Katte spørgsmål, ny katteejer {{forumTopicSubject}}
Jeg er ny katteejer.
Håber nogle kan hjælpe.
Har to kattekillinger som vi overvejer og beholde.
Men vi har også to hunde. De vejer ca 30 kg.
Hundene er ikke vokset op med katte, og de er 5 og 7 år gamle.
Kan de lære og bo med katte. Og kan killingerne lære og bo med to til tider nærgående hunde?
Killingerne er ligeglade med hundene. Hvis hundene er for nærgående, slår de ikke ud efter dem. Gør de ikke det på et tidspunkt? Regner med at hunden vil få lidt respekt på denne måde. Er det helt forkert?
De kan sagtens ligge alle og sove sammen, og de kan også godt dele foder jeg har smidt på gulvet.
Skal man bare regne med at de lige skal lære hinanden og kende. også kommer der ro i lejeren?
Kan to hankatte bo sammen når de bliver store?
De er brødre. Regner med de skal kastreres, for de er både ude og indekatte.
Hvornår er det bedst og kastrere dem?
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 21
Vi har selv to hanner, Samson og Pjuske. Da vi hentede Samson, var han et halvt år gammel, og Pjuske var ca. 7 år, så der var stor aldersforskel. Men begge katte tog det flot, og her næsten et år efter, har de det bare godt sammen! Samson er "kongens efterfølger" og følger Pjuske næsten over alt.
De er begge kastrater (;
Vi har så for 6-7 uger siden hentet vores hund, Chick, som aldrig i sit liv har boet med en kat før, så vi var spændte på hvordan det ville gå. Men det går udover al forventning, selvom Pjuske ikke kan lide katte.
Det skal lige siges at det ikke var meningen at Pjuske og hunden skulle gå sammen, men sådan skulle det ikke gå (;
Hilsen Janni
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 25 Svar: 40
Mine har kun været sammen i 3 dage, så der går nok lidt tid endnu.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg vil sige SENEST når de er 6 mdr. gerne før.
Hvis de bliver kastreret inden de bliver kønsmodne kan de saaaagtens bo sammen
har selv et sæt kastratbrødre
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 21
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Katte spørgsmål, ny katteejer