problemer med Royal Canin??? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Vi har to maine coon hankatte, som altid har været fodret med Royal Canin kast.hankattefoder, men for et par mdr siden skulle vi hente nyt foder og det var lidt lysere i farven og kattene ville ikke spise det og kastede op, når de endelig tog lidt. Jeg kontaktede RC og de sagde at der var mange der havde haft problemer med fodret (det var kommet i ny emballage, men skulle indeholde det samme). Vi endte med at købe de få poser af det gamle foder, som vores dyrelæge havde tilbage og RC ville arb. på at få problemet løst hurtigt.
Jeg har så lige ringet til RC, da vi næsten ikke har mere foder og de "vil" ikke anerkende at der er et problem -det vil de ikke i Frankrig hvor det bliver lavet, så nu er vi nødt til at skifte foder....
Andre med lignende oplevelser og hvilke foder ville I anbefale?
Den ene kat har tendens til overvægt, men den anden er lang og slank -de er indekatte.....
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
Mine får RC maincoon bites. De er rigtig gode til dem, især fordi stykkerne er så store, at de rigtig får gang i tænderne.
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 31 Svar: 98
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
jul 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 44
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
Du kan købe Hills science plan NeuteredCat.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Derimod har jeg haft problemer med Hills - ikke kun som tørfoder, men også som "dåsemad". Han kaster simpelthen op af det, og derfor får han det ikke, medmindre det er Hills Natures Best Kitten blandet op med RC.
- Jeg vil anbefale dig at skifte foder, ikke nødvendigvis mærke, fx til RC Indoor. Ellers er der andre i denne debat, der giver nogle gode forslag.
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 455
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Siam har også stor pille (må tilsta at jeg har siameser katte), men nogle bruger det i stedet for light
maj 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 194
Da jeg har 2 alm huskatte og 2 hellige birmaer var det svært at finde noget som passede til dem alle.
Jeg skrev til RC og de svarede tilbage at Maine Coon ville være godt for dem alle pga. pelsen og mine katte må ikke tabe sig og de er både ude og inde.
Der er noget mere næring/fedt i derfor egner det sig godt til udekatte også.
Charlie har tendens til dårlig mave og det har han ikke haft siden vi skiftede, så vi kan ikke sige noget dårligt om RC bortset fra prisen altså...
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 91
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 62
Det ku' være det var et forsøg værd?
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 31 Svar: 98
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 455
aug 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
problemer med Royal Canin???