{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.942 visninger | Oprettet:

Heine H
Heine H
Tilmeldt:
9. aug 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3

Vores kat er nyresyg :-( {{forumTopicSubject}}

Hej i gruppen.
Vores 14 år gamle højt elskede huskat Oliver er syg.
Han fik for 3 uger siden fjernet sit ene øje, pgr. af betændelse.
Alt forløb fint og han kom sig hurtigt.
For en uge siden blev han pludeselig syg og ville ikke spise. Han kom igen igen til dyrlæge, som tog blodprøve der bekræftede han mistanke om nyresvigt.
Han sagde at nyretallene var alt for høje, og at der ikke var store chancer for bedring. Han synes dog at vi skulle prøve med nogle piller, som måske ville kunne få gang i nyrefunktionen igen. Nu er der gået 4 dage og det er hverken blevet værrer eller bedre.
Han spiser stort set intet, og drikker kun lidt.
Vi har vel 5 forskellige slags mad stående i skåle til ham, og han giver tegn til at ville spise når vi kommer med maden, men så snart det står foran ham, snnuser han til det og går igen.
Han er træt men går alligevel ud i haven af og til. Han spinder og vil gerne kæles.
Han får smertestillende så dyrlægen mener bestemt ikke han lider.
Er der nogen i gruppen, som har erfaring med nyresvigt ??
Kan det blive bedre eller er løbet kørt.
Vi elsker katten over alt på jorden, og og havde håbet på at den skulle blive +20 år, men nu er tiden kommet hvor vi skal til at træffe en MEGET svær beslutning smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores kat er nyresyg :-(
  • #1   12. aug 2008 Jeg har ikke erfaringer med nyresvigt, men altså.. man kan også sige, hvor meget skal katten gennemgå inden den får fred?
    Og man skal også passe meget på, at man ikke kun beholder katten for sin egen skyld..
    Hvis de ikke får mad og drikke i for lang tid, står deres indre organer af..
    Selvom det er <b>meget</b> svært, synes jeg måske i skulle give den fred..
    - Medmindre self nogle har haft gode oplevelser mht dette...
    smiley


  • #2   12. aug 2008 Det er rigtigt, hvad Lis skriver om væsketerapi, men hvis katten ikke er dehydreret, skal der samtidig gives vanddrivende medicin. Ellers kan der opstå lungeødem ell. hjerneødom, så det drejer sig altså om en hårfin balance.

    En kat i hans alder har ofte nyrer, der ikke fungerer optimalt, så det er muligt, hans nyrer ikke har kunnet klare at udskille affaldsstofferne fra den narkose, han fik, da hans øje blev fjernet, og at han hænger over madskålen uden at spise, skyldes sikkert, at han har kvalme. Kvalme og hovedpine er nemlig en følge af dårlige nyrer.

    Man kan også medicinere (Cerenia) mod kvalme, men det er så spørgsmålet, hvad hans nyrer siger til så meget medicin, som han skal have for at kunne fungere nogenlunde uden at have det dårligt.

    Personligt ville jeg ikke byde min kat det, men tage kærlig afsked med den, inden det når så vidt, at den for alvor kommer til at lide.
    Han og I har haft mange gode år sammen, så lad ham også få en god afslutning. Det er den sidste store tjeneste, I kan gøre ham.


  • #3   12. aug 2008 Jeg havde en maine coon som havde dårlige nyrer og jeg valgte at give ham fred da han langsomt blev forgiftet indefra af affaldsstoffer. Jeg ved det er hårdt at skulle sige farvel til en elsket ven gennem mange år, men Jeres kat har dog trodsalt nået en fin alder af 14 år.. min blev desværre ikke mere end 5.

    Håber I vil vælge hvad der vil være bedst for Jeres kat og give ham fred.



  • Heine H
    Heine H Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
    #4   12. aug 2008 I har alle ret.
    Dyrlægen kommer ud til os i morgen SNØØØFT !!
    Oliver har haft 14 gode år, men i morgen er det slut.
    Det skal ske hjemme hos os selv, kan ikke bære at skulle køre ham til klinikken, der har han ikke længere gode minder fra.

    Hold da kæft hvor kan man holde af et dyr.........

    MVH
    HH


  • #5   12. aug 2008 Heine det er en rigtig beslutning I har taget selvom den er svær og gør ondt, men I har gjort det af kærlighed til katten, som I har haft i mange år og som sikkert har givet Jer mange gode minder og sjove timer.

    Det er en rigtig dejligt at dyrlægen kommer til Jer så han kan være i vante omgivelser og føle sig tryg. Heldigvis ved katten ikke den skal aflives og det gør ikke ondt på den.

    Ja man kommer til at holde meget af sine dyr og den beslutning at skulle lade det aflive af den ene eller anden grund er aldrig sjov, men desværre en del af det at have kæledyr.

    Mange trøstekrammer herfra.....


  • #6   12. aug 2008 Tænker på Jer i morgen og det er rigtigt godt for din kat og at det skal foregå hjemme i trygge omgivelser så du ikke stresser den og dig selv..........og du kan få sagt rigtig ordentlig farvel til den både før og efter..............har selv lige mistet en stor killing som blev aflivet hjemme og det var bedst for os alle.........Jeg håber at du får det bedste ud af det indtil dyrlægen kommer og en stor trøst til dig...........og din Oliver

Kommentér på:
Vores kat er nyresyg :-(

Annonce