{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Hvad gør man med en virkelig sød kat, som er blevet efterladt? {{forumTopicSubject}}

Heej. Der er den her virkelig søde, stille og rolige hankat, som kommer på besøg hver dag, og som jeg er rimelig sikker på er blevet efterladt eller er smuttet væk hjemmefra, fordi den er simpelthen så tam og kælen, og meget kontaktsøgende, og så er den kun ved min lejlighed, men man må ikke have dyr her, så jeg er rimelig sikker på dens ejer ikke er i nærheden - også fordi den er ude konstant. Den har været her i et års tid nu.

Vi har sat et opslag på Facebook for lang tid siden, men ingen har opsøgt den. Jeg er lidt bange for at kontakte et internat, fordi vil den så blive aflivet? Eller vil de overhovedet tage imod den? det ville jeg virkelig synes er synd, for den er så sød.

Vil skyde den til at være mellem 5 og 8 år og så er den sort og hvid. Tror den er renlig. Kan man mon give den videre til en ny familie? Eller hvordan får man den tjekket for en chip i øret? Kan man se om den er chippet? Ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Den går bare rundt og mijawer rigtig ofte, som om den leder efter nogen. Så synd.. er der mon nogen som har nogle gode råd ?
- Sandra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør man med en virkelig sød kat, som er blevet efterladt?
  • #1   20. apr 2021 Dyrenes beskyttelse har et halsbånd man kan sætte på katten, på den måde kan du finde ud af om katten har en familie. Mener faktisk man kan få et af disse halsbånd hos Maxi zoo - den kan jo sagtens have en familie bare fordi den render ude smiley

  • #2   20. apr 2021 Med minder du kender katten, eller kan aflæse dens tænder, så kan du skyde nok så meget på alderen, uden at ramme rigtigt.
    Du bør helt klart kontakte internatet, de afliver ikke tamme velfungerende katte, du burde have gjort det forlængst, og et eller andet gør jo, at den holder til specielt hos dig! Har du fodret den? For så står du faktisk med ansvaret, og internatet kan forvente du betaler for indlevering.
    Hvis den bliver ved med at være ude, uden fodervært, så bliver det en forvildet kat, og dens mulighed for adoption falder drastisk, og det kan ende med den aflivning som du frygter.
    Alt for mange smider bare deres kat ud, når de ikke gider eller magter den mere smiley


  • #3   20. apr 2021 du kan prøve at få den tjekket hos en dyrlæge eller på et internat
    for selvom at I ikke må have dyr i jeres område, så kan det jo være en som bor udenfor området, som bare går og hygger sig når familien ikke er hjemme

    nu har jeg selv været på KV i mange år, og en tam kat får altid en change for at få et nyt hjem. så det behøver du ikke at være bange for
    men lad være med at kontakt DB. For de gør ikke noget ved det.


  • #4   20. apr 2021 Facebook er godt - men så er det heller ikke bedre...
    Når man fremlyser, så er det altså med opslag hos dyrlæger, butikker der vil have det, flyers i postkasser etc.

    Og hvad gør man så?
    Får fat i et halsbånd fra DB som andre foreslår.
    Når den er så tam, så har den enten et hjem eller også en fodervært.
    Kan du se om den er kastreret?
    Kan du se i ørerne om der er en tatovering - som regel blå / grøn skrift?
    Er den velernæret eller er den forpjusket, usoigneret og tynd?



  • #5   21. apr 2021 jeg kan se du bor i østjylland så tingskoven er et godt bud ja de har skiftet navn. https://www.degulesider.dk/dyreinternat+8310+tranbjerg+j+tingskoven+5/firmaer

  • #6   24. apr 2021 Internaterne afliver ikke bare dyr uden videre. Når det er sagt, er det helt sikkert bedre for et kat/dyr, at være død end at leve på gaden uden et hjem, hvor den får fast mad og vand. Så se at få ringet smiley

    Der findes desuden mange ulydige borgere, der har kat, selvom de ikke må. Så den kan sagtes bo tæt på.


  • #7   25. apr 2021 Ps. Hvad er der blevet af Mufasa? I 17 var han knapt et år, så han må jo være knapt 5 år nu.

Kommentér på:
Hvad gør man med en virkelig sød kat, som er blevet efterladt?

Annonce