{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

David N
David N
Tilmeldt:
3. nov 2020
Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 15

Bedste produkt til lopper? {{forumTopicSubject}}

Hej i stuen.
Vi var ved dyrlægen idag, og fik konstateret et ret stort loppeproblem på vores kat.

Vi har brugt Frontline combivet hver måned i cirka 6 måneder, som passede med den pakke vi købte i PetWorld, sidst vi opdagede lopper og flåter.
Dyrlægen siger så til mig, at hun ikke har brugt Frontline i 15 år da det virker nul og niks, og at dette var et tydeligt eksempel på, at det IKKE virker.

Hvad er vores næste skridt i kamp mod lopper ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste produkt til lopper?
  • #1   23. nov 2020 Ærgerligt du skulle have den oplevelse, men ja frontline er lopperne resistente over for.
    Det er så længe siden jeg har været i nærheden af loppemiddeler, at jeg ikke lige kan huske navnene på produkterne, og din dyrlæge burde have kunnet hjælpe dig med noget, jeg ved de kan give indsprøjtninger som holder i lang tid, og de har halsbånd ( normalt ikke noget man anbefaler til katte) dem havde min datters katte, da hun flyttede i lejlighed som der var lopper fra tidligere lejer, og sprøjtning ikke kunne anbefales med et lille barn i hjemmet. Halsbåndene holdt i 8 mdr og så var det massive loppeproblem slut, og hun har ikke brugt loppemiddel i mange år. Og man kan også få tabeletter, men de virker kun på lopper, ikke på æg og larver, men kan kombineres med det til nakken.
    Sprøjterne skulle vist også virke rigtigt godt, og har du ikke små børn, akvarier, små dyr eller andet, at tage hensyn til, så kan man sprøjte hjemmet for lopper.


  • #2   23. nov 2020 Vi bruger Advantage til kattene.

  • #3   23. nov 2020 Min veninde brugte seresto halsbånd til isn kat og det gjorde at hverken katten eller hun fik flåter (midlet 'smittede' over på min veninde når de puttede sammen)
    Advantage skulle være det bedste/eneste der stadig virker mod lopper.
    Mine har heldigvis aldrig haft den slags (inde katte med adgang til lukket have)


  • #4   23. nov 2020 advantage bruger jeg her i huset

    Og så bruger jeg damprenser til gulvtæpperne


  • #5   24. nov 2020 Jeg bruger lidt forskelligt. 2 katte er på Program Vet injektioner 1 er på Bravecto og den sidste på Advocate eller Advantage smiley

    Husk hysterisk rengøring.
    God kamp imod lopperne smiley


  • #6   24. nov 2020 Vi stod i foråret med samme problem havde også brugt Frontline - Der gik vi over til at bruge Advantage, som så ovenikøbet er billigere - Det virker - bare ikke på flåter - men et rigtigt godt produkt til lopper smiley
    bruges på samme måde som Frontline - Købes efter vægt over og under 4kg. til katte. smiley


  • David N
    David N Tilmeldt:
    nov 2020

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 15
    #7   24. nov 2020 Super. mange tak for råd.
    Vi må have fat i noget Advantage og et halsbånd.
    Hvilke halsbånd mod lopper, er at foretrække ?


  • #8   24. nov 2020 Bruger du Seresto så husk at tjekke pelsen, hvor halsbåndet sidder, Og at halsbånd er farlige for katte der går ud. Jeg har set en kat der fik en underlig misfarvning rundt om halsen. Jeg har ikke erfaring med Seresto fra egen kat. Hvis der er mange lopper i omgivelserne og på tæpper kan man med fordel bruge flea X og Biolop sammen med grundig støvsugning .

  • #10   24. nov 2020 ret besværligt hvad man kan oploade - anbefaler Bravecto - holder mindst 3 mdr

    profilbillede
  • #11   24. nov 2020

    profilbillede
  • #12   24. nov 2020 David N - jeg tror altså ikke, du skal bruge både Advantage og halsbånd samtidig. Det er jo gift.

    Og hvor er det egentlig træls, at Frontline (stadig) ikke er blevet taget ud af produktion. Det har jo ikke virket i årevis, hvilket almindelige mennesker ikke kan vide, eftersom det sælges til at bekæmpe lopper smiley ..... og så går folk der og tror, at de bekæmper lopper, mens lopperne formerer sig lystigt. smiley


  • #13   24. nov 2020 Korrekt kun en af delene.

  • #14   25. nov 2020 Har ingen erfaring med bekæmpelse af lopper i huset.

    Forebyggende har jeg tidligere brugt Bravecto (pipette) , det virker godt, men Tinka var noget irriteret over den klistrede pels hun fik i nakken. Siden i sommer har hun fået Credelio, 1 pille med 40 dages mellemrum. Det virker også fint.
    Begge dele er både mod flåter og lopper.

    Held lykke med at få bekæmpet lopperne i huset.


  • #15   26. nov 2020 Det samme med Gustav, han krøb langs panelerne og tabte en masse hår af at få det i nakken.
    Credelio virker fantastisk mod flåter, dagen efter hopper der ikke flere på ham og lopper har han aldrig haft smiley


  • #16   27. nov 2020 Min den ene er nødt til at få Bravecto, da hun har loppeallergi, og Advantage holder kun et par uger hos hende. Mine kan da ikke lide det klistrede i nakken, men det hjælper de hinanden med. smiley

Kommentér på:
Bedste produkt til lopper?

Annonce