{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Hvad kan jeg så prøve ?? {{forumTopicSubject}}

En af min katte bliver ved med at tisse bag fjernsynet og andre steder.har prøvet ALT!! hvad folk har rådet mig til. er simpelthen løbet tør for ideer. kattene går for det meste ude hele dagen og de er kun inde om natten og hvis der er dårligt vejr. kattebakken er altid ren.
det eneste jeg kan komme på nu at få en snak med dyrlægen om evt, aflivning ??
men det vil jeg jo helst ikke. de katte er mit et og alt og i sær den.
er helt på bar bund. og vi kan ikke holde det ud længere med alt det tis overalt..
håber at få lidt respons

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan jeg så prøve ??
  • #1   8. aug 2008 har du prøvet peber ? hvor gammel er katten ? er den stereliseret ? vask godt af i rodalon, drys med peber... evt sæt noget oven på stedet.... jeg havde en der tissede under mit computer bord.. da dyrlægen havde tjekket for blærebetændelse gik jeg drastisk til værks.. vaskede med rodalon, dryssede peber og satte et skab oven på.. var lidt bekymret for om den nu bare fant et nyt sted, men den begyndte at bruge bakken hver gang.. held og lykke med det.

• #2   8. aug 2008 det har jeg prøvet det virker bare ikke noget af det. den er 1 år og 3 måneder og det en kast. han kat.

• #3   8. aug 2008 Luk katten i et andet rum. sørg for at den ikke kommer i nærheden af det område i en måneds tid. så kan du lukke katten ind igen. men måske er den syg? har du hørt dyrelægen om det? og ellers så prøv at sætte en tallerken med noget sodavand tror det hedder apolinaris, det kan de heller ikke lide. tror også man kan rense gulvtæppet i det...

• #4   8. aug 2008 ja den havde krystaller i urinen, og nu er den behandlet for det og får noget specielt foder. den stoppde også med at tisse der. også blev den væk i 4 uger og fik den endelig tilbage men nu tisser den der bag fjernsynet igen og inde på børneværelset. det vil jeg prøve så.

• #5   8. aug 2008 Min anton blev ved med at få krystaller i urinen, han blev helbredt og 4 uger efter var den gal igen. måske din kat prøver at fortælle dig noget. anton kunne ikke helbredes til sidst. RIP...

• #6   8. aug 2008 netop... det er ikke til at spøge med. har din kat meget skæl?

• #7   8. aug 2008 Katte der har haft/eller har smerter når de urinerer forbinder ofte kattebakken med smerte. Måske har den igen krystaller i urinen eller blærebetændelse.

Der er også mulighed for at kontakte en katte-adfærdsterapeut som f.eks. www.felismir.dk for at få hjælp.

Priser hos ovenstående er:
    Normal konsultation inkl. nødvendig opfølgning -
    eksklusiv. evt. hjælpemidler: kr. 312,50
    Telefonrådgivning: kr. 50,- (kortere rådgivning uden opfølgning)
    Hjemmebesøg pris 650,- for en time plus transport.

• #8   8. aug 2008 Du siger at den var væk i 4 uger? Når du har en kat der er på special foder er det vigtigt den ikke får andet at spise. Min anton fik CD fra dyrlægen, og den måtte OVERHOVEDET ikke få andet at spise. hvis katten har været ude 4 uger så aner du ikke hvem der har fodret den eller om den har fået nok væske. det er ikke verdens nemmeste ting at finde rent vand under en hedebølge... dyrelægen... hurtigst muligt for din kat har måske smerter.

• #9   8. aug 2008 Hvis din kat vel at mærke ikke er syg, så prøv enten at sætte en bakke der, hvor han tisser, eller en skål med tørfoder. Katte tisser nemlig ikke der, hvor de spiser.

Alm. eddikevand (hvid lagereddike) en bedre lugtfjerner end Rodalon, og så er det tilmed ugiftigt og meget billigere.

• #10   8. aug 2008 giver østergård ret.. afsted til dyrlægen igen.. min mor har samme problem med hendes han kat og tilbagevændende krystaller, kun special foder ændre på det..

• #11   8. aug 2008 Jeg synes også, at det er en nærliggende tanke at den er gal igen med de krystaller. Som Østergaardskatte nævner, så har han jo næppe levet af hensigtsmæssig mad, mens han har været væk.
    Da min venindes kat blev behandlet for krystaller i urinvejene, og efterfølgende blev sat på specialfoder, sagde dyrlægen, at én eneste reje var nok til at ændre ph-værdien i urinen, så hun skulle være 100% striks med specialfoderet.
    Jeg synes, du skulle kontakte dyrlægen hurtigt for et urintjek.

• #12   8. aug 2008 den kan ikke helbredes siger dyrlægen, nej den har ingen skel. den tisser os i katte bakken og sån. og dens urin er heller ikke rødt eller andet. det plejer det nemlig at være. så ved ikke om den lider så

• #13   8. aug 2008 der hvor den er fundt har den været et stykke tid og de fodrede kun med det vi os giver den da deres katte kun spiser det.
    men måp afsted til dyrlægen så..
    tak for svar

• #14   8. aug 2008 Østergaarskatte :
    hvor mange behandlinger har din kat fået i den tid ??
    vores er alleree blevet behandlet 3 gange. hvor det blev ved med at komme igen. hvornår sagde du stop eller dyrlægen ??
    syntes jo d et synd for min mis den har ondt og jeg ikke kan hjælpe den.. er ked af hvis jeg skal hen med den for at få den aflivet

• #15   8. aug 2008 ...

• #16   8. aug 2008 Bente w, jeg må desværre sige at jeg ventede for længe. jeg elskede anton alt for højt og selvom det er et år siden han blev aflivet så har jeg tårer i øjnene nu. Jeg mener han fik 5 behandlinger, og vi overdoserede (normalt er vist 10 dage med clavubactin og jeg mener han fik 1½ pille dagligt hvor normal er 1, og han fik i 15 dage. + smertestillende. men efter 3-4 uger var den gal igen, og han fik KUN CD mad, og intet andet. vi prøvede alt. til sidst sagde dyrelægen at kun 1 ting var muligt og det var at operere ham. det koster 7-8000 og chancen for at det holder er meget lille. så dyrelægen sagde at nu kunne jeg få noget smertestillende og noget clavubactin med hjem, og så skulle jeg komme ned med ham når jeg var klar til at få ham aflivet. jeg ventede 2-3 dage, og den sidste dag fik han alle hans livretter. anton elskede chokolade, is fiksefrikadeller pølser osv. og han fik lige så meget han ku spise. Så gav jeg ham en fin sløjfe på og friserede ham, og så til dyrelægen. jeg tudede 2 døgn bagefter men jeg var glad... det var overstået og han fik fred.... En kat skal ikke gå og have smerter, og heller ikke behandles igen og igen. næste gang vil jeg gøre det med det samme. for det tager hårdt på en når ens kat er syg. så bente, gør hvad der er bedst for din kat. =) og skriv hvis det er, jeg vil gerne bakke dig op !

• #17   8. aug 2008 bente w, prøv lige se hvad mega har skrevet i det her forum. nederst.

http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=43989

• #18   8. aug 2008 okay det vil jeg da tænke over, for min kat skal ikke lide på nogen måde. savnede den utroligt meget da den var væk i de 4 uger, græd hver dag. holder så meget af mine to drenge. men det jo det beste at gører hvis de får det godt smiley

Kommentér på:
Hvad kan jeg så prøve ??

Annonce