{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Karen R
Karen R
Tilmeldt:
1. apr 2021
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2

Sulten kat? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er rookie. Har lige fået min første kat. Trille er knap 3 år, og har boet hos os i 3 uger. Jeg er i tvivl om hun får nok/rigtig mad. Håber det er ok at spørge om i dette forum.
På internatet hvor vi hentede hende, fik vi at vide at det var nok med tørfoder. Vi har købt Premiere-foder m 60% kød (det hedder vist “sensitive”, og skulle ifølge maxizoo være godt til en kat som lige har fået nyt hjem, og derfor kan have lidt sart mave pga stress). Trille vejer 3,7 kg og må få 55g om dagen, i følge skemaet på posen. Men hun spiser op, og mjaver (efter mere mad?). De sidste to dage er hun begyndt at komme lidt udenfor. Det virker til at hun nyder det. Hun skiftevis lister og ræser rundt. Skal hun mon have lidt mere mad? Eller noget andet mad? Jeg er som sagt nybegynder, og nervøs for at komme til at overfodre den lille kat.

Håber på svar, fra nogen som har lidt mere styr på det her, end jeg har (der skal ikke så meget til...).

Mvh Karen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sulten kat?
  • #1   1. apr 2021 Hvis du fodre i aktivitetsboard eller bold, så kan du mere eller mindre give ubegrænset. Mange herinde har mad stående 24/7 smiley

    (Ikke mig dog. Vores foræder sig totalt, hvis der er mad hele tiden.)


  • #2   1. apr 2021 jeg ville nok give hende lidt vådfoder fx morgen og aften.
    det er også meget godt i forhold til at give hende væske men også til at mætte noget mere

    noget andet så er det endelig en god ting at lade kattene have fri adgang til tørfoder 24/7
    det er mere naturligt for katten at spise lidt af gangen.
    mine tager vel 10 bidder og så går de igen

    hun er en rigtig smuk pige. tillykke med hende


  • Karen R
    Karen R Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #3   2. apr 2021 Tak for jeres svar.

    Anja n, min bekymring går netop på, hvorvidt katten kan håndtere hvis jeg “fylder skålen” så der altid er tørfoder til rådighed. Eller kommer i vane med at spise for meget. Der står 55g til en kat på 3kg på posen. Men det skal man måske ikke tage så tungt? Kan man stadig godt give våd-foder ud over det?
    Mvh Karen.
    Ps. Tak??


  • #4   2. apr 2021 Mine 12 har det 24/7 uden problemer
    Selvfølgelig vil de spiser mere i starten men de fleste lærer det hurtigt.
    Dog er der nogle katte som ikke kan styre det. Her vil det så ikke kunne lade sig gøre. Men det er især nogen som har gået uden mad i længere tid
    Man starter med at fylde lidt mere op i skåle end det afmålte.
    Men hvis hun også får vådfoder så mætter det jo mere
    Dog vil jeg så sige at du ok bør foder hende som en på 4 kg da hun jo vejer over 4 kg


  • Karen R
    Karen R Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #5   2. apr 2021 Hej Anja.
    Jeg skrev vist forkert. Hun vejer 3,7, og på posen står der 55g til en kat på 4kg. Men jeg vil prøve at give lidt mere tørfoder og så se om hun stadig spiser op. Jeg tror ikke hun har prøvet at gå i længere tid uden mad, men kan ikke vide det med sikkerhed, da hun har boet hos en anden familie, før hun kom til os (via et pitstop på internat).
    Og så må jeg have fat i noget af det der vådfoder. Er der noget du kan anbefale? Det må gerne kunne købes i supermarked. Har hørt at jeg skal holde mig fra whiskas?
    Tusind tak for din hjælp. Det er rart for en rookie som mig.
    Mvh Karen.


  • #6   2. apr 2021 Mine får også whiskas i vådfoder. Sheba er også in her i huset. Kitte at har jeg også et par stykker som er glade for. Nu køber jeg alt mit på zooplus. De eller. Dk, og her fåes der rigtig mange både kornfrit sukkerfri mm. Boxita er meget in her. Cosmo naturmed tun eller laks, så er man alle kattenes bedste ven
    Når det kommer tilvådfoder så får de det de vil spise, men rger for at de får noget forskelligt
    Køber vel 10-12 forskellige slags hver mdr. Nogen er til paté, andre til sovs eller gele. Her må man prøve sig lidt frem. Prøv at køb et par poser og så se hvad hun siger til det
    Det vigtigste er alt hovedmåltider e er godt foder. Vådfoder er mest for væsken skyld. Deter bare guf for dem


  • #7   3. apr 2021 Prøv at se bort fra den vejledning på posen.

    Stil lidt i en skål og sørg for, at der er noget 24/7.
    Jeg har kun en der ikke kunne styre det i flere år, men han var også flasket op og allerede der fik han ikke nok.

    Jeg giver også vådfoder.
    Jeg køber det hos Zooplus og der jab du også købe smagsprøver, så du kan finde det rigtige hit smiley

    Tillykke med hende, hun er vel nok køn smiley


Kommentér på:
Sulten kat?

Annonce