{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Min kat skal føde {{forumTopicSubject}}

Eller... det burde hun i hvert fald gerne snart.
og jeg har brug for lidt hjælp fra en der har prøvet dette før...

Mine katte havde 3 dage hvor de har "moret" sig lidt.. og vi har taget 24 timer timer efter den sidste dag hvor befrugtningen er sket - den 18 maj. og hvad jeg har regnet mig frem til burde hun kunne føde når som helst.. Næste uge burde være sidste uge i hendes graviditet.

Hun er en meget lille kat ( u hvert fald ikke lige så stor som vores hankat) og jeg frygter en smule, hvad nu hvis hun skal bruge hjælp. så jeg vil gerne være i nærheden. men det eneste jeg ved omkring det, er at hun skulle blive meget rastløs lige inden.. men hvor lang tid inden?? vil også helst at hun ikke føder under vores seng.

Jeg står og skal på ferie i uge 30 i 4 dage, og der vil kæresten skulle arbejde 46 timer den uge og er heller ikke særlig meget hjemme - men uge 30 vil hun jo også være over de 70 dage.. og havd gør man så? de må vel helst ikke gå meget længere end det?

Hun viser ikke umiddelbart tegn på lige nu at hun er tæt på andet end at hun ligger utrolig meget ned , sover meget, er meget "mor-agtig" og vil helst gerne være i nærheden af mig og spiser godt. Hendes mave buler ud i begge sider, er hård og hun er veldig tyk og hendes vorter er ganske store.. Dog ikke meget lyserøde. Hun er førstagnagsfødende..

nogen der evt kunne give en lille "hånd"?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat skal føde
  • #1   10. jul 2008 Øhh. Må man spørge om du er villig til at blive hjemme fra ferien, hvis missemor mangler din hjælp til at få ordentlig gang i killingerne fx typisk den første uges tid efter fødsel ??

  • #2   10. jul 2008 altså ferien er her i DK og heldigvis ikke længere væk end at jeg kunne køre hjem igen skulle det blive nødvendigt.. det er min farfar der fylder år som giver en tur i danlan..
    Men ja.. ville ærge mig hvis intet skete og gik glip af familien.. men også at min missemor skulle stå og bruge min hjælp og jeg så ikke var der.. det er sådan et rart tidspunkt :S


  • #3   10. jul 2008 Uanset om jeg så var inviteret til *Dronningens fødselsdag* ville jeg ikke forlade en højgravid missemor med tremin rundt om hjørnet (og da slet ikke en førstegangsfødende).

    Men du lyder som, du har besluttet dig - men ville lige høre herinde om andre var af samme mening.
    Det er jeg absolut ikke !

    Men vil du afsted til familie-falara, må du sørge for fx en venninde som kan være i huset (når din kæreste ikke er hjemme)

    P.S. Er hun parret d. 18 maj, nedkommer hun omkring d. 22 juli (efter min hovedregning). Om ca 12 dage fra i dag.




  • #4   10. jul 2008 Normalt er det vel 63-65 dage efter parring, men min Kaninskind fødte altså først på dag 72 tidligt om morgenen (kl 7) - og der var jeg på Norgesbåden på vej til Oslo. Min datter (som Kaninskind er fortrolig med, da hun kommer nærmest dagligt) var flyttet ind og klarede fødslen, men hun har osse været med til kattefødsler fra hun var 5 år, så hun vidste hvad der skulle gøres hvornår... og det blev en velskabt lille Viktor (link fjernet)
    Men jeg ville aldrig forlade en kat der kunne føde anytime uden at der var en habil fødselshjælper tilstede....


  • #5   11. jul 2008 din hunkat vil begynde at snakse bagi så skulle der gerne ske noget indenfor 48 timer, når der er rykninger i kroppen så har hun veer, lav en god mørk kasse til hende, evt nederste hylde i et klædeskab.
    held og lykke


Kommentér på:
Min kat skal føde

Annonce