{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Ny katte ejer. {{forumTopicSubject}}

Hej - jeg skal have en ny lille kat d.9.12.11 - og den skal være en indekat, da vi bor på anden sal. Mit spørgsmål er så, om i har nogle gode muligheder, som jeg kan aktivere katten med, eller om det er bedst at få to katte på en gang, så de kan underholde hinanden?
På forhånd tak - Vh. Sofie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny katte ejer.
  • #1   11. nov 2011 Ville sige at hvis du har mulighed og overskud til at tage to ind, måske endda fra samme kuld, så ville de i hvert fald ikke kede sig :o) Det ville jeg synes var mest optimalt.
    Har du kun mulighed eller overskud til 1 er der også mange gode råd til hvordan man kan aktivere denne.
    Er man en travl person, og ikke altid kan sidde og hygge og lege og nusse og aktivere 1 kat, så har de to jo godt af hinandens selskab. :o)

    Vi skal selv have nr. 2 her snart bl.a. fordi vores missermanse bliver en helt anden gladere mere aktiv kat når han får besøg af de faste lege- og puttekammerater.


  • #2   11. nov 2011 Jeg ville rigtig gerne have to fra samme kuld, men de er alle sammen reserveret. smiley Men jeg har et 37timers job, men ellers er jeg hjemme. smiley


  • #3   12. nov 2011 hvad for en race skal du have?

  • #4   12. nov 2011 Syntes afgjort at du skal få to til at starte med. Også selvom de ikke er fra samme kuld. Killinger er nemmere at sætte sammen end voksne katte og de har enorm meget glæde af hinanden. Meeen, selvom man har to katte, skal de stadig aktiveres både fysisk og psykisk:o) Og husk også at det koster noget mere at have to i forhold til en. Især mht. dyrlægeregninger.

  • #5   12. nov 2011 nu har jeg snakket med flere avlere der siger at 2 katte ikke er nødvendigt hvis man aktiverer dem...

    2 katte er selvfølgelig det bedste, men det kan sagtens gå bare med én kat hvis man sørger for at den har noget at lave... og nu har katte overlevet i flere århundreder som pelle-alene-i-verden indekatte uden at blive skøre i bolden...

    det går i øvrigt også fint med min, som nu har boet alene sammen med mig og min famillie i et halvt år... han er ikke blevet skør endnu smiley

    så jeg vil sige at selvfølgelig vil 2 katte da være det bedste, men det kan sagtens gå med en enkelt kat hvis du stimulerer den...

    jeg vil foreslå dig de der pinde med en snor og en form for bamse, fjer eller noget for enden smiley dem er de som regel rigtig glade for... man kan også få nogen af de der snore til at hænge op i dørkarmen så katten kan lege selv også smiley

    min egen har også en bamse og noget der hedder en "kong kickaroo" som han slæber rundt på konstant.. han elsker dem smiley



  • #7   12. nov 2011 Jeg vil selvfølgelig aktivere hende rigtig meget, og bruge det meste af min tid på hende, når jeg har fri og i mine weekender. smiley
    Jeg har købt et klatremiljø til hende, og vil købe noget mere legetøj til hende også.
    Jeg ville bare blive ked af, hvis hun kom til at kede sig, når min mand og jeg var på arbejde.
    - Hun er en blanding mellem en main coon, norsk skovkat - far missen ved de ikke hvem er.


  • #8   12. nov 2011 Jeg sælger slet ikke killinger som alenekatte - det er synd. En voksen og en killing - gerne samme sted fra er en god løsning.

    Intet menneske kan, lige meget hvor meget de forsøger give det selskab af en anden kat giver


  • #11   12. nov 2011 Vores har stor glæde af denne http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/drillepind/med_fjer/182742
    Hun gider ellers ikke rigtigt at lege, men denne her og små skumgummibolde kan virkelig få hende i hopla.
    Vi har hende som alenekat, men vi er også to, som er meget hjemme. Jeg er i skole og arbejder tilsammen 19 timer om ugen, og er til yoga en aften om ugen. Og min kæreste har ikke mere undervisning på sit studie, og arbejder ikke meget. Så der er næsten altid nogen hjemme hos hende. Og er hun endelig alene, så er det max. et par timer.
    Når du er så meget hjemmefra, så synes jeg, at du skal få to. 37 timer om ugen alene er meget. (du skal jo også sove, se nogle venner, handle ind osv.), så det bliver lynhurtigt til, at mis er meget alene, også selvom du bruger mest mulig tid på hende.


  • #12   12. nov 2011 Der er en fra kuldet som ikke er reserveret længere, så nu har jeg reserveret hende - så nu får vi to små piger d.9.12 som er søskende. smiley

  • #14   12. nov 2011 Ja, det bliver det - vi har været i plantorama og maxi zoo og handle stort ind til dem. smiley

  • #15   12. nov 2011 Hvor skønt Sofie - held og lykke med tøserne:-)

  • #16   12. nov 2011 Tak skal du have. smiley
    - Jeg ville gerne købe det bedste mad til dem - så købte dette:
    (link fjernet)

    Tror i ikke det er godt for dem?
    De er en blanding mellem en norsk skovkat, maine coon og far missen ved de ikke hvem er.


  • #17   12. nov 2011 TIl start skal du give dem det de er vant til så maven ikke slås i stykker. Så kan efterfølgende langsomt starte med at blande mere og mere af det nye foder i du har købt

  • #18   12. nov 2011 Okay smiley

  • #19   13. nov 2011 Det var dælme heldigt at der lige var en anden der sprang fra:-) det er noget nemmere end at føre to fremmede katte sammen:-) Held og lykke med misserne

  • #20   13. nov 2011 Ja, blev også rigtig glad, da jeg hørte, at jeg kunne købe den anden pige også. smiley

Kommentér på:
Ny katte ejer.

Annonce