{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.220 visninger | Oprettet:

Hård mave :( {{forumTopicSubject}}

Min Buster har igen fået hård mave, og hoster af det...

Jeg prøver nu at få noget lactolose i ham, men det er han selvfølgelig ikke meget for...

Nogle der har nogle gode råd for at få maven på gled? Jeg har læst i forummet at rå lever kan give tyndere afførring? Nogle der har erfaringer med det? Eller andet som han helst gerne vil spise.. Kattemalt gider han snart helelr ikke mere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hård mave :(
  • #1   11. aug 2008 Han har været til dyrlæge flere gange, pga hans hosteri.. Dyrlægen sagde så at han havde meget hård mave. Han er nu igen begyndt at hoste og jeg vil mægtig gerne have hans mave lidt på gled, da han har hård mave, men han kommer af med afføringen...

    Nu har han også haft urinvejsinfektion et par gange, så det skulle helst ikke være noget der ville kunne påvirke det....

    Lakseolie, hvor kan det købes?


  • #2   11. aug 2008 Det er nemlig et godt råd:
    Rå lever hjælper på forstoppelse - Kogt lever på diarré.

    Lactolosen gør selve afføringer mere lind (ca. 1 ml. to gange daglig til en kat på 3-4 kg), og parafinolie "smører" tarmene. (Der er parafinolie i kattemalt).

    Selv om tun ikke er det aller bedste, kan du også prøve at give ham tun i olie.

    Held og lykke!


  • #3   11. aug 2008 Jeg skal vist på indkøb, kan jeg godt se smiley Tusinde tak for hjælpen, nu håber jeg bare at han vil spise det.. smiley

    Men i må endelig gerne skrive hvis der er flere forslag som han måske vil spise.. smiley


  • #4   11. aug 2008 Øh.....den var ny...
    "Min kat har hård mave og hoster af det".....
    Hvordan hænger det sammen...??????????


  • #5   11. aug 2008 Hanne - Ja, det har jeg ogsp haft meget svært ved at tro på..... Men dyrlægen siger at det er fordi at det ikekkan komme ud af den rigtige ende, så prøver katten at få det ud af den anden ende... Vi har haft Buster dernede to gange og han siger det samme hver gang. Jeg har selv haft svært ved at tro på det, da Buster kommer af med afføringen, godt nok lidt hårdt, men han kommer af med det. Men dyrlægen bliver ved med at sige at hans hosteri skyldtes den hårde mave. SÅ jeg må jo bare prøve....

    Det parrafin olie, skal jeg tvinge i ham, og det er mange ml's tvang hver dag. Det vil jeg helst undgå.

    Missemor - Har du erfaring med at dine vil spise det med vanilie?

    Lis - Uddyb ?


  • #6   11. aug 2008 Nu har han vel mulighed for at spise græs eller bambus så han kan brække hårbollerne op ikke? Det har han nemlig brug for at have adgang til. Det var bare en tanke der strejfede mig...

  • #7   11. aug 2008 Bettina - du kan altid forsøge at smøre paraffinolien på et forben, så vil han automatisk slikke det i sig smiley Jeg kæmper selv den samme kamp, for selvfølgelig vil min mest langhårede (så vidt som en burmeser nu kan være langhåret ;)) kun spise tørfoder, så han afleverer jævnligt nogle små kanonkugler. Han er så ikke den første, jeg har haft med hård mave- problemer og den første fik ordineret vådmad hver dag for at sikre lidt ekstra væske - og det hjalp på ham. Desværre mener Galliano ikke, at vådmad kan spises, ligegyldigt hvilken kvalitet det har......

  • #8   11. aug 2008 Lis - Ja, det var det jeg mente.. Men jeg har bestemt heller ikke lyst til at udforske det smiley Men gad det gode resultater?

    Missemor - Er ked af at høre det med Sjila. Det er aldrig nemt at miste en af sine øjesten smiley Men ja, plejer også at bruge en 2 ml engangssprøjte, men man skal jo alligevel tvinge katten, og det blvier for megetf or ham og jeg to gange dagligt smiley

    Nej, han får ikke så meget græs, da de jo er indekatte, men kommer ud en gang imellem. Men der viser han ikke interesse for græs... Og køber jeg kattegræs til indenfor, slæber de potterne op, og går rundt med græsset så der er jord over hele huset smiley

    Slambert - God ide med paraffinolie på poten... Det vil jeg prøve.. Og ja, Buster er heller ikke så glad for vådfoder, men det er jo heller ikke så godt for ham, da han jo så bare får urinvejsinfektion af det smiley

    -Ja, det kunne da være at man skulle smide en and i ovnen.. *G*


  • #9   11. aug 2008 Hvad med en kostændring der gør maven mere lind?

  • #10   12. aug 2008 da min kat havde slap mave anbefalede min dyrelæge at jeg prøvede og give en hel til halvanden spiseske fuld a38 netural. ved ikk om det virker den anden vej rundt ??

  • #11   12. aug 2008 hoste kan være tegn på lungeorm, jeg ville give en ormekur....

  • #12   12. aug 2008 Bettina... Kan du ikke få ham til at spise parafin olien sammen med lidt dåse foder ?
    min mynne har mega colon (tarm sygdom) og havde tit hård mave.. hun fik parafin olie efter dyrlægens råd og det fik hun i 14 dages perioder.. hun spiste det gerne sammen med lidt våd foder og det hjalp fint..

    dyrlægen har nu forbudt ALT der er oksekød i, da det har en forkert sammensætning til kattens system...
    idag er hun "rask" og det håber vi vare ved...

    har din dyrlæge tjekket ham for mega colon (staves) ??


  • #13   12. aug 2008 Birthe - Joh, det ville det nok.. MEn jeg er jo også nød til at tage højde for hans hang til urinvejsinfektion... Og derfor for han tørkost specielt mod det..

    Haneben - Ja, det var jeg også nervøs for, men da han har hostet igennem noget tid, og de tre gange han har været til dyrlæge, for at denne har kunnet konstatere at det ikke er lungeorm, men hård mave der skyldtes hans hosteri... Så ved jeg ikke helt hvad andet jeg skal end at tro på ham?

    Betina - Joh, men dåsfoder er han nu ikke så meget for... Igen må han ikke få Whiskas, Pussi osv. da det kan fremprovokere hans urinvejsinfektion. Og portionsposer fra HIlls, vil han jo ikke spise smiley Mega colon har jeg aldrig hørt om ?


    ALLE JER MED KATTE DER HAR HAFT HÅRD MAVE, HAR DE HOSTET AF DETTE ?? (jeg spørger da jeg selv er i tvivl om hård mave, kan fremprovokere en hoste?... Han ligger sin hals udstrakt mod gulvet, lave mave'kramninger', og siger så nogle hostelyde, som om der er noget på vej op, eller som han bare hoster.)



  • #14   12. aug 2008 Vibeke - Slap mave, er det tynd mave?

  • #15   12. aug 2008 ja det er det smiley kunne da forestille mig at det måske kunne få det lidt gled..

  • #16   13. aug 2008 Hej Betinna...

    Min dyrlæge anbefalede husk til tynd mave og han tilføjede at hvis katten fik hård mave kunne man også give det. Det er psyllium frøkerner, som hjælper med at stabilisere tarmen, hvad end afføringen er hård eller tynd... Sådan en pakke koster 45 kr i bilka og den har gjort vidundere her hos os.

    Der står desuden også på pakken at den kan bruges til begge dele til mennesker(Det er jo et produkt til mennesker)

    Vi har god erfaring med at blande det op med en smule tun og noget kogt afkølet vand...


  • #17   13. aug 2008 Bettina - jeg har haft en kat med den slags hoste. Det ser meget voldsomt ud, når de får et anfald, men for hans vedkommende var der ikke hård mave involveret - han fik konstateret astmatisk bronkitis.

  • #18   14. aug 2008 Lis - Ja, det er jeg klar ove, at vådmad er rigtig godt for ham, men det som bl.a. Hills sælger vil han ikke spise smiley Så er der ikek så meget at gøre...

    Putte-Line - Hvad søren er husk ???



  • #19   14. aug 2008 Du kan købe det i bilka og på apotekerne... Det er psyllium frøskaller. Det er gaske harmløst, jeg spiser det også selv nogle gange og det skader på ingen måde katte, så det er da værd at prøve...

  • #20   14. aug 2008 Jamen skal jeg bare gå ind og sige at jeg skal have 'husk'..... Efter at han hverken vil spise lever eller sardiner, tvivler jeg på fuglefoder smiley

  • #21   15. aug 2008 Ok Lis, så er det desværre nok ikke en mulighed smiley

Kommentér på:
Hård mave :(

Annonce