Sår i nakken! Sår i nakken!
Ja, lige siden jeg fik min kat hjem har den fået et sår på nakken!
Vi fik den til dyrelægen og fik nogle piller med hjem osv.
Eftersom såret healede igen, gav vi den ikke piller.
Men nu har den igen fået et sår på nakken!
Og den kradser og klør hele tiden!(Det bløder dog ikke som sidste gang)
Jeg køber normalt foder fra Aldi!
Men jeg ved ikke om det er foderet som Gizmo har allergi til! Før troede jeg det var sådan nogle kødstænger fra Aldi som man kan købe! Så det gav jeg hende så ikke længere men problemet er at den hele tiden klør og kradser og jeg er bange for at jeg skal betale 1200 kr. til dyrelægen igen!
Men har læst i en hjemmeside at gærtabletter( med frugt smag) Virker mod det!
Så kunne godt tænke mig at for nogle svar fra jer!
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 34 Svar: 278
Aldis foder er enormt dårligt og dækker ikke din kats daglige behov for forskellige vitaminer osv... Og der er også stor chance for at der er noget allergifremkaldende i foderet... Så drop du de dyre dyrlæge regninger og skift Aldi foderet ud med noget ordentligt kvalitetsfoder fra Hill's eller Royal canin... De penge er givet bedre ud til godt foder så din kat ikke for urinvejs sygdomme eller nyresvigt af det dårlige foder eller allergi og du skal betale dyrlægeregninger...
PS: Kittekat, whiskas og lignende er ikke bedre..... Spørg din dyrlæge hvad han anbefaler.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
og så må du have missen tjekket hosdyrlægen for fødevareallergi, lopper eller loppeallergi, og evt. om den har et immunforsvar der vender sig mod sig selv. mener det er lis D herinde der har erfaringer med det, og det kan vist blive ret grimt.
Vi håber det er en mild fødevare allergi og dyrlægen kan give dig gode råd om kosten.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 46 Svar: 80
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Det kan godt betale sig at købe ordentlig foder til katten da man ofte undgår en masse kedelige sygdomme og den slags hvis katten får det de har brug for. Bla. Taurin er vigtigt men også mange andre stoffer. Dyrlægen har garanteret noget der er godt mod sart hud.
For at katten ikke igen skal kradse hul vil jeg anbefale dig at smørre det kløende sted med Xylocain. Det er et lettere lokalbedøvende middel der fås i håndkøb på apoteket og som er ugiftigt for katten. Det bruges bla. mod kløende og smertende instektstik og solskoldninger.
Har du undersøgt katten for lopper for nogle katte er allergiske overfor loppernes spyt og kan derved få sår. Lopper stikker ofte omkring hovedet og på bugen. Du kan evt. tage katten og stille på et hvidt lagen og børste katten. Hvis der kommer drys ud af pelsen samles noget af dette sammen med et stykke vådt hvidt køkkenrulle eller toiletpapir. Kommer der røde pletter på papiret så er det tegn på loppeekskramenter (størknet blod der bliver opløst af vandet)og dermed lopper. Og så skal katten og dens omgivelser selvfølgelig behandles for dette.
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 104
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 19 Svar: 697
Og nej, Kittekat og whiskas er ikke godt.
Hill´s og Royal Canin er godt foder.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Sår i nakken!