11.769 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hvad giver man en kat, som skal ta på? Hvad giver man en kat, som skal ta på?

Hvad giver man en kat og spise når den skal tage på? vores huskat bliver normalt hver sommer tyndere end han er om vinteren, men i år har han tabt sig lidt for meget og jeg syntes han er blevet meget tynd i forhold til det han plejer... begge vores katte får kun tørfodder normalt, men hvad kan man give dem så ib kan tage lidt på, han spiser nemlig ikke ret meget i øjeblikket...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad giver man en kat, som skal ta på?
  • #1   7. aug 2008 Laks, du kan købe en pakke i netto som er frossen. der er 4 stykker laks i, tag et stykke og kog det i en gryde eller damp det i et fad i ovnen, (med vand over) kog en lille pose ris til, mos det hele sammen og brug lidt af vandet fra laksen så det ikke blir grød men lidt mere babymos. husk at katten skal også have almindeligt foder, og find en variant der feder lidt. Min cirkeline får lakse grød om aftenen og kattemad om morgnen. Grøden kan opbevares i køleskab 3 dage hvis den er i tæt lukket emballage. og hvis det er så bare giv laksen alene, men ris er jo godt for mavsen =) leverpostej feder af helvede til...

• #2   7. aug 2008 de får begge 2 fodder fra royal canin den til maine coon. Ved ikke lige om det er noget der feder? Men leverpostej er der ingen af dem der gider at spise...

• #3   7. aug 2008 Prøv med noget laks så, husk at koge det. det er meget vigtigt.

• #4   7. aug 2008 jamen det vil jeg så gøre;o) og lige en andet ting. fløde kan give katte dårlig mave, ikke? syntes jeg har hørt de ikke må få fløde, men har alligevel fået anbefalet at give ham noget fløde...

• #5   7. aug 2008 katte som er vant til at få komælk kan tåle det, men hvis du vil vænne din kat til det, hvilket jeg ikke ville gøre før der slet ikke er andre muligheder da din kat ikke skal spise fløde resten af livet... men hvis du vil vænne den til det så skal du starte med at hælde 1/3 del fløde og 2/3 dele vand, og så 50/50 og så langsomt hælde mere og mere fløde i. husk at det skal drikkes med det samme da fløden blir sur og så blir katten syg. så lidt ad gangen og blandet op med vand indtil der til sidst kun er fløde i. men jeg vil ikke vælge den løsning. det feder på en anden måde end feks laks. og det siger dyrelægen også. Jeg fik anbefalet fed fisk, kogt og jeg synes du skal prøve det. der er ikke det store arbejde i det. du kan jo nøjes med laks istedet for at putte ris i også. PRØV DET! iøvrigt rigtig lækre godbidder at træne med, =)

• #6   7. aug 2008 Jeg tror egentlig også hellere jeg vil give ham laks, det lyder da lækkert for sådan en lille mis;o) Men jeg ville nu bare høre om det var rigtigt at de ikke kunne tåle fløde eller hvordan med sådan noget...

Men tak for hjælpen, jeg smutter ud og køber noget laks i morgen;o)

• #7   7. aug 2008 husk at fryse resten ned, der er jo 4 i en pakke, og de ka ik tåle at ligge på køl. pakken er lavet så at de 4 stykker laks er pakket ind hver for sig, så du klipper dem fra hinanden og fryser det ned som du ik bruger.. velbekomme misser =) Miau

• #8   7. aug 2008 evt. Tigermælk?
    3 dl tykmælk
    1 dl fløde
    1 spsk vand
    1 tsk druesukker
    1 past. æggeblomme

Vi bruger det til meget tynde killinger smiley

• #10   8. aug 2008 Du kan skifte fra RC MCO 31 til RC Kitten og ellers, som Felis anbefaler, kød, fisk, kylling, dåsefoder o.s.v. Du kan blande det (som også foreslået) med ris, men når katten gerne skal tage på, ville jeg i stedet blande med rå havregryn. Foruden kalk og vitaminer giver det også lidt sul på sidebenene.

PS: Du skriver i huskattens profil "når han skal have mad..."
    Katten bør <b>hele tiden</b> have tørfoder stående

• #11   8. aug 2008 Mega: deres profiler har jeg ikke opdateret i lang tid, men vi har for lang tid siden haft problemer med at begge katte har spist alt for meget mad og derfor fik de kun mad 2 gange om dagen, men nu har de mad stående hele tiden...

Felis: Jeg har aldrig hørt at det ikke er godt kun at give katte tørfodder, så længe man sørger for de drikker nok. De får netop kun royal vanin mco fodder for at undgå tandkøds problemer hos vores mco;o) Men det kan da godt være at jeg har misfordtået noget;oS

Men vi skal ud til dyrlægen her til formiddag med vores ene hund, så jeg tar lige en snak med dem om ib der;o)

• #12   8. aug 2008 Det passer ikke at det er en dårlig idé kun at give tørfoder.
    Hvis man giver et lødigt tørfoder, dvs. et dyrlægekontrolleret, er der lige præcis alle de ting i, som katten har brug for, tandstenskontrol, hjælp til ikke at danne krystaller i urinen og urinvejsproblemer og nyresygdomme.
    Det er rigtigt at produkter som Kitekat, Whiskas og andre "popprodukter" kan give lige præcis disse ting. De kan faktisk virke fremmende på disse problemer.
    Et godt foder bør købes hos en dyrlæge og ikke i supermarkedet.
    Når katten får et godt foder, plejer dens tørst at forblive normal.
    Så pas endelig på med vådfoder, det er ikke andet end vand, smagsessens, fedt og benmel og hvad de ellers har på fabrikken lige den dag. Det vil svare til at vi levede af junkfood hele tiden.
    Jeg ville spørge dyrlægen hvad du skulle give din kat. Og hvis han har tabt sig meget, vil det måske også være på sin plads lige at få et lille tjek. Hvis han har orm opdager dyrlægen det. Det kan nemlig også være en grund til at han taber sig.
    Ellers har RC et godt foder, Sensitive, en gul pakke. Der er lige lidt ekstra godt i smiley og bliver gerne brugt når en kat skal tage lidt på, eller ikke rigtig vil spise. Det smager af lidt mere og der er lidt mere fedt i smiley
    Mælk og fløde vil jeg på ingen måde anbefale, det er med til at give dårlig mave, og så taber katten sig mere og mister mere væske.
    Du kan evt. give ham tunvand at drikke. Det lugter af lidt mere, og kan måske lokke lidt mere vand ned. smiley
    Lad os høre hvordan det går.

• #14   8. aug 2008 Takke for dit råd Østergaardskatte.... for det med laksen smiley
    Syntes nemlig min Attika er blevet lidt tyndere end hun hidtil har været smiley

Måske føles det bare sådan da vores lækre store bamse Wuillow er meget større end hende... så er det muligt hun føltes tyndere hun er jo en MCO hunkat smiley og han en MCO hankat på 9 mdr....

Jeg vil forkæle hende lidt .... han får jo sine kyllinger...

Miav fra Charlotte

• #15   8. aug 2008 Tunvand i vandet, for at få noget væske, vi taler ikke om et konstant forbrug. Men for at katten kan få noget vand er det okay.

Katte kan godt tabe sig af at have orm. De kan tabe sig meget.

Og nej, det passer ikke at det ikke er godt kun at fodre med tørfoder.
    Giver man kvalitetsfoder får katten alle de ting den har brug for, og skulle der alligevel være brug for andet, ja, så er der sørme også lavet specialprodukter, f.ex. til nyrerne og til tænderne..

Fløde er også et laktose produkt, og det kan katte ikke tåle. De er laktoseintolerante. Men så findes der selvfølgelig et tørfoder til dårlig mave man så kan give!

• #16   8. aug 2008 Når den laks der skal koges, hvordan skal det så foregå ?

• #17   8. aug 2008 Jeg plejer at dampe det i et ildfast fad (et lille et) og hælde vand over så det dækker laksen og lige lidt til. døk fadet til med sølvpapir og sæt det ind i ovnen på 200 grader 20 minutter. så blir det også blødere end hvis du gør det i gryden har jeg hørt. hvis du gør det i gryden ville jeg nok lægge det i en si, og ned i vandet så at laksen ikke brænder fast på bunden af gryden hvis man glemmer at skrue ned. og så kan man også nemmere få det op for det går let i stykker når det er kogt. lad det køle af og skær det i kattebidder, (nogen katte vil ha store bidder de kan stikke af med og fortære som var det en mus) andre vil ha det i madskålen serveret pænt =) Cirkelines babymos : Dampet laks moset med udkogte ris, og en lille smule af laksevandet med, så blir det rigtig lækker lækker.
    Men jeg vil spørge fiskehandleren om hvis man køber laks hos ham om man så kan fryse det når man har kogt det, for så vil jeg for eftertiden lave en meget stor portion og fryse det ned i små portioner, så er det bare at tage mad op om morgnen så er det tøet om aftenen..

• #18   8. aug 2008 og det er ikke en hel laks jeg står og sprætter op, nej nede i netto har de en pakke med 4 stykker laks pakket ind hver for sig i samme pakke. den er frossen. nemt og bekvemt =) 1 stykke holder ca 3 dage. til 1 kat...

• #19   8. aug 2008 Det køber jeg takker :-))))))

Kommentér på:
Hvad giver man en kat, som skal ta på?

Annonce