556 visninger
|
Oprettet:
Inde og udekat ? {{forumTopicSubject}}
kan man tage en ude kat og få den til at være indekat?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hvorfor spørger du?
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Men at holde en kat inde på et sted, hvor den er vant til at komme ud, ville jeg aldrig gøre. I stedet ville jeg indhegne haven, hvis det var på grund af kattens sikkerhed, man ville holde den inde.
Som tommelfingerregel kan man altid give en kat noget, men ikke tage noget fra den, især ikke frihed.
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 41
mar 2008
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det kan ikke altid lade sig gøre. I hvert fald ikke, hvis man vil tilgodese kattens trivsel, hvilket må være en selvfølge.Og hvorfor skulle man gøre det? Det var derfor jeg spurgte, hvorfor du spurgte om det. Hvis man fx står og skal have ny kat og kun kan tilbyde den et indeliv, så vil det da være fuldkommen nuts at anskaffe sig en kat, der er vant til at være ude.
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
Jeg kan godt se, at det er egoist at beskytte sig selv for den smerte, der er forbundet med at miste sit kæledyr....
Hvis det ikke kan lade sig gøre, og katten bliver bims i låget, så kan man jo overveje en omplacering i stedet...
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Før jeg fik Oscar var han udekat... levede i et kolonihus-område hos en mand, der lukkede kattene ud, hver dag, når han skulle på arbejde...
Jeg overvejede længe, om det nu også var det rigtige, da han tilbød, at jeg kunne få Oscar, fordi han havde fået job i Norge, og skulle være væk flere uger af gangen.
Jeg lukker ikke nogen af mine katte ud, og sådan er det bare... Syntes slet ikke det er ansvarligt, eller forsvarligt.
Oscar blev kastreret og øretatoveret, som han slet ikke var før, selv om han var ude, og han faldt hurtigt til indenfor.
Der har været få gange, hvor han er smuttet ud af døren, hvor vi har måttet få fat i ham igen, men det var kun i starten.
Jeg syntes bestemt ikke jeg er egoist, fordi jeg vil beskytte mine dyr.
Det er netop gået godt med Oscar, men hvis det var sådan, at han ikke kunne trives, havde jeg jo fundet et andet sted til ham.
mar 2008
Inde og udekat ?