{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Inde og udekat ?
  • #1   11. jul 2008 Jeg synes det er synd for katten at gøre forsøget.
    Hvorfor spørger du?

• #3   11. jul 2008 Det kan MÅSKE - gentager MÅSKE - lykkes, hvis det sker i forbindelse med en flytning til et nyt sted, og især hvis der så er mulighed for at sikre en altan, så katten kan komme ud dér.

Men at holde en kat inde på et sted, hvor den er vant til at komme ud, ville jeg aldrig gøre. I stedet ville jeg indhegne haven, hvis det var på grund af kattens sikkerhed, man ville holde den inde.

Som tommelfingerregel kan man altid give en kat noget, men ikke tage noget fra den, især ikke frihed.

• #4   11. jul 2008 Okay.. jeg spørger bare da jeg har hørt om nogle der ville gøre det ..

• #6   11. jul 2008 okay jeg troede det var simpelthen bandlyst .. lyder sådan på folk .. men kan høre det kan lade sig gøre ..

• #8   11. jul 2008 Tanya: **okay jeg troede det var simpelthen bandlyst .. lyder sådan på folk .. men kan høre det kan lade sig gøre ..**

Det kan ikke altid lade sig gøre. I hvert fald ikke, hvis man vil tilgodese kattens trivsel, hvilket må være en selvfølge.Og hvorfor skulle man gøre det? Det var derfor jeg spurgte, hvorfor du spurgte om det. Hvis man fx står og skal have ny kat og kun kan tilbyde den et indeliv, så vil det da være fuldkommen nuts at anskaffe sig en kat, der er vant til at være ude.

• #9   11. jul 2008 Felis F - Behøver man at minde dig om, at der dræbes over 70.000 katte i trafikken om året???

Jeg kan godt se, at det er egoist at beskytte sig selv for den smerte, der er forbundet med at miste sit kæledyr....

Hvis det ikke kan lade sig gøre, og katten bliver bims i låget, så kan man jo overveje en omplacering i stedet...

• #10   11. jul 2008 Man kan altså godt i nogle tilfælde...

Før jeg fik Oscar var han udekat... levede i et kolonihus-område hos en mand, der lukkede kattene ud, hver dag, når han skulle på arbejde...

Jeg overvejede længe, om det nu også var det rigtige, da han tilbød, at jeg kunne få Oscar, fordi han havde fået job i Norge, og skulle være væk flere uger af gangen.

Jeg lukker ikke nogen af mine katte ud, og sådan er det bare... Syntes slet ikke det er ansvarligt, eller forsvarligt.
    Oscar blev kastreret og øretatoveret, som han slet ikke var før, selv om han var ude, og han faldt hurtigt til indenfor.

Der har været få gange, hvor han er smuttet ud af døren, hvor vi har måttet få fat i ham igen, men det var kun i starten.

Jeg syntes bestemt ikke jeg er egoist, fordi jeg vil beskytte mine dyr.
    Det er netop gået godt med Oscar, men hvis det var sådan, at han ikke kunne trives, havde jeg jo fundet et andet sted til ham.

• #11   11. jul 2008 nu spurgte jeg jo også bare :o)) tak tak ..

Kommentér på:
Inde og udekat ?

Annonce