{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.188 visninger | Oprettet:

Katten Ødelægger ALT! {{forumTopicSubject}}

Jeg aner snart ikke hvad jeg skal gøre..
Min kat <b>Àron</b> ødelægger ALT, og jeg mener virkelig alt!
Jeg kan ikke have noget i vindueskarmene uden at han springer op og begynder t vælte det hele ned, han har smadret alle mine figure, pynt og CD'er, han flænser mine gardener ved at hænge jeg op i dem, jeg prøvede at sprøjte vand i hovedet på ham med en vandforstøver for at få ham ned, han kom ned, men det gjor bare det hele værere for i skræk styrtede han igennem hele hos og smadrede ting og væltede alt ned fra bordet!
Har også prøvet at sige diverse ting for at få ham ned, men intet nytter, så jeg til sidst er nød til at gå hen og smide ham ud..
Når jeg ikke har været hjemme i en dag og kommer hjem, ligner huset fandme noget der er løgn, der ligger ting over det hele og nærmest alt er smadret i underste etage hvor Àron har været..

Det er snart ikke til at holde ud, har aldrig oplevet noget lignende med mine andre katte!

<b>Er der nogle som har nogle gode råd?</b>
- Fordi så ville jeg <i>meget</i> gerne høre dem...

Kram -

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katten Ødelægger ALT!
  • #1   6. aug 2008 Iih , jeg mente:
    t = at
    gardener = gardiner
    hos = huset

• #2   6. aug 2008 Og det skal lige siges, <b>han er kastrat...</b>
    Hvilket jeg troede ville gøre ham lidt mere rolig, også ang. at komme ud, hvilket han er helt sindsyg med at komme lige for tiden..

• #3   6. aug 2008 er han alene kat? for så kunne det nok hjælpe med en anden kat så de ku brænde energi af sammen.

• #4   6. aug 2008 Nej har 2 andre katte herhjemme, men de er ikke specielt glade for ham, men så har jeg en hund som han elsker og er bedste ven med..

• #5   6. aug 2008 Hvis han er indekat, så kunne et eller flere kradsetræer måske afhjælpe.
    Katte som er inde i døgnets 24 timer, skal have udfordringer, ellers finder de selv nogle. Det uanset hvad race de er.
    I naturen kravler de i træer osv. Har de ikke de muligheder, skal de have noget tilsvarende i hjemmet. Katte ser ikke vores ting som værdifukde ting, men som noget de kan bruge til at få tiden til at gå med.
    Har du andre, som er inde, så han har en kammerat at lege med, når du ikke er hjemme?

• #6   6. aug 2008 Ja havde også tænkt mig at købe et stort kradsetræ...
    Nej det ved jeg godt, men jeg vil også godt lige holde ud at være her jo (;
    Hmm, ja har jo 2 andre katte, men problemet er de aldrig rigtigt har accepteret ham, derfor jeg sørger meget for at kæle ham og sætte ham og min hund sammen(som er bedste venner) når jeg ikke rejser(i lange rejser kommer der self. nogle og passer dem) eller er ude og besøge nogle af mine venner(1 dags turene)..

• #7   6. aug 2008 <b>Kendte nemlig engang en der havde samme problem, og hun solgte sin kat.
    Den løsning syntes jeg bare er ALT for nem, og desuden har jeg jo heller ikke lyst til at sælge min kat..

• CC .
    CC . Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #8   6. aug 2008 Du skriver at du har 2 andre katte som ikke kan sammen med ballademageren. Går de alle 3 sammen når de er alene ? Kan det være en kombination af kedsom og konflikt med de andre katte ?

• #9   6. aug 2008 Hmm, ja måske, men mine 2 hunkatte går for det meste oppe på mellemste etage, og Àron går rundt her nede på underste og ser ud til at kede sig utroligt meget når ingen er hjemme. Han kan selvfølig gå op af trapperne til dem og omvendt, men hvis han så vil lege med min ene hunkat <b>Smukke</b> så hvåser hun og gokker ham i hovedet(lille stakkel), men han slår aldrig hende, han acceptere det bare og går mijavende(opmærksomheds mijav) rundt..

Har mest bare lyst til at købe en killing han kunne få som legekammerat, da jeg ved han aldrig får mine 2 hunkatte som veninder...
    Men hvordan kan jeg vide om det vil gøre ham mere glad, og løse de fleste problemer??

• #10   6. aug 2008 Kan kun anbefale et klatretræ.. det har haft god virkning på min Cleo - hun er også en værre vildbasse! Vi købte et træ der gik fra gulv til loft og det elsker hun!!

• #11   6. aug 2008 Okay, tak det vil jeg så prøve.

• #12   6. aug 2008 uha, hvis ikke jeg havde kradsetræ tror jeg også min lejlighed ville se herrens ud. alt det de kradser på træet, ville de jo så skulle kradse i møbler eller tapet. og kravlen op i alle gardiner osv. så et stort kradsetræ ville også være min umiddelbare løsning.

evt kan du købe hos zooplus.de. de har rigtig mange gode tilbud lige nu. og både mad og grus kna du også få billigt og købe det hele samlet. det bliver 50 kr. i fragt så det er super!

• #13   6. aug 2008 Han er jo ikke så gammel, han er såmænd nok bare en rask dreng med krudt i.

Man må jo indrette sit hjem efter de bofæller, man vælger at have. Jeg har fx ikke nips i vindueskarmene - de er beregnet til kattene. Gardiner har jeg heller ikke bortset fra i et enkelt vindue og der er da kommet en enkelt flænge, men hva ... et par meter lagenlærred koster ikke en herregård.

Men hvordan bor du da, siden du kan smide ham ud? Måske er det en mulighed at installere en kattelem, så han selv kan gå ud og ind. Så vil han garanteret foretrække at gå ud og klatre i træer fremfor at fræse rundt i vindueskarme.

Og alt det der er ødelagt, når du har været væk ... måske er han ikke alene om balladen... Altså der er jo en hund og to andre katte i huset...

Vandsprøjt hjælper (som du har opdaget) ingenting. Og det hjælper ikke at skælde ud eller "sige div. ting" hvis han ikke ved hvad ordene betyder.
    Giv ham da lov til at være i vindueskarmene. Og hvis han endelig hopper op på en forbudt CD-hylde eller lign. så puf ham blidt ned og sig nej eller henvis ham straks til kradsetræ. Som flere har nævnt er kradsetræ vigtigt. Ikke mindst når kattene ikke er helt gode venner, så SKAL han have et højt sted han kan gå op og føle sig i sikkerhed.

• #14   6. aug 2008 Ja på mig lyder det også som om han har en masse energi og overskud han skal have afløb for så gode kradsetræer er vigtigt for kattene at have gerne flere og gerne gulv/loft. Men i hvertfald mindst et godt træ bør man have til sin kat.

Jeg havde også på et tidspunkt MCO og han ødelagde også mine gardiner. Ikke ved at hænge sig i dem men ved når han lå i vindueskarmen så skulle han lige haver 2-3 kløer i gardinet hver gang og det holdt de altså ikke til i længden. Nu har jeg praktiske træpersienner i hele huset.

Råben efter ham har du jo selv fundet ud af ikke hjælper og som Tinka siger... tag ham ned.. eller endnu bedre prøv at forhindre ham i at hoppe op et forbudt sted, hvis du kan se han lægger an til det ved at blokerer med din hånd og sige nej og løft ham i stedet hen til et tilladt område.

Katte har behov for at kunne komme op i højden, det er bla. en vigtig ting for hierakiet i hjemmet. Som regel er den kat på den højeste post også den der har den højeste rang.

Min erfaring med MCO hanner er at de færreste hunkatte bryder sig om dem da de ofte er for tunge og voldsomme, når de leger. Mine 2 hunkatte brød sig ikke særligt meget om min MCO han selvom han var god som dagen var lang, derfor anskaffede jeg mig en burmeser han (det er Baloo jeg har nu) og de 2 elskede hinanden fra dag 1 af.

• #15   7. aug 2008 Jo men I har misforstået det, jeg <b>har</b> allerede et kradsetræ, men tænkte bare på at bestille et større..

Han er indekat, så han kan ikke gå frit ud, men kommer tit ud i snor...

Ja selvfølgelig indretter jeg det efter ham, <b>men</b> jeg vil altså dog ikke redigere hele mit hus pga. af ham... Han har mange frie vindueskarme at ligge i, men der er nogle jeg bliver NØD til at have med ting i..

Jeg råber ikke at ham, og har prøvet at puffe til ham og det...

Forstår det bare ikke fordi de har både legeting, guf gemt rundt i huset på underste etage, 3 etage med mange rum at løbe rundt i, skabe og div. ting til at hoppe op og gemme sig på..

• #16   7. aug 2008 Mpske du skulle finde en anden maine coon dreng til ham, som kan være hans legekammerat. Hankatte leger voldsommere end hunkatte, og maine coon går godt sammen med en anden maine coon, som man læser flere skriver, som har denne race.

• #17   7. aug 2008 Hmm, ja men havde bare ikke lige regnet med at skulle ha en ny kat,..

• #18   7. aug 2008 Han keder sig bravt......
    Har jeg overset hvor gammel han er???
    En killing er nok ikke lige lykken, så kan du også rende rundt efter den for lærer af Aron. smiley Det er heller ikke sikkert han vil synes det er fedt med en killing.
    En anden legesyg kat på nogenlunde samme alder vil være en rigtig god idé.

Kommentér på:
Katten Ødelægger ALT!

Annonce