{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.914 visninger | Oprettet:

meget lille killing {{forumTopicSubject}}

Jeg har den her dejlige killing. Han er livs glad og er lige som andre killinger. Men han er meget lille han vokser ikke rigtigt og han tager kun 10 g på om ugen. Dyre lægen vil gerne tage 180 prøver på ham. Så vil høre om nogen af jer har haft sådan en killing og hvad der var galt med den. Så min lille fyr ikke skal ud sættes for en masse. Håber der er en der lige ved hvad der er galt. På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  meget lille killing
  • #1   5. jul 2015 Hvor mange uger er den?

  • #2   5. jul 2015 Der er jo noget galt hvis den ikke tager på.
    Hvis den stadig dier, så kan det jo være at Mormis ikke har mælk nok.
    Hvis den spiser fast føde (killingefoder) og den spiser med god appetit, så optager den jo ikke næring.
    Det kan jo være at de "180 prøver" bliver nødvendige, men hvis den er blevet afvist af sin mor, så er der sikkert noget helt galt, det fornemmer de.
    Men godt at du har været til dyrlægen med den, men det skal du nok mindst en gang til.


  • #3   5. jul 2015 Ja noget er der helt galt men den her. Misse mor tager sig rigtigt godt af ham hun går ind da væk med ham så han får lidt mere mælk ind de andre. Han er begyndt at spise selv og efter det tage han lidt mere på. Så dyre siger os at det kan være mælken han ikke kan tåle men igen så var han jo nok gået bort. Han er 6 uger og er sikker på at han ikke lider eller har ondt. Det tror dyrlægen heller ikke. Da han bliv født var hans vægt normal de der 100g. Mor mis er 3 år så det kan ikke være fordi hun er for gammel og de 2 andre killinger hun har er normale. Ønsker bare ikke at han bliver et forsøgsdyr fordi dyre lægerne ikke har set så lille en killing der virker rask.

  • #4   5. jul 2015 Hvor meget vejer den nu?

  • #6   5. jul 2015 Han vejer kun 250 g og hans søskende er oppe på 500 g jeg har ikke målt hvor høj han er men vil tror det er 15 cm og lidt længer end en kuglepen

  • #7   5. jul 2015 Var jeg dig ville jeg sørge for at han fik så meget rigtig mad så.muligt og minimum af mismælk, særligt fod du skriver det har hjulpet på vægten at han fik rigtig mad, sørg nu for at det er god kvalitet killinge tørfoder og god kvalitet dåsemad.

  • #9   5. jul 2015 Tak for råd vil med det samme købe noget erstatnings mælk og se om det virker. Men er sikker på at der er noget helt galt med den lille fyr. Og selvfølgelig er kvalitet at maden iorden her hjemme smiley er godt nok gået over til korn fri katte mad ved ikke om det er bedre men det dufter godt nok og kattene kan li det. Og det er ikke det nye fra superbrugeren smiley

  • #11   5. jul 2015 i den størrelse og når de nu ikke er for store, så er baby cat fra rc noget af det bedste, og det plejer at falde i god jord

    kornfrit er altså ikke altid det bedste.
    det er lidt en videnskab at få gode store killinger. kender en som avler maine cooner, og er til barf, det kostede to killinger med brækket ben. så hun bruger ikke kun barf mere.
    nu ved jeg godt at barf og kornfri ikke er det samme. det er mere det at man skal sætte sig ind i hvad der er bedst. og at killinger faktisk trives på.


  • #12   5. jul 2015 Ikke alle killinger vokser lige meget, nu ved jeg ikke hvornår og med hvilket foder du har startet de små op på.

    Når mine killinger er 3 uger bliver de tilbudt fast føde (ikke tørfoder) men våd foder, der er most og tyndet op eller noget jeg selv laver.

    Her er nogle af det jeg bruger:
    TIGERMÆLK
    3 dl tykmælk
    1 dl piskefløde
    1 spsk vand
    1 tsk druesukker el. 1 tsk Honning
    1 æggeblomme
    det hele piskes ell. Blendes. holdbarhed i køleskab ca. 2 dg
    --------------------------------------------
    lys-fiske-havre-KMR-grød,
    Kogt kylling el fisk, findel det og bland med ca. 1/4 rå havregryn + det lunkte kogevand fra kødet. Mange af næringsstofferne er nemlig kogt ud i vandet, og havregrynene inderholder salte, mineraler og vitaminer + de giver lidt på sidebenene og også holder maven i orden. Kog ikke i for meget vand og tilsæt en anelse salt.
    Du kan i stedet for havregryn også bruge moset kartoffel, små nudler eller ris, der er kogt godt ud i kød/fiskevandet

    Du kan selvfølgelig også købe killinge dåsemad.

    håber det hjælper


  • #13   5. jul 2015 1000 tak for opskriften det skal jeg da helt sikkert prøve smiley

  • Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 18
    #14   10. jul 2015 Ved du om din killing har gener fra en af de mindre katte racer?

Kommentér på:
meget lille killing

Annonce