en kat det egentlig godt? Eller bør man gøre noget for at hjælpe den. Kan ikke tage den ind, da jeg jo ikke véd hvad den går og bærer rundt på af smitbare ting (tænker her på mine egne katte).

Den er selvfølgelig lidt sky, men jeg gik ud i går aftes, for at se om den ville have lidt kaffefløde .. og den så mig an lidt, hvorefter den godt ville drikke af skålen. Så helt fjendlig indstillet er den ikke smiley

Anyway, vil jo nødig gøre den afhængig af mig, som madmor, da jeg jo ikke véd om vi skal bo her resten af vores liv - og så er det jo lidt synd for den, når vi så flytter.



Alt for meget tekst, undskyld...

Men kan/bør jeg gøre noget for den? Eller har den det fint nok, som vildkat uden mig som madmor smiley ?

Hvad med alle de mishandlinger man hører om - tror I den kan gå trygt? (suk, hvorfor bliver man så bekymret altid)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Herreløs kat i området...
  • #1   24. jun 2008 Måske er det en bedre idé at få katten neutraliseret og sat ud igen... den holder trods alt rotter og mus i skak... eller er medvirkende til det

  • #2   24. jun 2008 Hvis I har en boligforening, ville jeg på et beboermøde foreslå, at I slår jer sammen om at få kattene indfanget og genudsat (neutraliseret, vaccineret og øremærket) og opstiller nogle isolerede kasser i området, hvor de kan holde til.

    Dette er gjort i flere boligkompekser med bistand fra Kattens Værn, der har sørget for indfangning m.m.

    På den måde er der flere, der får fornemmelsen af, at det er "vores" katte, og "byrden" og ansvaret er fordelt, så man kan flytte med god samvittighed.

    Brug som argument: Ingen kattejammerkoncert, ingen uønskede killinger og ingen mus og rotter.

    En voksen kat, der er vant til at leve frit, ville jeg ALDRIG aflevere til et internat, hvor den skal sidde i et bur, så hellere en human aflivning.

    Prøv forresten, om du ikke kan tage et billede af den og så fremlyse den på www.dyrenesbeskyttelse.dk. Der er flere, der stadig efterlyser deres katte, selv om de har været forsvundet i et par år.

    Held og lykke!


  • #3   24. jun 2008 Er du sikker på den er herreløs, og ikke bare går meget ude og kun er hjemme om natten?

Kommentér på:
Herreløs kat i området...

Annonce