{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

problemer med Royal Canin??? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Vi har to maine coon hankatte, som altid har været fodret med Royal Canin kast.hankattefoder, men for et par mdr siden skulle vi hente nyt foder og det var lidt lysere i farven og kattene ville ikke spise det og kastede op, når de endelig tog lidt. Jeg kontaktede RC og de sagde at der var mange der havde haft problemer med fodret (det var kommet i ny emballage, men skulle indeholde det samme). Vi endte med at købe de få poser af det gamle foder, som vores dyrelæge havde tilbage og RC ville arb. på at få problemet løst hurtigt.

Jeg har så lige ringet til RC, da vi næsten ikke har mere foder og de "vil" ikke anerkende at der er et problem -det vil de ikke i Frankrig hvor det bliver lavet, så nu er vi nødt til at skifte foder....

Andre med lignende oplevelser og hvilke foder ville I anbefale?

Den ene kat har tendens til overvægt, men den anden er lang og slank -de er indekatte.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problemer med Royal Canin???
  • #1   30. jul 2008 har ikke haft problemer med fodret, kun positive ting.
    Mine får RC maincoon bites. De er rigtig gode til dem, især fordi stykkerne er så store, at de rigtig får gang i tænderne.

• #2   30. jul 2008 det anbefaler vores dyrelæge at vi holder os fra, da der vist er meget fedt i maine coon fodret....

• #3   30. jul 2008 jah, vil os sige det er lidt fedtet, men nu har vi heller ikke problemer med overvægt. Ellers kan du få en til indendørs hvis de er det, der er vist taget højde for, at de ikke er så aktive

• #5   30. jul 2008 vi blander roy, med alm foder. smiley det er helt fint

• #6   30. jul 2008 MIn maine coon kan heller ikke tåle RC foder, så jeg bruger Hills.
    Du kan købe Hills science plan NeuteredCat.

• #7   30. jul 2008 Jeg har aldrig haft problemer med RC, og jeg blander bestemt diverse produkter indenfor samme varemærke. Derudover får Nimbus en pose Whiskas portionsposer engang i mellem.
    Derimod har jeg haft problemer med Hills - ikke kun som tørfoder, men også som "dåsemad". Han kaster simpelthen op af det, og derfor får han det ikke, medmindre det er Hills Natures Best Kitten blandet op med RC.

- Jeg vil anbefale dig at skifte foder, ikke nødvendigvis mærke, fx til RC Indoor. Ellers er der andre i denne debat, der giver nogle gode forslag.

• #8   30. jul 2008 Vi har heller aldrig haft problemer med RC. Vi bruger kun Maine Coon foderet, da det har den rigtige størrelse, som det også er nævnt længere oppe. Jeg synes så ikke, at det virker så fedtet, som nogle siger, men det er sikkert smag og behag smiley

• #9   30. jul 2008 hvis du ér nervøs for fedt indholdet i mainecoon foderet kan du evten blande det med lidt light, siam eller kastrat foder så fedt indholdet sammenlagt falder..

Siam har også stor pille (må tilsta at jeg har siameser katte), men nogle bruger det i stedet for light

• #10   30. jul 2008 Alle mine får RC Maine Coon mad.
    Da jeg har 2 alm huskatte og 2 hellige birmaer var det svært at finde noget som passede til dem alle.
    Jeg skrev til RC og de svarede tilbage at Maine Coon ville være godt for dem alle pga. pelsen og mine katte må ikke tabe sig og de er både ude og inde.
    Der er noget mere næring/fedt i derfor egner det sig godt til udekatte også.
    Charlie har tendens til dårlig mave og det har han ikke haft siden vi skiftede, så vi kan ikke sige noget dårligt om RC bortset fra prisen altså...

• #11   30. jul 2008 Mine to får RC sensible eller indoor 27 og det har jeg aldrig haft problemer med - de spiser det som var det slik :o) Til gengæld det Hills jeg har prøvet til dem vil de overhovedet ikke spise...de spytter det simpelthen ud?! :o/

• #12   30. jul 2008 Jeg har haft problemer med RC, mine katte kastede op ca. 2 gange om ugen. Jeg skiftede til Arden Grange for et par uger siden og det er de helt tossede med. Jeg bestile alle variationer i 500g pakker for at se hvilken smag de bedst kunne lide. Siden jeg har skiftet har de ikke kastet op, og deres pels er bare sååå lækker smiley

Det ku' være det var et forsøg værd?

• #13   30. jul 2008 jeg har nu købt Hill indoor

• #14   30. jul 2008 Bare husk at give dine katte noget andet også så. En maine coon har en speciel tandstatus, så de skal have noget stort, de kan gnave i. Evt. noget råt lev eller laks eller noget i den retning smiley

• Susanne S
    Susanne S Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #15   26. sep 2008 Jeg har 2 indekatte og det er kun den ene der kaster op af det RC fodder, men synes det begynder at blive tiere! Jeg ved ikke om hun forspiser sig, eller om det har noget med fodret at gøre?

Kommentér på:
problemer med Royal Canin???

Annonce