806 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

moniq :
moniq :
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

hjælp til hvilken kat jeg skal have hjælp til hvilken kat jeg skal have

hej allesammen

håber i kan hjælpe mig
jeg er nu herinde og ved ikke så meget og race katte men vil gerne have en og har set på Maine Coon og parå percer og norsk skovkatte men jeg vil gerne have en med tavle og gerne en jeg kan gå til udstelling med og avl
hvad skal det værer for en syntes i
jeg har stort hus så har masser af plads til en eller flere katte og har masser af tif da jeg går hjemme.

håber i vil hjælpe mig

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til hvilken kat jeg skal have
  • #1   10. aug 2008 Mit råd er: Google de forskellige katteracer du har kig på og læs om dem. Find ud af hvilken race du mener vil passe bedst til dit behov og til dit temperement. Find ud af om du orker den megen pelspleje som langhårs katte kræver (nogle katte kan have en meget vanskelig pels der konstant filtrer og kræver daglig pasning). Om du orker de lange hår som uværligt hænger i alt. (jeg har selv haft maine coon inden jeg igen fik korthårskatte).

Når du har fundet ud af hvilken racer du mener vil passe dig, så tag til en evt. katteudstilling og se racen og snak evt. med nogle af ejerne om hvordan racen er.

• #3   10. aug 2008 Der er stor forskel på racerne, på deres temperament, størrelse, pelspleje o.s.v. Den enste der kan finde ud af hvad du er til er dig selv. Søg viden om de enkelte racer og se hvilken der passer dig bedst.

• #4   10. aug 2008 du skulle osse tage på nogen udstillinger og se de forskellige racer og hvad der kræver ar i pelspleje,for en perser skal jo børstes mere end en siremeser.Skal det være en kat der "snakker" meget eller skal det være en der ikke er så aktiv..der er rigtig mange ting man skal se på så man får den helt rigtig race for en selv. smiley

• #5   10. aug 2008 Nu er der kommet en masse gode råd for de andre, så sys ikke jeg vil skrive det samme som de andre har gjort en gang mere.. men jeg gir dem alle sammen ret. Nu kender jeg perser og maincoon. af de to vil jeg sige maincoon er MIN favorit. jeg sys det er en rigtig dejlig race og kanon flot. også er det så hyggeligt og have en at gå og snakke med. de snakker nemlig en del. det er lidt forskelligt med pels pleje på maincoon, min mors første maincoon skulle aldrig børstes. hendes pels var altid fin og uden knolder. men hendes hankat hun har nu får meget de der knuder i pelsen under maven.
    men skriv da endelig hvad du finder ud af smiley og held og lykke

Kommentér på:
hjælp til hvilken kat jeg skal have

Annonce