{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

HJÆLP! MEGET LILLE killing {{forumTopicSubject}}

Vi har fundet en meget lille killing på vores gåtur her til aften. Jeg ved ikke hvor gammel den er, men tolv uger er den ihvert fald ikke...
Den gik rundt ude på vejen og mjavede meget højt, og den har øjnene fulde af betændelse.
Vi har taget den med hjem og hænger fremlysningssedler op imorgen, men hvad skal vi gøre med den indtil da?!?

Om lidt renser vi dens øjne med lidt kamillethe, og den har fået lidt kattemælk fra wiskas, men jeg vil ikke ligefrem tro det er det bedste for en så lille killing, så den har kun fået meget lidt for at den har noget i maven.

Den har meget rund mave, og mjaver stadig. Vores egen kat har vi lukket ud på badeværelset imens, og hun svare derinde fra. Skal vi intruducere dem for hinanden?

Hjælp os plz! Vi har aldrig prøvet noget lignende før.

Her er lidt billeder vi hurtigt fik taget af killingen:
http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5627


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! MEGET LILLE killing
  • #3   15. jul 2008 Felis F - Okay... Det vil vi prøve. Mange tak for svarene :o)

  • #4   15. jul 2008 6-7 uger måske? .. Lidt mindre end vores som er 8 uger nu ..

    I kan give dem most torskerogn hvis i har det?


  • #5   15. jul 2008 svært at se på billederne men kunne ligne den havde øremider.. jeg ville nok tage den til lægen inden i lader jeres komme til den..

  • #6   15. jul 2008 okay... vi tager en tur omkring dr. dyr med den imorgen.

  • #7   15. jul 2008 lyder fornuftig.. glad for at se at der stadig er humane mennesker i denne verden.. et skulder klap til jer..

  • #8   15. jul 2008 Tak skal du have :o)

    Nej, jeg kunne da slet ikke lade den gå der midt på vejen og mjave. Hvis ikke vi kan finde ejerne eller beholde den kan vi da finde et hjem til den når den bliver gammel nok.


  • #9   15. jul 2008 Var der ingen huse ud til vejen, hvor I gik?
    Hvis ikke, er den højst sandsynligt blevet sat af en bil. Det er jo en yndet måde at komme af med killinger på. I det hele taget går en killing normalt ikke rundt midt ude på en vej og mjaver smiley

    Hatten af for jer, at I tog den med!

    PS: Det er forresten en spøjs lille størrelse at se på.
    Sikken et ansigtsudtryk. Det er da ikke til at stå for :-)))
    Håber, dyrlægen siger god for "spøjsen" i morgen.


  • #10   15. jul 2008 Mega- Nej, der var ingen huse før et godt stykke derfra, og der bliver jo født mange killinger nu.
    Nej, den er virkelig slet ikke til at stå for smiley Vi tror det er en han, den har ihvert noget dernede *g*

    Vi er helt faldet for den lille, den er super kælen og kæresten er ved at lege med den nu, han er også faldet for den, så på en eller anden måde håber vi vist ikke helt der er nogle der melder sig som ejere.

    Hvis der er får de lov at betale dyrelægeregningen, for jeg syntes ikke den må være specielt godt passet hvis den både har betændelse i øjet, øremider og lopper.


  • #11   15. jul 2008 Jeg ved at Royal canin har godt foder til en killing i denne alder (det samme har Hills).
    En ormekur er også en god ide.


  • #12   15. jul 2008 Nu har vi været ved dyrelægen og fået tid til torsdag.
    Hvad hun havde at sige til det hele var at vi nok ville ende med at aflive den og så istedet for at bruge vores tid og penge på et skravl så bruge det på en rask kat.

    Må indrømme jeg blev gal.
    Vi har fået en loppespray og noget RC killingefoder med hjem til den lille, og så må jeg ellers finde en anden dyrelæge hvis der bliver foreslået aflivning på torsdag. Hvis der er noget galt så den skal opereres så kan jeg måske forstå det, men lopper, øjenbetændelse, orm og øremider er altså noget der nemt kan klares.


  • #13   15. jul 2008 Ja, hun er... Det var desværre heller ikke den dyrelæge der plejer at være der, hun er nemlig så flink og ville sagtens have forstået. Ja jeg tror såmænd selv hun ville have taget den hvis ikke vi kunne.

    Men hende her... øv hun var dum. Håber ikke det er hende der er der på torsdag.

    Der er forresten kommet lidt nye billeder af den lille der har fundet sig til rette i sengen.


  • #14   15. jul 2008 Missemor - Nej, men hvis det er får hun heller ikke lov at aflive den medmindre der er noget indre galt eller den allerede er døende, men sådan som den allerede har indtaget hele huset og styrter rundt over det hele tvivler jeg nu stærkt på det.

  • #15   15. jul 2008 Sikken en klaphat til dyrlæge smiley
    Fik du heller ikke konstateret, om den havde øremider, og fik du heller ikke noget med til dens øjne?

    Hvis jeg var dig, ville jeg ringe og få en tid hos den søde dyrlæge.

    PS: Er "spøjsen" så en dreng eller pige, og er din voksne kat stadig på badeværelset?



  • #16   15. jul 2008 Mega - nej, vi havde ikke katten med derop, vi gik bare op for at få en tid, men vi var ret sikre på den sædvanlige dyrelæge ville have sagt vi bare lige kunne komme op med den og få et hurtigt kig på den.
    Desværre er den sædvanlige dyrelæge på ferie og det er så hende den dumme der er der istedet :o(

    Det er en dreng.
    Nej, Mis har fået lov at komme ind, men hun holder sig på god afstand, hun er vist skræmt af den lille killing og går bare og brummer lidt på meeget god afstand *g*


  • #17   15. jul 2008 Så har den endelig skidt, og endda i kattebakken (den har fået sin egen lille kasse) og den har helt almindelig afføring.

  • #18   15. jul 2008 hej mathilde J hvis det er så har jeg noget killngfoder +en dåse vådfoder du kan få, godt i tog den til jer, send en sms så kan jeg lige smide det ind til jer.21720562. hilsen din nabo

  • #19   15. jul 2008 Britta P - Nej, vi fik noget med fra dyrelægen, men jeg skulle da have tænkt på igår at i havde haft killinger :o)

    Ellers tak for tilbuddet ;o)


  • #20   15. jul 2008 selv tak. hvor fandt i den, og hvad er det for en dyrlæge i har været ved.

  • #21   15. jul 2008 Vi fandt den ved Hjarbækvej, et godt stykke nede.

    Dyrelægen er den her i Løgstrup (eller skiveegnens), men som regel tager vi aldrig til skive fordi vi egentligt kun bryder sig om hende der normalt er her.


  • #22   15. jul 2008 ok kende ikke dyrlægen her ude, bruger den inde på jegstrupvej, men de har ferie 29-30. held og lykke med den.

  • #23   15. jul 2008 Okay, kunne være vi skulle prøve dem.
    Tak skal du have ;o)


  • #24   16. jul 2008 Hvis det viser sig at den lille har øremider, så husk at begge katte skal behandles, nu hvor de færdes samme steder. Vores erfaring er, at Advocate er det absolut bedste middel mod øremider, og vi har prøvet en del (var igennem 4 måneder, før det var væk!! Og vi har ellers kun indekatte, men vi har højst sandsynligt selv ført det ind i huset fra vores staldkat, som gnider sig op ad vores bukser)
    Advocate er en pipette til nakken, men jeg ved ikke, om det må bruges til killinger.
    Håber I får bedre hjælp på torsdag, ellers ville jeg nok også finde en anden dyrlæge.


  • #25   16. jul 2008 Christina B - Okay, det skal jeg huske. Ja, vi havde en kanin engang der fik øremider, det tog også sin tid at få væk.
    Tak for hjælpen :o)

    Vi er nu blevet enige om at beholde den lille fyr hvis ikke der er en ejer der savner ham. Han styrter rundt i hele lejligheden og har styr på det hele *g*


  • #26   16. jul 2008 Missemor - Tak skal du have :o) Ja, vi er vist faldet lidt for ham *g*

  • #27   17. jul 2008 Ih jeg føler jeg går med ind tanker for tiden... Jeg har simpelthen ikke lyst til at fremlyse den lille fyr, men bare holde øje med om nogen efterlyser ham.
    For det første har vi begge sådan en lyst til at beholde ham, han er bare livet så meget op på så kort tid og han er bare dejlig.
    For det andet er jeg nervøs for det ikke vil være de rigtige ejere hvis nogle henvender sig, men bare nogle der har lyst til at få sådan en sød lille killing.
    For det tredje er jeg ikke sikker på jeg syntes han skal tilbage til ejere der ikke har passet ham ordentligt, medmindre det virkelig var et uheld at han var forladt og så sølle.

    Nå, skulle bare lige ud med det... Vi skal nok fremlyse ham når han har været til dyrelæge imorgen :o(


  • #28   17. jul 2008 Så har han været ved dyrelæge... det var hende den dumme igen, men katten vandt da heldigvis hendes hjerte i løbet af ingen tid.
    Hun mente han kunne blive en rigtig flot kat, specielt når han var så livlig og glad (ja så skulle hun have set ham i mandags :o( ).

    Vi fik tjekket ham for øremider (der var ingen) og fik en ormekur med hjem til ham og skal så give ham loppekur igen om en uges tid.

    Udover det syntes hun det var en uffatelig flot kat der udviste stor livsglæde :o)


Kommentér på:
HJÆLP! MEGET LILLE killing

Annonce