{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.503 visninger | Oprettet:

halen er fedtet!! {{forumTopicSubject}}

Balder har et lille område med meget fedtet pels på halen, ca ti centimeter fra haleroden.

På huden ligger der noget jeg bedst kan beskrive som ørevoks..en klistret gullig substans som er spredt på huden under den fedtede plet hår.

Han har ingen sår eller andet i området.

Nogen ide om hvad det kan være og hvad jeg kan gøre ved det?
Vil ikke begynde at vaske ham i alt muligt når jeg ikke er sikker på hvad det er.

har talt med dyrlægesekretæren og hun sagde jeg skulle kigge efter sår, og så skulle jeg vaske med en mild sæbeopløsning, men hun havde ikke noget gæt på hvad det var.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  halen er fedtet!!
  • #1   28. jul 2008 får han våd mad?

• #3   28. jul 2008 Janni:
    Han får vår mad en gang imellem ja..men gider ikke rigtig spise det.

Missemor:
    Jeg har kigget i lejligheden om han skulle have fundet noget at rulle sig i men det ser det ikke ud til. det er et meget afgrænset område på halen.

Krista..
    Fedthale, okay.
    hvad skal man vaske det med? Jeg har søgt lidt på det og det lader til at kunne give pelstab og sår, så jeg må jo hellere få det vasket.

• #4   28. jul 2008 kan se det primært er fertile hankatte der får fedthale. Balder er kastrat.

han er da en besværlig herre..
    har lige haft analkirtelbetændelse, som er meget sjælden hos katte og nu fedthale..altså Balder!

• #5   28. jul 2008 Vores hund fik en gulig snasket udslæt af sin våd mad, nede ved hale roden. hun var uden hale, så det vides ikke om det ville have kravlet op af halen, ligesom på Balder:)
    Men det tog i hvert fald mange ture og penge hos dyrelægen før de tænkte på det.
    men hvis han ikke får det tit og egentlig ikek vil have det, er det nok ikke det:)

• #6   28. jul 2008 Jeg holder med Kriata - det lyder som fedthale. Fedthale er som regel hormonelt betinget - svjv ses det kun sjældent hod kastrater. Det kan vaskes væk midlertidigt med uparfumeret fedtopløsende opvaskemiddel eller dyrlægens ph-nrutrale shampoo, Loctocyd, tror jeg den hedder.... men vær opmærksom på, at jo mere du vasker, jo oftere risikerer man, det kommer igen. Hvis der går betændelse i det, skal det behandles med antibiotika og dyrlægeshampoo.
    Få under alle omstændigheder en dyrlæge til at se på det.

• #7   28. jul 2008 okay jeg prøver at vaske det og ser hvad der sker og så ringer jeg til dr. dyr igen.

han er et dyrt bekendskab den unge mand smiley

• #8   28. jul 2008 Hej

Jeg mener også, at det er fedt hale - den bedste måde at holde en hale fin er, at bruge pudder i halen. Ca. en gang om ugen!

• #9   28. jul 2008 Jo mere du vasker, jo mere irriterer du huden, jo mere fedthale.

Når det ik er mere, så ville jeg også pudre godt (babypudder u parafume), lade sidde og tørre op, og så børste ud med blød børste.

Hold øje med området, det må ikke blive rødt og betændt

• #10   28. jul 2008 Det lyder som det Tarzan og Pjevs også har..

Jeg har lige siddet og striglet Tarzans hale idag for at fjerne alle de løse hår der sad fast i det fedtede.. Hans hud virkede nu fin nok selvom pelsen var noget fedtet lige i et område på en 5-7 cm ca. 10 cm fra roden.

Men da begge drenge endnu er fertile, så er det vel ikke så mærkeligt med fedthale på dem..

Hvilken slags pudder kan man bruge til dem for at undgå det bliver ved eller værre?

• #11   28. jul 2008 Nina A

så vidt jeg kan læse mig frem til må du ikke børste i området, da du risikerer at efterlade bare pletter.

min kæreste kommer hjem senere med noget uparfumeret shampoo eller opvaskemiddel og så må vi se hvad Balder siger til det.

• #12   28. jul 2008 Et godt råd jeg har fået, er efter du har affedtet ham, så vent et par dage og dryp halen med olie, der hvor han fedter, helt nede ved huden...

• #13   28. jul 2008 Nina P

Ok.. Det vil jeg huske.. Synes nu at pelsen så fin og hel ud også efter børstningen, men der er jo ingen grund til at ricikere noget.

Skal man så bare pille de løse hår ud forsigtigt med fingrene?

• #14   28. jul 2008 så er staklen behandlet med opvaskemiddel.

Han kan ikke lide at blive vasket men fandt sig alligevel i det..skal jeg føntørre ham selvom det er så varmt eller kan jeg bare tørre med et håndklæde?

god ide med olien så han ikke selv fedter så meget til. det vil jeg prøve.

hvis ikke det virker er der jo altid babypudder som andre foreslår, vi prøver os frem.

Nina A
    jeg ved faktisk ikke hvad man så skal gøre..jeg læste bare at ,am ikke måtte børste området fordi håret er så fedtet at man kan få hevet det ud i klumper.

• #15   28. jul 2008 Jeg ville lade det lufttørre.

• #16   28. jul 2008 DKkorat

det har jeg også besluttet at gøre, for han er nervøs for vand, men hundeangst for hårtørreren så jeg vil helst ikke hive den frem med mindre det er nødvendigt og han lader faktisk tal at nyde at være lidt våd.

• #17   28. jul 2008 Gismo havde da han var killing en stor slem fedt hale,det var næsten ikke til at vaske ud,så smuttede til dr.dyr og fik noget shampoo,kan godt nok ikke huske hvad det hed.men væk er det og han har ALDRIG haft det siden. syv ni tretten for det ;0)

Kommentér på:
halen er fedtet!!

Annonce