Hvad giver man en kat, som skal ta på? Hvad giver man en kat, som skal ta på?
Hvad giver man en kat og spise når den skal tage på? vores huskat bliver normalt hver sommer tyndere end han er om vinteren, men i år har han tabt sig lidt for meget og jeg syntes han er blevet meget tynd i forhold til det han plejer... begge vores katte får kun tørfodder normalt, men hvad kan man give dem så ib kan tage lidt på, han spiser nemlig ikke ret meget i øjeblikket...
jul 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 56
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 45
jul 2008
jul 2006
jul 2008
jul 2006
Men tak for hjælpen, jeg smutter ud og køber noget laks i morgen;o)
jul 2008
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 23 Svar: 204
3 dl tykmælk
1 dl fløde
1 spsk vand
1 tsk druesukker
1 past. æggeblomme
Vi bruger det til meget tynde killinger
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
PS: Du skriver i huskattens profil "når han skal have mad..."
Katten bør <b>hele tiden</b> have tørfoder stående
jul 2006
Felis: Jeg har aldrig hørt at det ikke er godt kun at give katte tørfodder, så længe man sørger for de drikker nok. De får netop kun royal vanin mco fodder for at undgå tandkøds problemer hos vores mco;o) Men det kan da godt være at jeg har misfordtået noget;oS
Men vi skal ud til dyrlægen her til formiddag med vores ene hund, så jeg tar lige en snak med dem om ib der;o)
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Svar: 135
Hvis man giver et lødigt tørfoder, dvs. et dyrlægekontrolleret, er der lige præcis alle de ting i, som katten har brug for, tandstenskontrol, hjælp til ikke at danne krystaller i urinen og urinvejsproblemer og nyresygdomme.
Det er rigtigt at produkter som Kitekat, Whiskas og andre "popprodukter" kan give lige præcis disse ting. De kan faktisk virke fremmende på disse problemer.
Et godt foder bør købes hos en dyrlæge og ikke i supermarkedet.
Når katten får et godt foder, plejer dens tørst at forblive normal.
Så pas endelig på med vådfoder, det er ikke andet end vand, smagsessens, fedt og benmel og hvad de ellers har på fabrikken lige den dag. Det vil svare til at vi levede af junkfood hele tiden.
Jeg ville spørge dyrlægen hvad du skulle give din kat. Og hvis han har tabt sig meget, vil det måske også være på sin plads lige at få et lille tjek. Hvis han har orm opdager dyrlægen det. Det kan nemlig også være en grund til at han taber sig.
Ellers har RC et godt foder, Sensitive, en gul pakke. Der er lige lidt ekstra godt i
Mælk og fløde vil jeg på ingen måde anbefale, det er med til at give dårlig mave, og så taber katten sig mere og mister mere væske.
Du kan evt. give ham tunvand at drikke. Det lugter af lidt mere, og kan måske lokke lidt mere vand ned.
Lad os høre hvordan det går.
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 248
Syntes nemlig min Attika er blevet lidt tyndere end hun hidtil har været
Måske føles det bare sådan da vores lækre store bamse Wuillow er meget større end hende... så er det muligt hun føltes tyndere hun er jo en MCO hunkat
Jeg vil forkæle hende lidt .... han får jo sine kyllinger...
Miav fra Charlotte
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Svar: 135
Katte kan godt tabe sig af at have orm. De kan tabe sig meget.
Og nej, det passer ikke at det ikke er godt kun at fodre med tørfoder.
Giver man kvalitetsfoder får katten alle de ting den har brug for, og skulle der alligevel være brug for andet, ja, så er der sørme også lavet specialprodukter, f.ex. til nyrerne og til tænderne..
Fløde er også et laktose produkt, og det kan katte ikke tåle. De er laktoseintolerante. Men så findes der selvfølgelig et tørfoder til dårlig mave man så kan give!
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 143
jul 2008
Men jeg vil spørge fiskehandleren om hvis man køber laks hos ham om man så kan fryse det når man har kogt det, for så vil jeg for eftertiden lave en meget stor portion og fryse det ned i små portioner, så er det bare at tage mad op om morgnen så er det tøet om aftenen..
jul 2008
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 248
Hvad giver man en kat, som skal ta på?