{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om katte {{forumTopicSubject}}

Jeg har to hunkatte som begge er omkring 1-2 år. er ikke sikker.
Den ene er godt i stand, den anden en smule tynd... Jeg fodre i øjeblikket med royal Canin, men jeg kan selvfølgelig ikke huske om det er exigent eller indoor...

Men altså. Det er to meget forskellige katte. Den ene er meget selvstændig, og hopper på borde, tager mit mad osv... Hun er altædende og den der er i god stand...

Den anden derimod er meget nervøs, men samtidig meget kælen. Når jeg kommer hjem dirrer halen helt, og hun kæler og bider mig i fingrene...
Men hun er kræsen... Hun vil ikke ha de kattesticks jeg kommer hjem med og hun er tynd. Orm er der tjekket for.

De kaster begge op en gang i mellem... Det ligner sådan nogle pølser, men både foder og hår.. Går ud fra det er disse hårboller....

Hvad kan jeg gøre? Jeg skal til at købe foder igen nu... skal jeg blande noget, så de både får mod hårboller og ? eller?
Skal de ha forskelligt foder eller? Jeg fodre som regel en gang om dagen, men det kan da være jeg skal begynde at fodre flere gange...?
På forhånd mange tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om katte
  • #2   6. jul 2008 Det er heller ikk så meget med at de ikke er ens, som sådan.. det er jeg klar over de aldrig bliver. Det er mere det at den ene stortrives og den anden ikke gør...
    Det kan jeg jo godt ændre på, ved bare ikke hvordan.
    Men tak for svar

• #3   6. jul 2008 altså de får foder en gang om dagen, så de har til et døgn:D...når de har spist op, fylder jeg op igen... skålen er aldrig tom...

Men ja.. tror også jeg vil prøve at blande, men tror du ikke exigent ville være bedre end indoor, når nu den ene er så kræsen?

• #4   6. jul 2008 jeg har også en tyk og en tynd. ligegyldigt hvad jeg gør ændre det sig ikke. sælgeren fra min dyrehandel har samme problem og har forsøgt sig med en masse- også uden held.
    uanset hvad man fodre med ændre man ikke på kattenes appetit.
    den fede vil altid spise for meget, og den tynde vil altid spise en smule mindre.

• #7   6. jul 2008 Du kan hos dyrelægen få en tørkost, kan selvfølgelig ikke huske hvad den hedder, men en som min dyrelæge sagde der var smagsgaranti på, fordi den var så lækker, som jeg skulle bruge til min lidt for magre hunkat. Tror måske de var hills eller noget. Men ved det var med kyllinge smag, vist den eneste smagsvariant.

• #8   6. jul 2008 Altså hun er ikk overvægtig den anden nej... normalvægtig.. den anden er heller ikk ultratynd, men hun buler ind ved maven... det er ikk sådan at man kan se hendes knogler eller noget, og hun er frisk og leger osv...

Bliver bare en smule bekymret..

Ser hende da også spise, og hun overspiser nok også nogle gange og kaster det op igen...

• #9   6. jul 2008 synes ikke at du skal kræse for den tynde kat på bekostning af den tykke, medmindre den virkelig er udmagret. der er mere risiko forbundet med fedme end ved at være en smule tynd. du kan derfor roligt holde dig til det vanlige foder.

• #10   6. jul 2008 ellers spørg din dyrelæge hvis du er tvivl om hvorvidt hun har brug for at tage på eller om du bare bekymre dig for meget:)

• #11   6. jul 2008 jeg prøver lige at sætte to billeder ind... på min profil.. Den røde er den ædeglade smiley

• #12   6. jul 2008 nåh.. jeg skal lige vente på at mine katte bliver optagede så smider jeg billeder i fotoalbummet

• #13   6. jul 2008 hvad racer er hende du synes er for tynd, og hvor gammel er hun?

• #14   6. jul 2008 Der er billeder nu inde under fotoalbummet... Det er de første to billeder. Der kan man se forskellen.. Men jeg har ingen idé om hvad hun er for race, eller hvor gammel hun er. Har fundet hende herude i en skaldespand nemlig

• #15   6. jul 2008 Synes den røde ser helt normal ud ernæringsmæssigt. Det er lidt svært med den grå/brunstribet. Men billeder taget ovenfra ser hun en del slunken ud. Er de ribbene man kan ane eller?

• #16   6. jul 2008 kan se du har fundet din tynde kat i en container. hvor lang tid har hun boet ved dig? du skriver også at hun er nervøs. måske feliway kan hjælpe den til at blive mere rolig og dermed give den appetiten tilbage. det kan købes ved dyrlægen. er hun kigget på af en dyrlæge? måske det var en idé med et lidt grundigere eftersyn med blodprøver mm. hvis dyrlægen vurderer hende for tynd.

• #17   6. jul 2008 hvor tit synes du de kaster op?

• #18   6. jul 2008 jeg ved ikke om det er ribbene man kan ane.. jeg kan ikke mærke nogle knogler på hende, som jeg skrev før...

Jeg har haft hende i ½ år nu tror jeg, og nej... har ikke været tilset af en dyrlæge, da jeg ikke tror hun er syg..!

Og de kaster vel op 1 gang om ugen tror jeg...

• #19   6. jul 2008 selvom du ikke ser levende orm i opkast og afføring kan hun sagtens have orm alligevel. dette er der ret stor sandsynlighed for hvis hun ikke har fået ormekur.

• #20   6. jul 2008 hvis du har fundet hende i en skraldespand er jeg 100% sikker på hun har øremider, det skal behandles af dyrelægen. Hvis jeg var dig, ville jeg få hende tjekket hurtigst muligt, da hun jo nok ikke er vaccineret, kan hun bringer smittefare ind i hjemmet til din anden kat. Synes en gang om ugen lyder af meget, når de ikke er langhårs katte eller noget. Mine er semilang og har set dem kaste en hårbolle op 2 gange (på et år). Det er en rigtig god gerninh at du har taget hende ind:) Men få hende lige tjekket, ja begge misser, så du får udelukket der er noget galt

Kommentér på:
Spørgsmål om katte

Annonce