{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Til alle fra HA - ang. marked mm. {{forumTopicSubject}}

Kære alle.

Jeg kan se, det stadig kniber for nogle, at se den advarsel, der ellers tydeligt står ved kommentarfeltet i markedet, så nu vil jeg lige kort gennemgå det, samt de andre småting, jeg er stødt på de sidste 2 dage.

<b>Markedet.</b>
Skriv kun hvis du er interesseret i at købe/sælge eller hjælpe!
-Kommentarer som "nårh, den er sød" og lign. bedes sendes pr. PB eller til kattens profil. IKKE i annoncen.
-Negative kommentarer bedes ligeledes holdes ude fra markedsannoncerne.

Vælger man stadig at skrive uønskede kommentarer, er straffen frysning.


<b>Overskrifter.</b>
Husk nu en sigende overskrift til dit forum-emne.
Overskriften skal vise, hvad indlægget handler om. Dette fremmer også, at folk gider klikke sig ind og læse, samt at der vil være et vist overblik på siden.
Det bliver alt for træls, hvis alle skrev overskrifter så som "kik her", "hjææælp", "...", eller lign... eller måske bare skrev det første ord i det de gerne vil sige...

Usigende overskrifter vil blive rettet, og brugeren vil i hvert fald fra min side, lige få en besked om det, enten i tråden selv, eller via email.


<b>Spam</b>
Spam i forum, marked eller via PB accepteres ikke.

Hvis der på forsiden allerede er et emne om f.eks billeder, udfordringer, mm., der er synligt med off-topic slået til, så bedes I bruge den tråd, hvis I har samme formål.

Markedannoncer bedes også kun oprettes en gang, hvis det der sælges er det samme.
At oprette en annonce, slette den igen efter noget tid, for blot at oprette den igen, så den kommer på forsiden, anses også som spam.

Spam via PB er for os svært at se, da PB'er er helt private.
Det er f.eks evige tiggerier om at stemme på en bestemt kat, eller give bedømmelser, hvis det forgår ved at den samme besked sendes til flere forskellige brugere.

Der er dertil mange, der syntes det er irritererende.

Skriv en besked til en af os HA'ere, hvis du oplever spam i PB, eller brug udstemningsystemet.

---

Alle der får en frysning, vil også få en email herom, hvor grunden fremgår.
Husk derfor at tjekke din email før der råbes op, om du intet har gjort og intet fået at vide...
Frysninger er IKKE til diskution, hverken på forum eller i gruppernes forumer.

Brugerbetingelserne skal overholdes, også i grupperne, men her er det den enkelte gruppeadmins ansvar.
Vi blander os derfor ikke i grupperne, men der vil blive grebet ind, hvis der forekommer meget grove tilfælde af overskridelser.
---

Det var alt fra mig, for nu.
Håber ikke det vil blive taget ilde op.

Men generalt, har I også opført jer rigtigt pænt de sidste par dage... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til alle fra HA - ang. marked mm.
  • #1   13. aug 2008 Hej Julie..

    jeg kan ikke lade være med at tænke over det her med markedet.

    når man ikke må skrive negative bemærkninger, må man så heller ikke skrive i en annonce hvor katten tydeligt er en huskat, men står til salg som tyrkisk van eksempelvis?
    For det er jo direkte bondefangeri!
    og jeg synes der er flere af de annoncer, men tør ikke påpege det overfor nye købere eller ejer selv, da man jo ikke vil fryse her i sommermånederne!


  • #2   13. aug 2008 Man kan vel skrive til opretteren over beskedcenteret, og evt. til dem som skriver under annoncerne, over beskedcenteret. Jeg må indrømme jeg syntes mange annoncer er et stort forum, med en masse unødige kommentaret. Og som Julie skriver, så står der højt og tydeligt man kun skal skrive, hvis man er interesseret.
    Så dejligt, i tager hånd om det nu.


  • #3   13. aug 2008 lille mig:

    det er rigtigt, men så bliver det sådan noget bag om ryggen sladder, eller også bliver man sat på filter og så er der jo ikk mere at gøre.

    men du har selvfølgelig ret i at det ville være det ideele at gøre, ahr bare erfaringer med at skrive til brugere der har en kat til salg, der tydeligt ikke er den påståede race og så får man en sviner af dimensioner tilbage. For de kan jo sige hvad som heslt til en over PB.

    så skal man kunne udpege annoncen for Ha eller Admin som så vurderer om den er direkte vildledning?


  • #4   13. aug 2008 Nina.

    Det er jo ikke brugers opgave at sidde og gennemtjekke alle markedsannoncer for fejl og så videre.

    Er det tydeligt, at annoncen er oprettet under forkert race eller lign, så skriv til en af os HA'ere.
    Vi kan i første omgang bede brugeren pænt om selv at ændre det.

    Det er ikke vores opgave at sidde og rydde op i gamle annoncer, så hvis du mener, der er visse annoncer, der grænser sig til falsk marketing, så skriv det til mig via PB, og jeg vil kikke nærmere på det.

    Ellers kan du diskutere lige så tosset du vil med vedkommende over PB... det skal bare ikke foregå i selve annoncen.


  • #5   13. aug 2008 Jeg indrømmer gerne at jeg i en annonce med 10 ugers killinger der blev lovet væk nu at killinger minimum skulle være 12 uger og forklarede hvorfor. Så tager jeg gerne en tur i fryseren, hvis man ikke må sige den slags, da jeg synes det er synd for killingerne kommer for tidlig hjemmefra pga uvidenhed.


  • #6   13. aug 2008 Tina D...

    Lige med det, kan jeg godt blive lidt i tvivl, men syntes sådanne ting også for fremtiden skal skrives over PB... og så evt. samtidig genopfriske folks hukommelse ang. de 12 uger her i forum.
    Ellers gør mig opmærksom på annoncen, og jeg vil skrive til brugeren om vedkommen vil være sød at læse f.eks det indlæg, der har været flere gange om emnet.
    Er helt enig med dig i, at det er synd killingerne skal lide under uvidenhed.


    Emely
    Spørgsmål er tilladt, så længe man har en interesse.
    Du må gerne spørge ind til om katten f.eks er neutraliseret, hvor den kommer fra, og andre relevante spørgsmål...

    Det der ikke skal foregå i annoncerne er, at folk bare skriver, "den er sød" eller noget i den stil.


  • #7   13. aug 2008 Emely...

    Ja, undskyld mig, men der er nu engang en grund til, at der er HA'ere her.
    Og der er også en grund til, at der er lavet brugerbetingelser, hvor disse ting, jeg skriver også står i...

    Måske skulle du prøve at læse dem, og så tænke over, hvordan her ville se ud, hvis alle bare var ligeglade med reglerne, og gjorde som det passede dem...?

    Reglerne skal nu engang være ens for alle, og når det tydeligt står i f.eks markedsannoncer:
    ! VIGTIGT! Skriv kun hvis du har interesse for varen. Useriøse henvendelser vil føre til frysning af din brugerkonto...

    ja, hvad er der så at rafle om?


  • #8   13. aug 2008 Julie, nej det er ikke brugers opgave, nu var det bare fordi den dukkede op ude i siden hvor markedsannoncerne jo kører nonstop smiley

    så ser man jo sådan nogle ting.

    ville bare være sikker på at man kunne gøre opmærksom på det overfor nogen, der så har mulighed for at henstille til kattens ejer at de ikke må vildlede på den måde.

    ellers synes jge det er rigtig dejligt at der nu igen kommer tjek på alle de unødige kommentarer om "den er sød" osv. super.

    jeg har fået svar på mit og sender lige en PB til dig julie, da jeg synes der ligger et virkelig grelt eksempel på vildledning under markedet pt.

    så kan i jo vurdere om der skal ske noget med den annonce eller den skal lades stå.


  • #9   13. aug 2008 Nej hov emely, der er vi så ikke enige

    jeg synes det er dejligt at der kommer nogel tydelige ansigter på HA'erne så vi slipper for intetsigende overskrifter osv.

    Jeg synes Julie bliver meget troværdig i sin rolle, når hun kridter banen op på den måde som hun gør.

    der er ingen paragrafrytteri, bare reel snak. og der er mange ting der skal rettes op herinde


  • #10   13. aug 2008 Emely

    Nu ved jeg ikke lige, hvad du tror en HA'ers opgaver er, men kan fortælle dig, at jeg da bestemt ikke fryser nogen, bare fordi de er ueninge med mig...

    Du har helt ret til din egen mening, men jeg kører ikke engang særlige hårdt her, og er skam meget tolerent... men jeg har fået tjansen som HA'er og har ikke tænkt mig at sove i timen, bare for at blive populær......


  • #11   13. aug 2008 Emely, måske du bare skulle lade være med at køre dit paragrafMytteri.

    Reglerne er altså til for at blive overholdt.

    Jeg har været frossen, og kunne ikke drømme om at beklage mig over det, for jeg vidste jeg kunne blive det, for det jeg skrev, og så må man tage sin straf.

    Jeg synes helt ærligt du burde tie stille nu, ellers ville jeg synes du skulle fryses.

    Der har i lang tid været problemer med de markedsannoncer, og når reglerne nu er som de er, så er det for pokker da bare at lade være med at skrive, hvis man ikke er interesseret.

    Jeg spørger på en del annoncer, og plejer nu nok at kunne spørge om ting der er relevante for mig, for om det var en kat jeg ville være yderligere interesseret i.

    Hilsen Dorte der synes det er godt at Julie kommer på banen, så vi kender hendes måde fra starten.


  • #12   13. aug 2008 Som sagt skal reglerne være ens for alle, om så brugeren er 10 eller 90 år gammel, ny eller gammel, en jeg kender eller ej...

    Jeg forskelsbehandler IKKE mht. frysninger og advarsler... men jeg kan godt finde et overskud til at skrive en mere dybdegående besked til brugere, frem for standartbeskeden ved frysning, så det giver en lidt bedre forståelse for, hvad der gjort galt.


  • #13   13. aug 2008 Nu står der ikke alder på din profil Emely, så jeg ved ikke om du er én af de 10 årige.

    Julie får bestemt min opbakning her. For en gang skyld klare udmeldinger fra en HA'er omkring markedsannoncer. Hatten af for det.


  • #14   13. aug 2008 Er det noget nyt at man får en begrundle på hvad man har gjort galt hvis man er blevet frosset?

    For da jeg var blevet frosset for noget tid siden(Ved godt at du ikke var HA'er der) fik jeg en mail om de generelle betingelser, men ikke et dirkete eksempel på hvad jeg havde gjort galt og idag ved jeg stadig ikke hvad jeg havde gjort galt...


  • #15   13. aug 2008 Putte-Line...

    Men om det er nyt, ved jeg faktisk ikke...
    Det kan dog være at der i dit tilfælde ikke blev valgt den rette kategori indenfor vores valgmuligheder af standartbeskeder, men blot blev sendt den overordnede standartbesked, med de generelle betingelser, som jeg kun kan give dig ret i, slet ikke er sigende...

    Under alle omstændigheder, vil en frysning fra min side i hvert fald ikke være ubegrundet.


  • #16   13. aug 2008 Det lyder bare super godt... For jeg forstår godt at man nogle gange bliver nødt til at fryse nolge. Men det ville være rart med det præcise eksempel, så man ved hvad man har gjort galt og kan bruge det til en anden gang.

    Jeg havde på fornemmelsen at min frysning var fordi der var nogle der havde lydt til at bruge deres magt...


  • #17   13. aug 2008 Putte-Line...

    Sådanne beskyldninger høre nu heller ikke til på forum, og har du sådan noget i tankerne kan du kontakte admin via kontakt oppe i højre hjørne af siden, hvis det skulle gentage sig.


  • #18   13. aug 2008 Jeg er ked af at det lyder hårdt, undskyld. Men det er sådanne tanker man får når man bliver frosset uden en egentlig beskyldning. Det drejede sig kun om 3 dage, som er meget træls, men ikke træls nok til at gøre mere ud af det. Jeg synes bare at du, som ny Ha'er, skulle vide hvad tanker folk haft om det tidligere. For det er vel fair nok at man får en præcis begrundelse, for hvorfor man er blevet frosset. Og hvis der ikke kan gives en grund, er grunden måske ikke god nok..



  • #19   13. aug 2008 Jeg synes det ville være bedre at man kunne få lov til at skrive med den HA'er som har frosset en, for så vidt som jeg husker, måtte man ikke kommentere på mailen og det var ikke til at diskutere, det var i hvert fald hvad jeg læste i den mail jeg fik. Så står man jo lettere magtesløs med en dom som ikke kan ankes, så at sige.

  • #20   13. aug 2008 Putte-Line.

    Forstår godt, man undre sig, for har selv været der som alm. bruger.
    Også derfor, jeg vil gøre mit bedste, for at brugeren forstår begrundelsen via den besked, vi sender med frysning.

    Ud over det, skal frysningen så ikke diskuteres, og slet ikke offentligt...

    Det er den enkelte HA'er der vurdere og begrunder, så det er denne, man skal kontakte, hvis man ikke føler det var retfærdigt.
    Vi har dog INGEN forpligtigelse til at uddybe yderligere, så der er slet ingen garanti for at få et svar overhoved. Men det er ikke på nogen måde ensbetydende med magtmisbrug.


  • #21   13. aug 2008 Jeg var nok også lidt hurtig med den kommentar om magtmisbrug, jeg tror den var en reaktion på lang tids frustration... Og det undskylder jeg meget.

    Men ja, det kunne bare være rart at være sikker på at få svar, for ellers kan man jo ende med som jeg gjorde, at blive godt bitter og lade en masse galde flyde.


  • #22   13. aug 2008 Putte-Line.

    Kan udmærket se din pointe med bitterheden.
    Vil i hvert fald gøre mit bedste, for at komme den til livs, så vi alle kan færdes og ha det rart her på kattegalleri.


  • #23   13. aug 2008 Julie. Du har min opbakning, synes det er SUPER du er så tydelig. Hvis vi opfører os ordentligt, så bliver vi ikke frosset. Hvis der er nogen der er sure over de er blevet frosset, så følg reglerne, så sker det ikke. Det er meget simpelt.

    Hvad har det med sagen at gøre at Julie er ny? Det er da et dårligt argument at bruge.


  • #24   13. aug 2008 <b>Ekstra tilføjelse!</b>
    Efter dialog med admin, kan jeg nu tilføje disse ting, som jeg syntes brugerne her skal vide og være opmærksomme på.

    <b>Efterlysninger</b>
    Efterlysninger skal oprettes i forum under General diskussion og IKKE i markedet.
    Vi tillader her 2 synlige efterlysninger på forsiden, så længe det handler om 2 forskellige bruger og 2 forskellige katte.
    Opretter en bruger samme efterlysning 2 gange, er det til gengæld spam.


    <b>Markedet</b>
    ---Dyreorganisationer anbefaler at killinger er 12 uger før de skilles fra deres forældre. Dette er en udbredt uskreven regel som KatteGalleri.dk har valgt at bakke op om.---
    (Udtaget fra admins mail til mig)
    Dvs. annoncer hvor killinger tydeligvis sælges før de er 12 uger, kan blive slettet.
    Undtagelser er selvfølgelig akutte sager hvor det drejer sig om moderløse killinger.

    Ligeledes kan jeg tilføje at annoncer, hvor der sælges f.eks huskatte som racekatte, og hvor der ingen tvivl er om hvorvidt det nu også er den og den race, vil blive ligesat med at sælge kopivarer, hvilket ikke er tilladt.
    Der vil blive udstedt en besked til bruger om at rette annoncen og bliver dette ikke overholdt, vil annoncen blive slettet.


Kommentér på:
Til alle fra HA - ang. marked mm.

Annonce