{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Hvorfor afliver i den ikke bare! {{forumTopicSubject}}

Grrr...ja det var den kommentar jeg kom hjem til i dag

Vi har en 1 års hankat som er bange for fremmede mennesker så han løber hen og gemmer sig og kommer først frem når de er gået.

Han er en rigtig skøn mis ellers og meget kælen og snakker meget, specielt med mig og er aldrig bange for mig. Dog er han til tider bange for min kæreste.

Min kærestes mor og søster var så på besøg i dag hvor jeg ikke var hjemme og selvfølgelig gemte han sig for dem.

De syns den er dybt underlig og mener den bør aflives pga. det. Hva fanden er det for en holdning at have!

Nu ved jeg at de ikk har ret meget dyretække i den familie i forvejen, dog er det blevet en anelse bedre i de snart 6 år jeg har kændt min kæreste, men det halter sgu stadig en hel del syns jeg.

De bor på en gård med flere katte, mener det er 5 de har nu, både hun og hankatte, som ikke er neutraliserede fordi de er for nærige til at tage det ansvar hvilket pisser mig af efterhånden.

Det der næsten er værst er at når de ikke lige gider at have den og den kat længere, ja så bliver den bare skudt i stedet for at sørge for at de ikke får killinger.

Også hvis de syns en kat er lidt underlig bliver den skudt.

Når en hunkat hos dem får killinger så bliver de taget fra moderen og bliver aflivet.

Nogle gange kan de stå i en dags tid i en kasse uden moderen kan komme ind til dem før de bliver aflivet. Og de skriger jo de små pus!

Kan snart ikke klare det længere.

Det var virkelig ikke længe før jeg virkelig snakker med meget store bogstaver til dem!!!







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor afliver i den ikke bare!
  • #1   20. aug 2008 Hold der op en historie. Kan så godt forstå dig. Man kunne tro de lever i middelalderen og ikke i 2008 og i Danmarks velstand. Men der er mange gange man kan høre at folk på landet har denne indstilling til katte. De bliver behandlet mere som skadedyr end kæledyr. Kan godt forstå din hankat, at han ikke gider at snakke med dem. Han er åbenbart kloger i stedet for at være underlig. Godt han har dig...

  • #2   20. aug 2008 **Det var virkelig ikke længe før jeg virkelig snakker med meget store bogstaver til dem!!!**

    Det vil absolut også være på sin plads! Stakkels mormissere og killinger smiley
    Men desværre er sådanne mennesker nok uden for pædagogisk rækkevidde smiley


  • #3   20. aug 2008 Ja de er virkelig begyndt at irritere mig efterhånden. Halvdelen af gangene gider jeg heller ikke med derop....

    Og ja, penge har de nu nok af, men de vil hellere gå en tur i byen at spise i stedet for at få kattene neutraliseret....


  • #4   20. aug 2008 Og så har de enda to store killinger på ca. 14 uger som jeg meget gerne vil finde nogle nye ejere til snart så de ikke også bliver skudt...

  • #6   20. aug 2008 Den måde de holder katte på er desværre ikke noget særtilfælde. Trist. Ligefrem at skyde dem, har jeg dog sjældent hørt.
    Ang. deres kommentarer til din kat, så var det måske en god ide, at åbne munden og dele ud af din katteviden for derefter at bede dem ikke, at blande sig... en ide? ved godt det er svigerfamilien, men man skal ikke finde sig i alt, og bedre at åbne munden nu, end eksplodere senere.


  • #7   20. aug 2008 Jeg har i over 5 år sagt til dem at det ville være så meget nemmere hvis de bare ville få steriliseret de hunkatte de har, for min svigerfar har det ikke godt med at aflive de killinger, men kan vil heller ikke af med de penge for at få hunkatten steriliseret.
    Det er enda kun et engangbeløb på 500 kr pr hunkat har jeg sagt flere gange....men nej.
    Det er nu min svigermor der har mindst dyreforstand. Hun er sådan lidt underlig nogle gange.... Alt for forvirret et kvindemenneske!


  • #8   20. aug 2008 Ej hvor er det dog trist at høre at nogle mennesker gør sådan . Har du snakket med din kæreste om det ? - Måske kunne han snakke dem lidt til fornuft ?

    Min mormor og morfar har en nabo der hvor de bor . Det er ikke helt det samme, da han ikke selv har katte, han er bare modbydelig mod dem ! Han har et fiskebassin, med højt hegn om, så kattene ikke kan snuppe hans fisk . Men hvis han ser kattene sidde og kigge på fiskene, så skyder han dem også hvis han kan komme til det . Hvis de går på hans bil, sker det samme . Så skyder han dem .
    Min mormor og morfar har mistet et par katte på denne måde . Det blev så voldsomt til sidst at de ikke ture have deres maincoon, og måtte sælge ham .


  • #9   20. aug 2008 Suzatte
    Ja, et dyrpoliti ville virkelig gavne Danmark . For vi er godt nok ikke skide gode til det med straf osv omkring dyr .


  • #11   20. aug 2008 Der er altså en eller anden regel med, at man ikke må skyde en kat et vist antal meter fra beboelse...Dette er vist den eneste regel vi har i DK:((

  • #12   20. aug 2008 Tja...men når det er deres egen kat så gælder den regel nok ikke. Han er nu også jæger...

  • #13   20. aug 2008 Såå trist og læse.. Nina :o(
    Men super godt og høre du melder ud.. Jeg synes du skal prøve og gør hvad du kan for dem. Og så kan du ikke gøre andet end og gå andre veje.. Men hvor er det trist :o(

    Skal hilse fra Perlemor og hendes piger og os.. :o)


  • #14   20. aug 2008 Sikke hjerteløs opførsel... smiley

    Cleo er også sådan en lille bange-pus, der gemmer sig, når der kommer gæster... men ingen skal foreslå mig at nogen af mine katte skal aflives på grund af så lidt, for så kan de lige så godt smutte ud af mit hus.

    Har også familiemedlemmer, der kikker mærkeligt på mig, fordi jeg har 10 katte og har neutraliseret dem alle, pånær killingerne, der skal neutraliseres her i næste måned...
    Og når jeg så fortæller de ikke render ude, og at der er planer om at indhegne haven, så rystes der hoveder...
    For hvorfor dog bruge alle de penge, når det "bare" er katte...

    Men dine svigerforældre har godt nok et meget forsmået syn på katte... de stakkels dyr, der er i deres varetægt... smiley

    Jeg er ellers en stille person i virkeligheden, men tror ikke jeg ville kunne tie stille, hvis jeg stod i din situation...
    Håber du får snakket med dem, og måske får banket noget fornuft ind i dem...


  • #15   20. aug 2008 Lotte
    Selvom der er regler, er det jo desværre ikke alle der følger dem . smiley


  • #16   20. aug 2008 De er da bare ganske almindelige gammeldags bondeknolde.

    En hund ville de aldrig behandle på den måde! En hund har traditionelt en højere værdi, derfor så kan man godt tage den til dyrlægen, osv.

    Begge vores naboer har samme syn som din svigerfamillie, på katte. De er ellers flinke nok, men de ryster på hovedet af os der vacc. øretatoverer og neutraliserer vores katte. Vi giver dem skam osse mad!!!! - og ikke det fra DLG.
    MEN da vi for 2 år siden kunne sælge 4 af vores blandingskillinger for 1500 kr stykket, til gode hjem, så tænkte de sgu lidt kunne man se....

    Prøv at argumenter stille og roligt for dine synspunkter, til sidst bliver der nok noget hængende skal du se:-)



  • #17   20. aug 2008 èn ting er at de skyder katte (håber da de rammer ordentligt)
    Men dét her:

    **Når en hunkat hos dem får killinger så bliver de taget fra moderen og bliver aflivet.

    Nogle gange kan de stå i en dags tid i en kasse uden moderen kan komme ind til dem før de bliver aflivet. Og de skriger jo de små pus!**

    Det er da vist på kant med dyreværnsloven. Jeg vil i hvert fald kalde det at udsætte dyr for angst, smerte og ulempe. Og det er forbudt.
    ØV!!! for nogle typer altså.


  • #18   21. aug 2008 Sabrina, nej men det er dog en lovgivning, hvor vedkommende kan meldes, men ja gælder næppe, når det er ens egne katte...
    Claes S. hvor har du dog evigt ret, hos disse personer rangerer en hund meget højere. Mine x svigerforældre havde nøjagtig samme holdning. De havde dog heldigvis kun 1 kat og 1 hund, men kunne ikke drømme om at gå til dyrlægen med deres kat... Uh jeg havde mange diskutioner med dem, over det. Jeg fik ofte afvide, at jeg havde den holdning fordi jeg kom fra byen, og havde kæledyr, hvorimod de kom fra landet og havde nyttedyr, og selvfølgelig havde laangt mere forstand på dyr...hm..
    Heldigvis fik jeg "opdraget" min svigerinde godt (hun var noget yngre) og endte med samme holdninger som mig:)).


Kommentér på:
Hvorfor afliver i den ikke bare!

Annonce