{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.094 visninger | Oprettet:

Camilla N
Camilla N
Tilmeldt:
25. jul 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26

Hjælp til ny katte ejer :(:( {{forumTopicSubject}}

Hej ja som overskriften siger, er jeg ny katteejer, og har lidt spørgsmål om alene hjemme.

Jeg har for 2 måneder siden anskaffet mig en lille katte killing, han er skøn kat og elsker ham ubeskrivlig højt,


Jeg vil høre hvor længe jeres katte er alene hjemme? og om i kan sove ude (fx hos kæreste)
jeg har til daglig et alm. fuldtidsjob fra 08:30 til 16:30 jeg er derfor ca hjemme klokken 18 næsten hverdag.
da jeg træner efter arbejde i en time. 4 gange om ugen. han ser ud til at være faldet godt til pas og han har utrolig meget legetøj(16 forskellige ting) og et kæmpe klatre/kradsetræ næsten med 6 etager. ( det skal lige siges han er indekat og har en 2 vær. lejlighed)
hver morgen gir jeg ham en lækker pose vådkost, som han selvfølgelig er blevet klar over nu han får hver gang jeg skal til at gå og han skal være alene for så spæner han ud i køkkenet og venter ved sine skåle.

jeg elsker ham utrolig højt, og det gør nok at jeg går med dårlig samvittighed hele tiden når jeg skal noget,
jeg har selvfølgelig taget mange overvejelser før jeg anskaffet mig ham, og har læst debater samt en masse bøger,
som lod mig fortælle , at en kat sagtens kan være alene det meste af dagen. men når jeg kommer hjem vil han kun lige komme og sige hej, og så spænder han ellers ud på badeværelset og sidder der og miaver, og han kan blive ved i en time, jeg ville tro det var opmærksomhed, men han vil hverken lege eller nusses når jeg er kommet hjem før han har siddet og miavet i en time lige meget om jeg henter ham ind for at nusse eller lege så løber han der ud igen.

Nu står jeg og har en kæreste som jeg har været sammen med i 5 år men da vi gik fra hinanden flyttede jeg og fik min egen lejlighed og min elskede killing, men vi har så fundet sammen igen, vi sover stort set her hverdag, da min samvittighed ikke kan få mig til at sove hos ude siden jeg har fået ham da jeg bange for om han kan "tåle" det og derfor sørger jeg råd hos jer kloge katte - ejer

han er 20 uger, og er en bengaler/Russian Blue killing, og han har lige så meget legetøj som et lille barn ville have, han har adgang til alle vindueskamme hvor han har puder og tæpper liggende så han kan holde øje med hvad der forgår udenfor, samt har han HVER DAG ren kattebakke da jeg hver dag inden jeg tager på arbejder renser sandet.

er jeg for pivret eller er jeg helt galt på den. ?

Det skal lige siges en extra kat kan ikke lade sig gøre, da jeg ikke har råd til det ved evt dyrelægeregninger, og mener derfor det uansvarligt for mig at anskaffe mig en til. samt tror jeg ikke jeg må ha 2 dyr hvor jeg har lejlighed.


jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe mig på min lange Roman, da jeg simpelhen ikke tør fortag mig noget før jeg har fået et svar hehe smiley men denne gang kan google ikke hjælpe mig, og vil høre om jeg virkelig er ondskabsfuld hvis jeg sover ude 1-2 gange om ugen. og er den helt galt hvis jeg sover ude en hverdag hvor jeg kommer hjem til ham klokken 5 efter arbejde og leger med ham til klokken 22-23 og tager ud og sover? men så er jeg dog først hjemme klokken 17 dagen efter? håber virkelig nogen kan gi mig lidt svar, uden at forslog en extra kat

Mvh Camilla der elsker sit nyt familie medlem.


Kommentarer på:  Hjælp til ny katte ejer :(:(
  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #1   28. sep 2011 Ja det jo lige det, men jeg leger altid med ham end til han ikke gider mere, som svare til 2 timer næsten u afbrudt leg.

    Han er selvstændig og har hus der hvor han har firma, og de fleste dage kræver det han er i firmaet klokken 6 om morgen.
    så han er begyndt at blive lidt irritabel over at det helt umuligt at sove hos ham af nætterne, end til videre har vi slet ikke sovet hos ham for har simpelhen nægtet at sove ude,

    men jeg tænker bare der findes voksne katte som er vant til at ejeren "sover ude" samt er alene kat, de voksne katte har jo også været killinger engang, har nogle veninder der har kat, dog fra voksen kat, deres kat hverken miaver eller noget virker meget "selvstændig" og passer bare sig selv,

    så gik ud fra det noget man kan lærer sin killing, da alle voksne alene inde katte også har været killinger engang jo smiley smiley


  • #3   28. sep 2011 Jeg synes heller ikke du skal sove ude flere nætter, jeg synes du er nok væk fra din kat i forvejen. Jeg ved godt at man skal på arbejde og arbejdstiderne er jo som de er, men det træner du også en time.

    Jeg tror ikke det er noget man kan lære sin kat. De er jo forskellige ligesom mennesker. Måske har din kat brug for mere opmærksomhed end dine veninders. Eller måske har dine veninders katte lige så meget brug for opmærksomhed som din, deres udtrykker det bare på en anden måde, hvor din vælger at miave i en time.

    Og som Susan siger så er det vel omkring 4 timer du er sammen med din kat om dagen.


  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #4   28. sep 2011 Susan - Jeg sammen med min kat fra klokken 6 til 08:15 om morgen, hvor jeg tager på arbejde, 4 dage tager jeg op og træner, så er hjemme senest klokken 18:00, det svar til et alm. fuldtidarbejde, som er helt normalt. og er derefter sammen med ham fra klokken 17-18 til midnat ? Du mener vel ikke at alm fuldtids mennesker ikke kan have kat? jeg har snakket med diverse dyrelæger, samt læst diverse bøger før jeg anskaffede mig min kat, og både i bøgerne samt lægerne informeret om det ikke var syndt, da det er normalt for både hunde samt katte, at være alene i de 8-9 timer som et fuldtidsjob er på? og ud over det er jeg sammen med ham hele weekender i mindst 14 timer, da han vækker mig hver morgen klokken 7 og vil putte under dynen. og end til videre har jeg kun fortaget mig noget i weekenderne i max 3-4 timer om dagen og de fleste dage er jeg bare hjemme.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #6   28. sep 2011 Prøv først at finde ud af om du må have 2 katte. for hvis det er okay, så synes jeg du skulle lægge et beløb til side på en kattekonto hver måned, så har du råd til 2 katte og har altid penge på kontoen, hvis en af misserne skal til dyrlæge. Det er der mange der gør. smiley

    Jeg synes som de fleste at det er synd den skal være så meget alene, så en legekammerat ville gøre underværker og du får ikke så stor en skyldfølelse når du er væk i mange timer. smiley


  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #8   28. sep 2011 Ja tak for svarerne,
    Jeg overvejer mig dog os at anskaffe en til nu, og så må jeg dog bare finde en der er magen til tænker jeg dog har jeg nok ikke råd til en bengaler mere, men så må jeg finde en killing der er neutraliseret/kasteret da det er mere det jeg tænkte på ville koste, da jeg gav alt i alt 2500 kr for at få ordnet min kat for ormekur øre mider vacctinationer samt kaseteret, så må jeg se om jeg kan finde en killing til max 1000 kr som er kasteret, så jeg kan hente den hurtigst muligt.
    Jeg ville dog helst fortrække at nogle evt havde nogle tip, da jeg stadig mener at en voksen kat som er vant til at være alene osv, også har været killing engang, jeg ønsker selvfølgelig det bedste for min kat for elsker ham utrolig højt og troede aldrig jeg ville knytte mig så meget til en kat forstå mig ret. var klar over jeg ville elske ham, men at jeg tænker på ham hele tiden osv troede jeg ikke jeg ville hehe,

    men har haft et kamera oppe, og har set filmen, og det ser ikke ud til at han keder sig, da han de fleste timer liggeer i toppen af kradse tårnet, ellers sidder han i vinduet, det skal lige siges, han hverken miaver eller noget når han er alene hjemme, har en nabo som er min veninde som har været over og lytte et par gange til døren, og hun siger der er helt stille hehe.


  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #9   28. sep 2011 min kæreste står op klokken 6 så står op sammen med ham og leger med min ham og putter og nusser eller hvad han nu har lyst til.

    Det skal altså lige siges at jeg ønsker det bedste for min kat og blandt andet derfor søger råd herinde, og da jeg mente jeg havde læst og forhørt mig nok hos familie venner og bekendte, samt hos dyrlæger og i bøgerne mente jeg at var klar til en kat og egnede mig som kattemor, jeg er jo på ingen måde ude på at skade ham eller gør noget som er synd for ham tværtimod ønsker jeg ham det bedste.

    jeg har blandt andet et akvarie som han også bruger utrolig meget tid på at kravle rundt på og kigge på, da det er et 3d akvarie som er lukket på alle 6 sider så han ikke kan falde ned, samt kan han stå på toppen og kigge ned til fiskene hehe.


  • #10   28. sep 2011 Du kan også se om du evt et par nætter om ugen kan få en til at komme være sammen med og sove hos katten, hvis det er absolut nødvendigt at i sover hos din kæreste og ikke hos dig..

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #11   28. sep 2011 Hos hittekilling.dk kan du købe en killing for ca 1000 kr, hvor hele pakken er med.
    Men find lige ud af om du må have 2 katte, som du siger du ikke ved om du må. For det <b>kan</b> ske at det pludselig bliver opdaget eller en sladre og så er det katten det igen går ud over og skal til en nyt hjem og måske bliver kastebold. smiley

    Men hvis du vil leve dit liv mere frit, kan se du ikke er så gammel, så ville jeg, hvis jeg var dig, finde et godt trygt blivende hjem til din kat, hvor der er 1 eller2 katte mere. smiley



  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #13   28. sep 2011 Altså han plejer nogle dage at komme her når han er færdig det kan være klokken 2 eller klokken 4, men det sker måske 2 gange om ugen, samt når jeg tager op at træner er min kæreste herhjemme.
    vi er ikke ved at flytte sammen igen, da vi har taget beslutningen at leve hver for sig da vi har boet sammen i 4 år og været sammen i 5 år, så det kommer nok ikke lige på tale lige pt.

    ville det evt hjælpe at gør ham til udekat? problemet er bare at jeg ikke tror at når man bor i lejlighed på 1 sal at det er muligt? eller er det ? nogle der har erfaring for dette? mere fordi så kunne han evt gå ude og hygge sig når jeg evt er på arbejde?


  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #15   28. sep 2011 Nææ han kalder ikke ligefrem på at komme ud, og trods de timer han er alene virker han glad og tilfreds som han har det. Dog miaver han jo kun en lille time når jeg lige er trådt ind af døreren der er ingen miaven ellers, ellers sover han med mig i mine arme og ligger altid med mig og putter, han prøver heller ikke at stikke af når jeg går og han virker ikke til at blive ked af det heller han ligger sig altid op i kradse tårnet når jeg har givet ham vådkost og han har spist lidt, altså samme rutine hver dag og han har lært den virker det som om
    For han gør i hvertfald det samme, jeg tænkte nu bare på at han kunne blive stimuleret og lege og hygge sig imens jeg på arbejde så det måske ikke så "synd" for ham når han er alene kat ? Eller hvad ?


  • #16   28. sep 2011 Tænkte på måske du kunne tage katten med når du overnatter ved kæresten hvis altså den ikke bliver stresset af det.

  • #17   29. sep 2011 nej jeg ville ik have dårlig savittighed det er en kat og de er selvstændige og kræver ik det samme som en hund feks. bare min mening..

  • #18   29. sep 2011 Camilla N - nu har jeg ikke læst alle folks besvarelser og ved ikke om dette har været sagt, men på internat kan du få en killing der er neutralisseret, øremærket og vaccineret til 550. du kan søge under dyrenes beskyttelse, de har mange internater rundt i landet

  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #19   29. sep 2011 athendora: tusind tak for din kommentar, har hørt naboer samt er min veninde min nabo og hun siger der helt stille de gange hun har lyttet til døren samt har jeg selv set samt min brors kæreste der bor i nærheden at de ser den sidde og hygge i vinduet, som nævnt har jeg haft kamera oppe for at se hvordan han har det og han går bare og hygger sig sidder i vinduet men sover mest, eller kravler rundt på akvariet, jeg gav han en tiger bamse første dag han kom her til, og han bruger meget til på at lege og putte med den. Har os fået talt med min svigermor som har avlet på katte og haft kat i over 50 år, og hun siger at som killing har han nok ha behov for en legekammerat men er ikke et most, da han om 1 år er blevet vant til livstilen og han ved jeg kommer hjem og hygger og leger med mig, har valgt at ha en kat trods alle de Ovenstående kommentar da jeg har valgt St lytte til svigermor der siger jeg skal anskaffe mig en masse kattegræs i første omgang da det kan være løsningen på hans miaven når jeg kommer hjem da hun mener det fordi han vil ud, tak for dit svar det varmede lidt, da de andre kommentar har påvirket mig hele dagen samt gjort mig utrolig ked af det da jeg kun ønsker min kat det bedste og mene at folk med et almindelig fuldtidsarbejde også kan have kat.

  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #20   29. sep 2011 Og det skal lige siges han hverken miaver når han er alene eller har noget nogen som helst ulykker af nogen som helst form, dog en lille smule kradsen i sofaen men det ved at forsvinde da jeg anskaffede mig det kæmpe klatre tårn, så går ikke udfra han "lider" eller ikke trives, kun det med han miaver en times tid når jeg ER kommet hjem hvor han løber ud på bade værelset men det siger svigermor jeg skal prøve med kattegræs da hoveddøren er lige ved siden af bade værelset og måske fordi gan vil ud

Kommentér på:
Hjælp til ny katte ejer :(:(

Annonce