Endnu en kat fundet død!!! {{forumTopicSubject}}
Ja, det er lidt en lang historie, men vi flyttede sidste sommer og vi tog selvfølgelig alle kattene med, 2 voksne og 3 killinger. Kattene har altid været vant til at bo i byen, og vi flyttede nu på landet, og kattene rendt rundt i haven og nød tilværelsen og at de ike skulle passe på alle de biler. Mine katte plejede altid at komme hjem til spisetid, eller ind om natten, men en dag kom den ene kat ikke hjem, og der gik mange dage, og mange flere dage. Til sidst opgav vi håbet, og vi regnede med at den var død
Kort tid efter blev også den anden kat væk, og hun kom normalt ALTID hjem, også selvom hun var i løbetid. men nej, hun blev væk. Noget tid efter fik vi at vide nogen havde fundet katten i en grøft. Den blødte ikke, havde ingen sår, og der var ingen tegn på at den var blevet kørt ned.
Vi bestemte os for at beholde de 3 killinger. Den ene var lidt underlig, og man kunne ikke rigtigt snakke med den, men vi bestemte os for at at beholde dem alle sammen. Alting gik helt fint, men så denne sommer. Den dejligste kat af de 3 blev pludselig væk. Der gik lang tid, men så snakkede vi med en af naboerne, som var sikker på at hun havde set den ligge død. HUn gav samme beskrivelse som den anden kat fik, ingen sår ingen tegn på at den var kørt ned.
Og så for et par dage siden skulle min kæreste hente morgenmad, men jeg hører han pludselig kommer ind igen, og han fortæller mig så at katten den er død. Jeg tror ikke på ham, og går ud at kigger. Jo jo, der ligger min kat lige udenfor døren, død og våd af regnen. Nogen har lagt min afdøde kat foan min hoveddør. Jeg tuder og tuder og tuder!! Min kæreste og jeg konstaterer så, at den heller ikke er blevet kørt ned. ingen sår eller blod.
Jeg startede med at have 5 katte, og har nu kun en kat tilbage...
Jeg ville bare fortælle Jer om min historie, og advare Jer om at flytte til Sparkær med jeres katte...
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
En god indikator for om en kat er blevet kørt ned er at checke dens kløer. Er de nedslidte og oprevet kan det være tegn på at den er blevet ramt, da katte forsøger at holde fast i underlaget hvorved at kløerne ødelægges.
Rigtig sørgeligt også for den sidste kat der er tilbage at den har mistet alle sine venner.
Trøstekrammer herfra
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 4 Emner: 1 Svar: 5
Har rigtig ondt af den sidste kat, og overvejer at få den aflivet. den virker ret deprimeret, og den render bare rundt og mjaver, og ligger ellers bare og ligger. men jeg giver det lige noget tid. Normalt ville jeg bare finde en ny legekammerat til ham, men det orker jeg altså ikke nu, hvis de bare bliver dræbt en efter en...
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Men kattene kan godt ha været kørt ned, og døde af indre blødninger...
En påkørsel med lavere fart vil måske ikke efterlade nogen sår, men alligevel dræbe katten.
Din kat, der lå ved hoveddøren, kan godt selv ha slæbt sig hele vejen hjem for at dø...
Har hørt om før, hvordan katte har slæbt sig døende hjem, for kun at nå til den lukkede hoveddør...
Men forstår da godt, at det virker mistænkelig...
Sådanne historier, er også en af grundene til, at min egen personlige holdning er, at katte skal holdes på egen grund.
Håber din sidste kat får et godt langt liv.
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Og nogle mennesker er bare mere syge i roen end andre...
Den bedste måde du kan sikre dine katte på, er at f.eks indhegne haven eller lave en voliere... så kan de stadig få lidt af udelivet, uden de er i fare for hverken biler eller mennesker.
jun 2007
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 499
er det Sparkær i nærheden af Viborg?
jun 2007
ja, det er sparkær ved viborg..
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 499
Hvis du finder ud af mere i sagen - altså om hvorvidt det er en kattehader, eller en bil der har været skyld i dine kattes død, så må du meget gerne skrive en pb til mig.
Jeg kan sagtens flikke en advarsel sammen, som kan komme i lokalavisen... For det er ikke holdbart at man ikke kan være tryg ved at lade sine katte bo i området..
jun 2007
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
folk må gerne få dine katte aflivet, hvis de først advarer dig, evt med en notits i lokalsprøjten....
det gør mig ondt at dine katte er døde, har du ikke mulighed for at lave en løbegård til dem, så du ikke risikerer det sker igen.
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 320
Du tænker sandsynligvis på dette: "Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom." Det betyder stadig ikke, at man har ret til at indfange og bringe til dyrlægen - det betyder, at man - under iagttagelse af jagtloven, som ikke giver hvem som helst ret til at aflive dyr eller for den sags skyld skyde hvor som helst det passer folk - har ret til f.eks. at skyde for at dræbe dyret, når det er på ens egen grund.
Man er altså nødt til at huske, at Lov om mark og vejfred *ikke* er skrevet med henblik på katte - den er skrevet med henblik på heste, køer, grise, får og andre landbrugsdyr og efterfølgende er katte (og hunde for den sags skyld) kommet ind under, fordi et eller andet sted skulle de være.
Loven bliver ofte brugt som undskyldning for at gøre hvad som helst, bl.a. indfange løsgående katte på offentlig vej, og det må man ikke! Man er kun "optagelsesberettiget" på egen grund. Katte, der går forbi min hoveddør, går f.eks. på grundejerforeningens område - ikke på mit - og det er derfor grundejerforeningens bestyrelse/generalforsamling, der skal beslutte, at man ikke vil acceptere det og derefter er det en repræsentant for bestyrelsen, der skal stå for indfangningen.
På offentlig vej er det kommunen, der er optagelsesberettiget og det vil sige, man skal kontakte Teknisk Forvaltning, som så skal sende en person ud for at indfange katten.
jun 2007
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 25
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
En kat med brækket nakke vil være lammet, og ville ikke kunne slæbe sig hen foran din dør, så ergo er den blevet lagt der, efter den er død.
Et klogt valgt ville være at bygge et voliere eller indhegne haven, så din sidste kat stadig kan komme ud, men ikke længere væk end den må. Så har du også delvist styr på hvor den er, samt hvem der har kontakt med den, hvis du låser den.
´Håber at du finder ud af hvem der er så grusom mod katte, så han/hun rigtig kan blive hængt ud i avisen!
Potesorg herfra.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg ville bestemt ikke anskaffe mig flere katte, når der muligvis er nogen i området, der dræber katte
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 3
Men ja.. Lav en god løbegård til den, og køb dne en ny legekammerat.. Det skal nok gå..
Men sikke en forfærdelig historie! Jeg føler virkelig med dig
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 106 Svar: 680
Jeg føler med dig ' og håber den sidste bliver okay ..
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 145
vil dog lige sige af er der en i området der afliver katte på dem måde kan hen meldes da det er strafbart
samtidig har du hvis katten kommer på din grund, og den ikke er øremærket har halsbånd eller andet der fortæller af katten har en ejer
har du lov til af aflive katten, ikke af jeg går ind for det, men nogle er ligeglade
vi sidder og venter på agf gismo skal komme hjem, han har været væk i en ugen nu
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
har du lov til af aflive katten, ikke af jeg går ind for det, men nogle er ligeglade**
Hvis du dermed mener, at man uden videre må aflive andres katte, hvis de ikke har øremærkning eller halsbånd, og går ind på ens grund.Så NEJ, det må man IKKE!
Jeg håber Gismo snart vender uskadt hjem.
Endnu en kat fundet død!!!