2.503 visninger
|
Oprettet:
halen er fedtet!! {{forumTopicSubject}}
Balder har et lille område med meget fedtet pels på halen, ca ti centimeter fra haleroden.
På huden ligger der noget jeg bedst kan beskrive som ørevoks..en klistret gullig substans som er spredt på huden under den fedtede plet hår.
Han har ingen sår eller andet i området.
Nogen ide om hvad det kan være og hvad jeg kan gøre ved det?
Vil ikke begynde at vaske ham i alt muligt når jeg ikke er sikker på hvad det er.
har talt med dyrlægesekretæren og hun sagde jeg skulle kigge efter sår, og så skulle jeg vaske med en mild sæbeopløsning, men hun havde ikke noget gæt på hvad det var.
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Han får vår mad en gang imellem ja..men gider ikke rigtig spise det.
Missemor:
Jeg har kigget i lejligheden om han skulle have fundet noget at rulle sig i men det ser det ikke ud til. det er et meget afgrænset område på halen.
Krista..
Fedthale, okay.
hvad skal man vaske det med? Jeg har søgt lidt på det og det lader til at kunne give pelstab og sår, så jeg må jo hellere få det vasket.
okt 2007
han er da en besværlig herre..
har lige haft analkirtelbetændelse, som er meget sjælden hos katte og nu fedthale..altså Balder!
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
Men det tog i hvert fald mange ture og penge hos dyrelægen før de tænkte på det.
men hvis han ikke får det tit og egentlig ikek vil have det, er det nok ikke det:)
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
Få under alle omstændigheder en dyrlæge til at se på det.
okt 2007
han er et dyrt bekendskab den unge mand
dec 2006
Følger: 25 Følgere: 21 Katte: 9 Emner: 21 Svar: 128
Jeg mener også, at det er fedt hale - den bedste måde at holde en hale fin er, at bruge pudder i halen. Ca. en gang om ugen!
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Når det ik er mere, så ville jeg også pudre godt (babypudder u parafume), lade sidde og tørre op, og så børste ud med blød børste.
Hold øje med området, det må ikke blive rødt og betændt
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 7 Svar: 75
Jeg har lige siddet og striglet Tarzans hale idag for at fjerne alle de løse hår der sad fast i det fedtede.. Hans hud virkede nu fin nok selvom pelsen var noget fedtet lige i et område på en 5-7 cm ca. 10 cm fra roden.
Men da begge drenge endnu er fertile, så er det vel ikke så mærkeligt med fedthale på dem..
Hvilken slags pudder kan man bruge til dem for at undgå det bliver ved eller værre?
okt 2007
så vidt jeg kan læse mig frem til må du ikke børste i området, da du risikerer at efterlade bare pletter.
min kæreste kommer hjem senere med noget uparfumeret shampoo eller opvaskemiddel og så må vi se hvad Balder siger til det.
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 7 Svar: 75
Ok.. Det vil jeg huske.. Synes nu at pelsen så fin og hel ud også efter børstningen, men der er jo ingen grund til at ricikere noget.
Skal man så bare pille de løse hår ud forsigtigt med fingrene?
okt 2007
Han kan ikke lide at blive vasket men fandt sig alligevel i det..skal jeg føntørre ham selvom det er så varmt eller kan jeg bare tørre med et håndklæde?
god ide med olien så han ikke selv fedter så meget til. det vil jeg prøve.
hvis ikke det virker er der jo altid babypudder som andre foreslår, vi prøver os frem.
Nina A
jeg ved faktisk ikke hvad man så skal gøre..jeg læste bare at ,am ikke måtte børste området fordi håret er så fedtet at man kan få hevet det ud i klumper.
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
okt 2007
det har jeg også besluttet at gøre, for han er nervøs for vand, men hundeangst for hårtørreren så jeg vil helst ikke hive den frem med mindre det er nødvendigt og han lader faktisk tal at nyde at være lidt våd.
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 10 Svar: 171
halen er fedtet!!