{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.771 visninger | Oprettet:

Sår i nakken! {{forumTopicSubject}}

Min venindes kat kom hjem med 2 små sår i nakken.. Det blev værre og værre og bredte sig.. Katten krasede sig og det blev blodrødt.. Min veninde har passet og plejet den og det ser nu meget bedre ud.. Hun siger hun har ringet til dyrlægen og at dyrlægen sagde hun bare skulle skyde den, hvilket for mig lyder underligt! Hvad kan der være sket?? For mig tænker jeg der er noget hudsygdom eller noget? Min veninde tænker at det er en hund der har haft fat i den.. Men det har jo åbenbart bredt sig.. Jeg lovede at sætte billederne herind så jeg evt. kunne få råd til hende. Er der nogen der har set noget lignende før??

Billederne kan ses her:
http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=15090

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sår i nakken!
  • #1   30. sep 2011 Føj! Er den dog ikke blevet tilset af en (lidt mere kompetent) dyrlæge? Det der kan man jo ikke bare sidde og duppe på derhjemme, der skal helt sikkert de rette medikamenter til, hvis katten da overhoved skal have en chance.

• #2   30. sep 2011 pueee ha det ser ikk godt ud, det ligner det vores fister havde oven på hoved og det var en bakterie som bare brædte sig og der skulle noget bestemt crem til og han fik noget kløstillende i en sprøjte hos dyrlægen og jeg skulle vaske det hver dag i klorexedin (staves) også det spicelle crem på.
    Det hjalp og nu har han så en skalled plet hvor der ikk kan gro pels oven på hoved.
    Så jeg ville skynde mig til dyrlæge og få det tjekket.

• #3   30. sep 2011 og han har det fint idag, men dyrlægen sagde det var godt vi kom, vi trode os først bare han havde været oppe at toppes med vores anden hankat...

• #4   30. sep 2011 ajjjj den skal til en anden dyrlæge..

den skal på pencilen, og have Pencilin-salve plus noget til at dæmpe kløen..

• #5   30. sep 2011 Nej nej nej, jeg er da helt rystet over at hun ikke har fundet en anden dyrlæge. Det er da utroligt at den ikke er død af infektionen. Selv om det ser meget bedre ud nu, så skal det alligevel tilses. Det er muligt at den skal have en mindre genoprettende operation og i hvert fald noget salve og antibiotika, indtil såret er helet helt op.

• #6   30. sep 2011 Hvad f*nden er det for en inkompetent dyrlæge hun har talt med ?

Den skal da undersøges og behandles med noget effektivt (antbiotika + lokal behandling af såret).

• #7   30. sep 2011 Ja undskyld, men kan det passe at en dyrlæge har sagt sådan... Tror du på det din veninde siger eller er det noget hun siger fordi hun ikke vil sørge for, at den kommer til en dyrlæge ? Jeg har godt nok aldrig hørt før, at en dyrlæge skulle have sagt sådan.... Stakkels kat smiley Den burde til dyrlæge omgående og skulle have været det for længe siden smiley Bliver godt nok ked på kattens vegne smiley

• #8   30. sep 2011 Der kan være flere årsager til det grimme sår.
    Måske har en hund haft fat i den - måske har den hængt fast i noget pigtråd.

Katten skal i hvert fald til dyrlæge - og vel at mærke en <b>ordentlig</> dyrlæge.
    Såret er for stort til at blive syet; Det skal hele op ude fra kanterne.
    Katten skal også have noget kløestillende/smertestillende + antibiotica og måske også en beskyttende forbinding, der alligevel giver luft til såret.

Var det min kat, var jeg omgående taget til dyrlægen, da jeg så såret.

• #9   30. sep 2011 Det kunne godt ligne de sår min grå kat får.. af uforklarlige grunde smiley og hun er blevet tjekket i hoved og r.. af dyrelæger smiley Men jeg fik noget godt pencillin sidste gang ved dyrelægen og så fik hun kløestillende, og så helede det på ingen tid smiley og hvis det er lige som Lucki's så spreder det sig som lynet, så jeg ville finde en mere kompetent dyrelæge, hvis jeg var dig. Min kat havde ikke et sår igår, men så her til aften at hun har fået igen ved øret, denne gang, og det er allerede på størrelse med det yderste led af en finger.. så her står den på dyrelæge igen i morgen smiley

• #10   30. sep 2011 Det kunne være et slemt udbrud af eosinofil granulom - en biopsi kan give svaret
    http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=8454

Istedet for at give al det binyrebarkhormon, så forsøg med en anden proteinkilde i foderet, lam er ofte det der tåles

• #11   1. okt 2011 Jeg må indrømme at jeg ikke er helt sikker på at hun taler sandt mht. hvad dyrlægen skulle have sagt, for jeg har selv den dyrlæge og er ganske tilfreds med dem.. Har lige snakket i tlf. med hende og fortalte hvad i havde skrevet og rådede hende også til at tage til dyrlægen.. Hun er lidt svær at finde ud af, for hun siger hun holder så meget af sine dyr, men jeg kan så bare ikke forstå, ligesom jer, at hun ikke omgående tager til dyrlægen da hun opdagede såret.. Jeg var da blevet vildt nervøs for min kat og ville på ingen måder lade den have det skidt så længe, hvis det kunne undgå's.. Hun siger hun har plejet den med at rense og smøre noget salve på mod infektion, men ja.. Nu håber jeg bare hun kommer afsted til den dyrlæge.. For kattens skyld..

Kommentér på:
Sår i nakken!

Annonce