538 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Min kat er blevet indlagt Min kat er blevet indlagt

Som en opfølgning på denne: http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=43859

Jeg var oppe ved dyrlægen i dag, for at hun skulle følge op på ham. Jeg har prøvet alt hvad jeg kunne, for at få vand og mad i ham, men det har bare ikke hjulpet. Han var stadig meget dehydreret. Rigtig synd smiley Det burde ikke tage så lang tid for at komme over en maveinfektion, så dyrlægen var bange for om der kunne være noget andet i vejen med ham.

Nu er han blevet indlagt og skal have væske igennem et drop natten over smiley Så ringer hun i morgen tidlig og fortæller hvordan det er gået. Håber bare det kan rette op på ham, ellers skal hun til at tage blodprøver for at se om der er noget andet galt. Uha, min stakkels lille kat, krydser fingre for at han er kommet sig i morgen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat er blevet indlagt
  • #1   7. aug 2008 krydser fingre for at det kommer til at bedre og han blir god igen smiley

• #2   7. aug 2008 Uhh, det lyder ikke godt smiley Jeg krydser fingre for at han kommer sig!

• #3   7. aug 2008 Tak, er bare rigtig nervøs for om han fejler noget alvorligt smiley

Er der nogen der har prøvet at jeres kat skulle have drop? Og hjalp det?

• #4   7. aug 2008 vores hund havde det engang og det var bare lykken det hjalp, bare rigtig meget smiley

• #5   7. aug 2008 Jeg krydser fingre og håber det vil gå din kat bedre i tidens løb !

• #6   7. aug 2008 Åh, det var godt at høre at nogen har haft succes med det. Så håber jeg han er frisk igen i morgen, når væskebalancen igen er i top.

FIP?? I så fald skulle han være den anden kat, jeg har haft, som måtte herfra pga FIP. Ud af tre! Jeg håber virkelig ikke man kan være SÅ uheldig.. Men jeg synes heller ikke han virker til at have symptomer på FIP, så forhåbentlig er det ikke alvorligt i den grad..

Men hvor er det svært. Tænker kun på at han skal sidde helt alene et fremmed sted i nat smiley Min stakkels missekat..

• #7   8. aug 2008 Nu er han kommet hjem igen, så god som ny! smiley Det hjalp virkelig meget at han fik drop. Han er helt som vi kender ham og vil både spise og drikke. Dejligt at få min kat tilbage igen.

• #8   8. aug 2008 Nej, ikke sådan helt..

Han havde haft en mave-tarminfektion, og havde både opkast og diarre, så derfor væsketabet. Hvorfor han ikke har haft lyst til hverken mad eller vand, ved jeg ikke. Måske bare almindelig appetitløshed ved sygdom? Men dyrlægen var jo nervøs fordi der var gået så lang tid, og det burde ikke tage så lang tid om at komme over en infektion når han havde fået antibiotika.

Jeg spurgte dyrlægen hvad hun ville have brugt blodprøven til, hvis han havde fået taget den, og hun sagde hun ville tjekke at organerne fungerede som de skulle. Hun havde ikke nogen mistanke om noget specifikt, heller ikke FIP. Heldigvis!

Så jeg er bare glad for at det gik godt og at det forhåbentligt kun var det væskemangel der plagede ham.

• #9   8. aug 2008 Nu sskal vi lige huske at det ikke er nok med et titter tal, hvis man skal se om det muligvis er fip, der skal også tages en AGP og den er ret høj hvis det muligvis er FIP. de tal er over 1600 hvis det er, og er de det, skal der tages en albumin globulin ratio og jeg kan ikke lige huske om det er under eller over 1 det skal være...

• #10   8. aug 2008 Det glæder mig at han er på toppen igen....

• #11   8. aug 2008 Det var dejligt at høre smiley Jeg håber, det bare var noget forbigående og at han forbliver rask og frisk.

• #12   9. aug 2008 godt at høre han er på toppen igen smiley

Kommentér på:
Min kat er blevet indlagt

Annonce