{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Meget lille killing i kuldet {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der sidder et par venlige sjæle derude der vil dele lidt af jeres viden.

Mina nedkom igår med 5 kilinger.
Den 3. hun fødte var MEGET lille og virkede heller ikke så udviklet som de andre. De vejede alle omkring 100 g - men ham her vejede kun det halve. Han virkede også svag og måtte have hjælp til at komme til at die....

Har sådan en bette størrelse overhoved mulighed for at klare sig - de andre ligger allerede og "slås" om de bedste pladser - eller ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget lille killing i kuldet
  • #1   24. jul 2010 Det har jeg købt - incl. at jeg har været oppe med jævne mellemrum for at hjælpe ham med at die ;O)



  • #2   24. jul 2010 du skal veje ham jævnligt, på samme tid på døgnet, og så tjekke for hver dag om han tager på. Det kan være han skal have hjælp til at få en dievorte, men som regel kan de små sagtens klare den, også uden hjælp.

    Du siger han ikke virker så udviklet? Hvad mener du med det?


  • #3   24. jul 2010 Udviklet er måske også det forkerte udtryk. Men det er nok fordi han er så lille bitte og ikke har meget sul på kroppen at han virker så "skind og ben-agtig" i forhold til de andre...

    Ihhh han har godt nok givet mig grå hår den lille smiley


  • #5   24. jul 2010 Gør nøjagtig som Lotte skriver, det er den eneste måde.
    Held og lykke


  • #6   24. jul 2010 Åhhh tak....

    Han er bare SÅ lille - kun 65 mod de andres 115-120 g ;-(



  • #7   24. jul 2010 65 er bestemt ikke meget, men det er da lykkes for et par stykker jeg kender at få så lille en killing igennem. Det eneste du skal passe på med er hvis du ender op med at skulle flaske og bruger pulvermælk at det ikke bliver for koncentreret, det giver forstoppelse og det næste er at passe på at den ikke får det i lungerne.

  • #10   24. jul 2010 Hej Fru B Y

    Tillykke med dine killinger

    nu har du fået en masse råd, og nogle syntes jeg er brugbare, andre ikke.

    65 gram er absolut ikke en katestrofal vægt, såfremt han er sund og rask. Tager han på, så skal han nok klare den - derfor er det altid en vurderingssag og etisk aspekt i hvornår vi skal gribe ind og ikke. Hvis jeg har nogle killinger, som er små men virker sund og raske og bare taget få gram på pr. døgn så skal de nok klare den - de behøver jo ikke tage 100 gram på pr. uge, som bange bliver "tudet" ørene fulde af. Hovedsagen er nr. 1 at de tager på.

    Jeg har lige nu et kuld "små" killinger - 59, 68, 73 gram og det er jo heller ikke verdens største. Men jeg hjælper dem ikke - de tager flot på, selv om de endda deler patter med nogle kæmpe bjørne på 4 uger og 500 gram. De små kæmper og klarer sig flot.

    PS du bliver rådet til straks at ringe til dyrlægen - min erfaring er, at erfarende opdrættere har mere erfaring end dyrlægerne i sådanne tilfælde. Så dem vil jeg altid ringe til frem for dyrlægen, med mindre det er sygdomsspørgsmål, og det er det jo ikke, fordi killingen bare er "lille":

    Hilsen Heidi og birmabanden



  • #11   24. jul 2010 Oplysning...Man kan købe gedemælk i IRMA og det er det allerbedste at give en killing der skal støttefodres. det er bedre end den modermælkserstatning man kan købe til killinger *SS*

  • #12   24. jul 2010 Hej Hanne S

    hvad er din begrundelse for, at gedemælk er bedre en eks KMR?

    Hilsen Heidi og birmabanden


  • #13   24. jul 2010 Heidi - tusind tak for info smiley
    Jeg skrev faktisk med vilje herinde, da der altid sidder nogle kloge mennesker der næsten har været mere igennem end dyrlægerne *ss*

    Jeg vil sige, at her i løbet af dagen er der kommet mere krudt i ham. Han kæmper bravt om pladsen, og jeg hjælper ham lidt på vej....


  • #14   24. jul 2010 PS. Det skal også lige tilføjes, at den lille dreng er så udspekuleret, at han dier når de andre sover - han skal nok blive en rigtig mand en dag ;O)

  • #15   24. jul 2010 Hvor er det skønt at høre. Han vil leve.

  • #16   25. jul 2010 Fru B Y det lyder rigtigt godt. Jeg krydser fingerne for den bette krudtkarl.

  • #17   25. jul 2010 Han har taget over 5 g på indenfor det sidste døgn - begejstringen kender ingen grænser ;O)

Kommentér på:
Meget lille killing i kuldet

Annonce